Annons:
Etikettövrigt
Läst 4411 ggr
Haku
2015-08-20 10:37

Brandkår & polis.

Kunde man inte ringa brandkår och polis i the sims 3 eller var det i the sims 2? minns att jag brukade utnyttja funktionen tills dem inte ville komma när det brann/blev inbrott på riktigt haha :) och sen kunde man ju ringa polisen när man hade inbrottstjuvar! kan det inte komma inbrottstjuvar på the sims 4? nu har jag spelat the sims 4 ett bra tag där dem inte har det fast det var kul

Annons:
Nellan-
2015-08-20 20:30
#1

Undrar samma sak :)

Nellan-
2015-08-20 20:30
#2
Mitchika
2015-08-21 07:14
#3

Man kan ringa både brandkår och polis i både The Sims 2 och The Sims 3. Superkul att busringa, kommer jag vagt ihåg, men det var åratal sen jag gjorde det i något av spelen. 😃

Tyvärr finns varken polis, inbrottstjuvar eller brandmän som NPCs i The Sims 4 som dom gjorde i tidigare spel. Lite trist tycker jag, men samtidigt relativt skönt att inte behöva oroa sig över inbrott. Än så länge, i alla fall.. vem vet vad dom lägger till i spelet i framtiden?

Däremot kan ens egna simmar jobba som polis i expansionen Dags att jobba! Då dyker det plötsligt upp en massa skurkar och lagbrytare i kvarteren, passande nog. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Haku
2015-08-21 08:59
#4

#3 Jag tycker det var lite kul med inbrott o så den läskiga musiken som kom fram :D

Mitchika
2015-08-21 09:13
#5

#4 Jag håller med, inbrotten kan vara lika roliga som frustrerande. 😃

Ett av mina bästa minnen i The Sims 2, som är från inte så länge sen, var mitt i natten när mamman i familjen sätter igång och ska föda sitt andra barn. I exakt samma ögonblick som mamman klev upp ur sängen för att värkarna startar kommer en inbrottstjuv smygande och gör inbrott i deras hus.

Pappan och den tonåriga sonen kunde inte brytt sig mindre om den födande mamman, dom sov igenom hennes värkar men vaknade av tjuvlarmet istället och hade full fokus på tjuven som stal deras TV medan mamman skrek plågsamt. Polisen anlände strax efter det.

Så mitt under slagsmålet mellan polis och tjuv födde mamman sin lilla baby i bakgrunden, medan min kompis och jag satt dubbelvikta av skratt på stolarna och bevittnade det hela. 😃

Det slutade i alla fall med att tjuven blev fast, familjen fick simdaler för den stulna TV:n, bebisen blev en liten dotter och pappan och tonårssonen kunde äntligen bry sig om sin fru/mamma och hurrade överlyckligt över deras nyfödda dotter/syster. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-08-21 18:33
#6

#5 😂Du får mig att tänka tillbaka på de tidiga spelen. 😂Jag kan inte sluta skratta när jag läser om din familj som får tillökning  och tv stulen samtidigt.😂

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Calcifer
2015-08-21 20:26
#7

Bästa minnet jag har från det här med brand osv är när jag byggde ett hus åt min lillebror i sims 1 så han kunde spela (han var rätt liten, 6 kanske så jag byggde allt så han skulle kunna spela bara) och sen försvann över natten till en kompis. Kom hem dagen efter och såg inte hans hus och frågade vad som hade hänt och han säger sorgset "det började brinna på spisen, jag ringde, men det kom ingen". 😂

Jag glömde ge han en brandvarnare och han kunde inte läsa så kunde inte ringa efter hjälp och tydligen brann hans hus ner. 😂


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Bara Anna
2015-08-22 07:03
#8

#7 Men aaaaaww!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: