Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 729 ggr
Meyzen
9/30/15, 5:57 PM

The Sims 3 har slutat fungera

Hej!

Jag har inte direkt hittat en tråd med just mitt problem så jag skapade en ny istället.

Jo, jag har nu fått det problemet att mitt Sims stänger ner sig väldigt ofta. Det händer inte när jag startar det, utan mer i mitten av mitt spelande. Jag har försökt söka på mitt problem, men har inte haft någon framgång. 

Det brukar vara så att jag spelar, sparar då och då, sedan mitt i allt stängs det plötsligt ner, utan att det är något speciellt jag gör i självaste spelet, och ett felmeddelande kommer upp. Det står då något i stil med "The Sims 3 har slutat fungera" och sedan en knapp med "Avsluta program". Jag har ju då inget annat val än att stänga ner spelet.

Detta händer otroligt ofta, om jag ska spela Sims i vi säger ca 2 timmar, så stänger det ner sig minst 7 gånger.

Har någon en lösning till detta? Jag ber om ursäkt om det redan faktiskt finns en tråd, har bara själv inte hittat någon.

Annons:
Kevsterrr
9/30/15, 10:20 PM
#1

Om ingen annan har ett bättre svar så skulle mitt förslag vara en ominstallation i hopp om förbättring, hur tråkigt det än må låta. För att inte bli av med eventuella sparfiler (Saves) eller eget innehåll (Mods, om du använder custom content) så kan du dra ur dessa mappar ur din The Sims 3-mapp under Dokument > Electronic Arts till t.ex. skrivbordet och sedan installera om spelet. Efter att ominstallationen är slutförd så drar du bara tillbaka Saves och Mods mapparna till TS3-mappen igen under Dokument så ska det dyka upp i ditt spel som vanligt, och förhoppningsvis sluta krascha!🙂 Hoppas som sagt någon annan kommer på en bättre lösning!

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Meyzen
10/1/15, 7:30 PM
#2

#1 Menar du då att om man drar ut Saves så sparas ens hushåll?

Vill verkligen inte att det jag laddat ner eller mina hushåll ska försvinna!

Kevsterrr
10/1/15, 10:29 PM
#3

Precis! Alla dina hushåll kommer inte försvinna från din dator om du drar ut hela Saves-mappen från TS3-mappen innan avinstallation! Detsamma gäller dina mods!👍

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Meyzen
10/4/15, 8:37 PM
#4

#3 Dock har jag nästan alla Sims-spel :/ Finns det något sätt att ladda ner dem på ett snabbare sätt? Har inget tålamod 😕

Bara Anna
10/5/15, 6:36 AM
#5

Nope, inte vad jag vet….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Kevsterrr
10/5/15, 12:32 PM
#6

Tyvärr är det den processen du måste gå igenom vad jag vet. Däremot är installation via origin snabbare än manuellt med skivor skulle jag säga.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Upp till toppen
Annons: