Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1000 ggr
Simssis
2015-08-20 17:00

Simmar får ingen ambination...TS2

När jag spelar sims 2 och växer upp några av barnen till tex tonåring så får jag möjlighet att välja om NPC som min sim känner också ska växa upp och väljer jag att dem ska göra det och sedan bjuder dem på dejt, flyttar dem till universitetet etc. så har de ingen ambination, de har fortfarande växa upp ambinationen. Hur löser jag detta? Finns det något mod som korrigerar detta?

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Annons:
Mitchika
2015-08-21 07:05
#1

Jag vet inte om det finns någon mod som fixar det problemet, men det borde gå att fixa på simmar du spelar på i alla fall! Det finns en belöning man kan köpa för livslång lycka där du själv kan välja och ändra simmarnas ambitioner. Jag har inte spelet igång och det är dessutom på engelska på den här datorn, så jag minns tyvärr inte vad namnet är för stunden.

Det kostar inte många poäng (har för mig att det är 1500), men jag rekommenderar att dina simmar har minst guldnivå på sin ambitionsmätare.. såvida du inte är väldigt förtjust i Varm Macka-ambitionen. 🙂

Det borde lösa problemet för dom enstaka simmarna i alla fall. Hur man fixar/stoppar det från att hända från första början vet jag tyvärr inte. Det låter som om det kan vara korruption i kvarteret, men det är svårt att säga säkert. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Simssis
2015-08-22 16:29
#2

okej, tack så mycket för ditt svar Mitchika jag tror jag vet vilken belöning det är du menar, jag ska prova med den och se om det funkar. :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Upp till toppen
Annons: