Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 937 ggr
[Charlotte Kittenheart]
2015-08-13 21:30

Grova grafikbuggar i TS2

På senaste tiden har jag fastnat för att bygga upp samhällen själv i TS2. Jag måste göra allt själv, inga färdiggjorda hus, inga färdiggjorda universitet, shoppingdistrikt, resmål eller cityområden, inga färdiggjorda hund/kattraser, ni fattar nog. Men nu så har det kommit en sak som jag stör mig enormt mycket på. Grafikbuggar i kvarteren. Om jag väljer öken, jord, grönska eller betong så blir marken ALLTID grönska, vattnet är inte vatten utan blåa fyrkanter, även om jag gör så att det blir natt i kvarteret så är det ändå dag, det är bara vägarna som blir mörka. Detta hindrar mina försök att bygga upp ett seriöst samhälle. Har mixtrat som en tok med grafikinställnigarna. Inga resultat. Men jag fuskar väldigt mycket med boolProp, undra om det har med saken att göra.. Men har ju använt boolProp-koder hur länge som helst och det har aldrig blivit såhär. Just nu spelar jag UC på min 1 cm tunna laptop men hade samma problem när jag hade installerat nästan alla spel från skivor på min biffiga stationära dator.  Vet någon vad som är fel? Har testat att installera om 10 000 gånger…

Annons:
Aniara14
2015-08-14 22:45
#1

#0 Har du testat någon av dom här lösningarna?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Panthola
2015-08-15 10:26
#2

Spelar du The Sims 2 Ultimate Collection?

[Charlotte Kittenheart]
2015-08-15 11:59
#3

#2 Ja, men jag hade samma problem när jag installerade spelet från skivor.

#1 Nu har jag kammat igenom hela min dator, och den enda sims 2-mappen jag hittar är i EA-Games och där finns det inget om graphic rules (Eller så är det jag som fattade instruktionen fel eller missade nåt)

Panthola
2015-08-15 15:39
#4

har du testat att gå in via Program Files (x86)? Och sedan Origin Games?

[Charlotte Kittenheart]
2015-08-15 19:55
#5

Hittade det tillslut och löste problemet, tack så jättemycket 🙂

Upp till toppen
Annons: