Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 3763 ggr
PennyTrollet
2015-08-23 12:23

Familjen Solvarm - Del 2

Då den förra tråden började bli full var det dags att starta en ny tråd så att historien kan fortsätta. = )

Annons:
PennyTrollet
2015-08-23 12:38
#1

Håkan blev riktigt våldsamt arg efter en händelse på jobbet. Så när han skulle laga lite spagetti till familjen gick det ut över matlagningen. Spagettin blev väldigt het och det brann om den.

Även fast det har varit lite avigt mellan Estelle och Håkan sen Molle föddes så kan de i alla fall vistas i samma hus och pratar lite med varann ibland. Estelle har fortfarande känslor för Håkan men hon vet också att de gamla känslorna och den relation de hade aldrig kommer att komma tillbaka. Håkan är inte ett dugg intresserad av henne på det sättet även fast han inte tycker illa om henne.

PennyTrollet
2015-08-23 12:43
#2

Nu när både Estelle och Håkan är gamla försöker de fortsätta med sina sysslor så gått det går. 

Estelle kunde inte fortsätta på jobbet då det krävdes för mycket fysiska aktiviteter av henne så hon pensionerade sig och fortsätter pyssla med sin trädgård.

Håkan fortsätter att blanda drinkar för att kanske kunna jobba sig ännu mer uppåt på jobbet. Han tycker fortfarande att det är kul med jobbet så att pensionera sig är inte ett alternativ för honom.

PennyTrollet
2015-08-23 12:56
#3

Så var det dags för Millimina att ta ett stort steg i livet. Hon är på väg att bli en ungdom. Det är då livet börjar på riktigt!

Grattis Millimina!

Millimina har växt upp till en perfektionist.

PennyTrollet
2015-08-23 13:14
#4

När Estelle fiskade fick hon upp ett konstigt frö. Hon planterade det i trädgården och direkt kom det upp två pinnar.

Dagen efter såg växten ut såhär. När hon tittade lite noggrannare såg hon att växten ser precis ut som en liten ko.

Dagen efter det har växten växt ännu mera och är nu en präktig koplanta.

Denna koplanta gör så att Estelle klarar av ambitionen frilansbotaniker. Hon fick då egenskapen naturalist.

PennyTrollet
2015-08-23 19:38
#5

Nu är det dags för Molle att växa upp till en tonåring.

Molle är en munter drömmare.

PennyTrollet
2015-08-23 20:04
#6

Så var det dags för Meja att ta ett stort steg i livet. Hon är på väg att bli en ungdom. Det är då livet börjar på riktigt!

Grattis Meja!

Meja har växt upp till en självsäker ungdom.

Annons:
LottaV
2015-08-23 20:13
#7

Vem är nästa avtagare

Ett gott skratt förlänger livet

PennyTrollet
2015-08-23 20:20
#8

#7 Jag velade väldigt länge. Jag ville behålla både Millimina och Meja men det blev så krångligt då de är så mycket äldre än Madicken och Molle. Så jag har gjort en ändring i det hela så den jag kommer behålla är Molle.

PennyTrollet
2015-08-24 08:18
#9

Jag ändrade mig igen. Jag var inte alls nöjd med Molle som arvtagare. Så med lite fix och trix så fick Millimina flytta in igen. Så arvtagaren blev Millimina.

PennyTrollet
2015-08-24 19:14
#10

Så var dagen här. Dagen då Håkans liv tar slut. Estelle som är i närheten av Håkan bryter ihop. Trots deras svårigheter på sista tiden kommer hon alltid att älska honom. Nu när han försvinner kommer det finnas ett stort tomrum i henne.

Estelle och deras gemensamma barn Meja, Madicken och Molle samlas runt om den döende Håkan. De är förtvivlade allihopa.

Döden kommer och tar Håkans själ. Barnen tar farväl av deras pappa och Estelle tar farväl av sin stora kärlek.

Håkan får sin viloplats bredvid Enya och Mats.

fia1116
2015-08-24 19:48
#11

Följer!

PennyTrollet
2015-08-24 20:04
#12

Meja säger hej då och flyttar hemifrån.

PennyTrollet
2015-08-24 20:07
#13

Så var det dags för Madicken att ta ett stort steg i livet. Hon är på väg att bli en ungdom. Det är då livet börjar på riktigt!

Grattis Madicken!

Madicken har växt upp till en familjeorienterad ungdom.

Annons:
PennyTrollet
2015-08-24 20:13
#14

Estelles koplanta har nu torkat ut och dött… Men den ser rätt fin ut som den är.

FlowerTN
2015-08-24 20:22
#15

😃🤪😊

PennyTrollet
2015-08-24 20:25
#16

Ett par veckor efter Håkans död är det dags för Estelle att avsluta sitt liv.

Molle, som är den enda av barnen som bor hemma för tillfället, sörjer vid hennes sida.

Döden kommer och tar Estelles själ. Molle är utom sig av sorg.

Estelle får vila tillsammans med de andra - Enya, Mats och Håkan.

FlowerTN
2015-08-24 20:45
#17

Vem är arvtagaren?

PennyTrollet
2015-08-25 08:27
#18

#17 Millimina.

PennyTrollet
2015-08-26 09:54
#19

Estelle, som dog vid 93 års ålder, har kommit tillbaka för att hälsa på. Hennes man Håkan dog vid 111 års ålder. 

Hon ställer sig vid stereon och dansar loss medan de boende i huset sover gott i sina sängar.

Hon går tillbaka till gravstenarna. Hon ställer sig för att sörja sin egen död och hon ser riktigt ledsen ut över att behöva vara död.

Estelle går tillbaka till huset och kollar i kylskåpet. Sorgen över sin egen död har gjort henne hungrig.

Estelle njuter av den goda maten. Det känns bra att hennes barn kan sköta sig själva.

När solen har gått upp och dagen ska starta kryper Estelle ner i sin grav igen. 

PennyTrollet
2015-08-26 10:38
#20

Millimina har flyttat in i huset igen. Hon börjar fundera på sin framtid och hur hon vill leva.

Då ser hon honom. Andreas, städhjälpen. Hon faller pladask och bara måste ha honom. Hon börjar genast prata med honom. Hon vill inte att han ska försvinna innan hon har haft en chans till att åtminstone få någon form av kontakt.

Efter mycket flirtande och pratande mellan Millimina och Andreas fattar de tycke för varann. Millimina blir mer och mer kär i Andreas.

Andreas verkar falla mer och mer för Millimina också.

- "Jag tror att jag är kär i dig."

- "Jag är kär i dig med. Jag vill ha dig."

- "Åh… Jag vill ha dig med."

Annons:
PennyTrollet
2015-08-26 20:50
#21

Millimina känner sig så lycklig över att ha hittat Andreas. Hon kan inte tänka sig ett liv utan honom.

- "Dina kinder är så mjuka. Jag älskar att pussa på dem."

- "Jag älskar när du pussar på dem."

Millimina lägger sig ner på knä och tar fram en ring.

- "Vill du bära denna ring och bli min på riktigt?"

Andreas tar ringen och tittar på den. Millimina slutar andas för en liten stund. Hon hoppas på att få ett bra svar. Vad gör hon om han skulle svara nej?

- "Självklart vill jag det!"

Andreas trär på sig ringen och beundrar den på sin hand.

- "Jag älskar dig, Millimina!"

- "Jag älskar dig också, Andreas!"

FlowerTN
2015-08-27 20:05
#22

❤️🌺😊💋

[Charlotte Kittenheart]
2015-08-28 22:16
#23

Så roligt! ❤️Undrar hur det går för dem 🙂

Nabiki
2015-08-30 13:36
#24

Åh, längtar så till nästa del ❤️

''Nej, jag är inte Melanie Martinez, men alla säger att vi är lika så vi kan ju låtsas.Stjärnor''

PennyTrollet
2015-09-05 11:10
#25

Ett par kvällar senare bestämmer sig Andreas för att det var dags för att gå ett steg längre.

- "Vill du gifta dig med mig, Millimina?"

- "Visst vill jag det. "

- "Jag älskar dig, Millimina."

- "Jag älskar dig också, Andreas."

Andreas trär vigselringen på Milliminas finger.

Millimina betraktar ringen med stor glädje och lycka medan Andreas står alldeles nervös framför henne.

- "Nu är du min!! Nu och för alltid."

Millimina kunde inte vara lyckligare. Nu kunde hon börja skapa sin stora familj…

FlowerTN
2015-10-12 20:04
#26

Just love it!!!!❤️

Längtar så tills nästa del!

PennyTrollet
2015-10-13 21:24
#27

#26 Förlåt att det har dröjt men haft problem med att lägga in bilder här och haft sjuka barn. Men jag ska ta tag i det hela snart.

Annons:
FlowerTN
2017-12-10 17:56
#28

Det har inte kommit in någonting här på länge (2 år), men det gör inget. Den ger mig ändå inspiration att använda på mina egna simmar! 😃

Alltid redo för en uppdatering dock…

Lovissimmer
2017-12-12 10:35
#29

Kan nån länka till första tråden?

Upp till toppen
Annons: