Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2030 ggr
SegerSims
2015-10-01 16:49

Önska till Halloween!

Jag har lite idétorka till Halloween dräkter till sims 4. Har ni några önskemål eller tips? Nu är det kläder det gäller möjligen smink med. Och även om jag frågar er här betyder det inte att det faktiskt blir det som önskas. Det hela beror ju visserligen på vad det gäller så klart. 🙂

Annons:
Mitchika
2015-10-01 17:07
#1

Åh, wow, vilken kul idé!! 😃😍

Jag skulle älska lite slitna och trasiga (om det går) kläder för att kunna göra häftiga zombies. Även ansiktssmink för zombies vore underbart! 😍

Annars älskar jag både robotar och steampunk, så… robotkläder samt eventuellt några steampunkinspirerade kläder till spelet skulle jag älska! 😃😍

Det är vad jag kommer på i skrivande stund! Hoppas fler har kul förslag och idéer till dig! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-01 17:14
#2

Zombies … som jag avskyr … hm får fundera på den.  🧟‍♂️Men kan säga att jag i framtiden har tänkt ge mig på Steampunk då jag själv gillar den stilen väldigt mycket. 🙂

alalinn
2015-10-01 21:52
#3

Åh va kul! 😃

Älvklänningar a la Tingeling ? 🙂  

Spökdräkter ? De skulle va kul om barn kan vara små spöken, alltså  ett lakan över huvudet! :)

Bara Anna
2015-10-02 03:54
#4

Vad #1 sa!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Nabiki
2015-10-02 12:19
#5

vad #1 sa med små söta spökdräkter till toddlers/barn!

''Nej, jag är inte Melanie Martinez, men alla säger att vi är lika så vi kan ju låtsas.Stjärnor''

Miss Nerd
2015-10-02 16:24
#6

#2 Steampunk 😍

Annons:
SegerSims
2015-10-02 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#3 Älvkläder hade jag gärna gjort men jag är dessvärre inte tillräckligt duktig i 3d programmet än för att göra vingarna vilket jag tycker behövs. Men jag siktar på att bli bättre så en vacker dag kanske. Dessvärre gäller det även spöklakan. Om jag nu inte lyckas fixa till det ändå på något sätt. Ska fundera på den! :)

#5 Eftersom det ännu inte finns några toddlers ännu så är det uteslutet. 

#6 Steampunk älskar jag med men det kan bli efter Halloween. Får se vad som sker. :)

Ja då dessa Zombies som jag själv personligen avskyr har faktiskt fått mig att göra något totalt nytt. Jag har faktiskt börjat att måla en zombie mask för både vuxna män och kvinnor. Det roliga är att jag helt plötsligt har börjat måla på ett sätt jag aldrig gjort tidigare och jag får erkänna att jag känner mig väldigt stolt över mig själv för att det är första gången. Blir jag totalt nöjd kommer den fixas till även för barn. 

Här kommer ett litet smakprov på det jag gjort än så länge. :)

LottaV
2015-10-02 23:08
#8

🎧 Gullig #7👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-10-03 02:46
#9

#7 HERREGUD, vad duktig du är!! 😍KärKär

Det lilla smakprovet ser helt FANTASTISKT ut, jag är alldeles till mig! 😃Skrattar

Jag kan knappt vänta med att få se det färdiga resultatet!! SkrattarKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-10 22:29
#10

Mina masker är i stort sett klara men jag har inte ännu bestämt mig för om jag ska göra kläderna med eller inte. Vet inte vad jag hinner så jag kanske struntar i dom helt. Får se hur det blir.

Jag visar inte maskerna förrän dom publiceras på TSR dock får jag inte ha alla där då några av dom är alldeles för "Borderline" men dom kommer istället att läggas på min blogg samma dag som dom andra kommer på TSR.  🙂

SegerSims
2015-10-13 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Det har gått lite långsamt med publiceringen då det har tagit lite tid samt att  annat kom i vägen.

Men här är något som jag själv tycker behövs till masken, Ögon! 

Hittas här 

Inom någon dag eller 2 kommer masken …

Mitchika
2015-10-13 19:57
#12

#11 Gah, varför kan man bara klicka på Bra inlägg en gång för?! Herregud, dom är supersnygga! Jag älskar dom gula och dom där svarta kommer överanvändas av mig! Jag tänker ladda ner så fort jag stänger av spelet för en omstart. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

densomundrar
2015-10-14 18:04
#13

Okunnig fråga, men vad menas med att dom är för borderline? :-/

Annons:
SegerSims
2015-10-15 02:14
#14

#12 Åh vad kul att du gillar dom. Visa gärna bilder då det är kul att få se sina skapelser användas 😃

#13 Ja Borderline är ju en diagnos och man kan ju tycka att det är lite konstigt att vissa använder sig utav det när man tycker att något är för grisigt blodigt eller rent av Psyko.

Jag själv har lite av borderline och när jag först fick veta det så blev jag livrädd då det oftast pratas om det i media att alla med borderline är hemska mördare. Men jag fick då förklarat för mig av läkare att så är inte fallet då dessa mördare med borderline även är psykopater.  Så det är ganska missvisande att använda sig utav det. Men TSRs ledning var dom som sa det  och inte jag.

Men 3 masker blev nekade i alla fall på TSR men de kommer att hamna på min blogg i stället när de 3 godkända publiceras. Jag har just laddat upp dom till TSR och dessvärre eftersom jag inte är en godkänd skapare av smink så måste de godkännas och det kan ta en dag till 3-4 dagar beroende på hur många som laddar upp nu. Hade jag varit godkänd skapare som med kläderna så hade jag kunnat godkänna mig själv och  de hade legat uppe redan på fredag. 

Men vi får se hur och när dom kommer. Förhoppningsvis kommer ni att gilla dom. Om inte annat så var dom roliga att göra trots att jag egentligen inte klarar av zombies alls. 😃

Mitchika
2015-10-15 02:43
#15

#14 Absolut! 😃

Flera av mina simmar ska klä upp sig till Halloween och det kommer jag lägga upp bilder på. Sen ögonen du gjorde och även kombinationen ögon+mask passar perfekt till nya simmar till ett flertal av mina projekt, så där lär dom dyka upp och då lägger jag även upp bilder här också. 😍

Borderline är en diagnos på både engelska och svenska, men det är även ett engelskt ord som på svenska översätts till "gränsfall". Det jag tror The Sims Resource-ledningen menade är att dina masker var precis över gränsen för vad dom accepterar på sajten. Dom kan vara för läskiga, för blodiga, för realistiska, helt enkelt för otäcka låter det som. Det finns en PG-13-rating på TSR och jag antar att tre av dina masker var över den gränsen. Vilket jag absolut skulle tagit som en komplimang om det varit mina skapelser och det gör mig bara ännu mer nyfiken på dina tre masker som inte godkändes av TSR! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-15 03:00
#16

Tänkte inte att Borderline även står för annat än en diagnos. Blir lätt så när man har en släng av det själv och att vi här hemma inte har pratat om annat än diagnoser här hemma sista året och speciellt senaste tiden. Dock inte borderline utan autism då min son visar sig ha det så jag är helt inne på diagnoser nu då  det ordet nämns överallt varje dag numera känns det som i alla fall. Så för mig är allt en diagnos verkar det som 🤪

Ser fram emot dina bilder 😃

SegerSims
2015-10-15 03:02
#17

Missade säga att ha inte för stora förhoppningar nu om dom nekade maskerna då jag själv tycker de är ganska harmlösa. 🙂

Mitchika
2015-10-15 03:12
#18

#16 Det är lätt att det blir så. Jag minns när gick igenom min utredning och diagnoser var det enda som pratades om i hemmet i vad som kändes som evigheter, både före och efter jag fick mina diagnoser. Det är så lätt att snöa in på det. 🙂

#17 Ingen fara, jag håller förväntningarna på en lagom nivå! Men jag tvivlar starkt på att jag kommer bli besviken efter vad du visade i inlägg #7. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-15 03:19
#19

#18 Ja vi har kämpat i flera år med utredningarna på sonen men nu är dom i alla fall över. 

Ja vi får väl se … 😊

densomundrar
2015-10-15 05:37
#20

Tack, vet vad diagnosen innebär men inte riktigt vad det betydde i detta sammanhang, men nu förstår jag bättre :-)

Annons:
LottaV
2015-10-15 08:25
#21

#11 Kan man ha de där ögon maskerna tillsammans med dina loveögon?😉

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
2015-10-15 18:21
#22

#21 Du kan ha vilka ögon du vill! Även mina Loveögon! 😃

Men för effektens skull rekommenderar jag de jag just gjort. Men alla gör så klart som dom vill. 🙂

SegerSims
2015-10-15 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Ha ha jag gjorde en liten upptäckt med de vuxna Heterochromia ögonen dom finns visst inne på barnen med vilket de inte skulle göra eftersom dom inte fungerar så bra där. Jag har lagt upp nya ögon nu så ni vet.  😃

Mitchika
2015-10-15 19:08
#24

#23 Haha, coolt! Barnen hade en flygande ögonkompis med sig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-15 19:24
#25

Jag visste om felet men insåg idag att jag hade glömt att rätta till det , men nu är det gjort. 😃

LottaV
2015-10-15 21:23
#26

#25 Jag kan bara ha antingen höger eller vänster inte både och.

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
2015-10-15 22:27
#27

#26 Med Heterochromia ögonen så går det bara en i taget men eftersom jag gjorde även dessa ögon som vanliga ögon med så  kan man ha ett och varje var tanken. Så vill du ha båda svarta eller båda gula så är det dom vanliga ögonen du får använda om du har laddat ner dom :)

Annons:
LottaV
2015-10-16 07:01
#28

#27 om det är de två länkarna högst upp på siden så ledet de länkarna till en spel sida.

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
2015-10-16 13:36
#29

#28 Dom båda fungerar som dom ska. Dom länkas via reklam och uppe till höger finns en räknare som räknar ner från 5 sekunder och när det är klart klickar man på skippa annonsen.

Jag använder mig inte av reklamen på de andra ögonen då det inte är jag som har skapat den meshen, Men det jag har får lite reklam på vägen. 🙂

SegerSims
2015-10-16 13:59
#30

Uäh! 🤔😕😡 Jag har hamnat i ett litet dilemma … jag får godkänna mina masker själv nu då dom fått massor att göra … men jag insåg nu att de helst vill ha dom under halloween veckan …. och jag vet inte nu om jag ska skita i det och publicera dom nu eller bara lägga upp dom icke godkända på bloggen nu eller vänta i en hel vecka … 😭🤔😡

LottaV
2015-10-16 16:00
#31

#29 tack då förstår jag.

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-10-16 16:03
#32

#30 Ja, det är ju ett dilemma.. 🤔

Jag förstår om du vill vänta, eftersom det är Halloweenveckan och det vore väl kul att bidra till det då det är lite av en högtid/festtid. Å andra sidan är man ju säkert lite otålig när man skapat något kul som folk ser fram emot att se och använda.. 

Jag har personligen inget emot att vänta om det skulle bli så, men valet är givetvis helt upp till dig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-10-16 19:20
#33

Jag har bestämt mig för att vänta … men dom icke blodiga maskerna går nu att beskåda i alla fall. Dom läggs upp den 27 då jag faktiskt fyller år … Och jag väntar med dom blodiga tills då .. tror jag .. 🤔

Här kan ni alla fall se hur dom ser ut

Mitchika
2015-10-16 22:23
#34

#33 Jag bara ÄLSKAR dom..! 😍KärKärKärKärKär

Nu kan jag knappt vänta tills dom går att ladda ner! Kär😇😃

Dom är helt underbara, precis i stilen jag hoppades på när det gällde zombiesmink! Du har gjort ett fantastiskt jobb med dom, du är oerhört duktig! Kär🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
densomundrar
2015-10-17 10:22
#36

Vilka häftiga :-)

SegerSims
2015-10-18 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#36 Tacka! :)

 I väntan på dessa masker finns det nu på min blogg … denna mask, kan komma något mer senare i kväll … 🙂

SegerSims
2015-10-25 03:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#40

Det har blivit lite mer till Halloween!. Men det får räcka med det nu. 

Men här får ni i alla fall medans ni väntar på Zombies!  Inte många dagar kvar nu utan de finns tillgängliga på tisdag.

Ha kul med dessa så länge.!😃

http://segersims.lifewithme.se/?p=338

densomundrar
2015-10-25 15:40
#41

Är det bara jag som har problem att komma in i länken? Är nyfiken och vill kolla ju :-)

Annons:
Bara Anna
2015-10-25 16:01
#42

Några bokstäver för mycket: http://segersims.lifewithme.se/?p=338

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

SegerSims
2015-10-25 16:48
#43

Oj då slarvade jag med länken! 😊

Tack Bara Anna! 🙂

densomundrar
2015-10-25 17:05
#44

Tack. Då var jag inte helt ute och cyklade :-)

SegerSims
2015-10-27 12:59
#47

Ni får fortsätta att ha koll på bloggen då det kommer att komma fler saker. Dock inga mer Halloween ! 

Men jag kommer inte lägga allt här varje gång jag skapat något utan det var en "speciale".

Jag fick just lite mer sims expansioner och paket av min sambo så jag har nu fler klädvarianter att jobba med. Så Ha koll! 

Trevlig Halloween på er alla!

densomundrar
2015-10-27 14:04
#48

Vilka fina :-)

Annons:
Mitchika
2015-11-04 16:25
#49

Jag har inte haft riktigt orken att skriva på forumet, men HERREGUD, vad jag älskar dina zombie-ansiktsmasker!! 😍KärKärKär

Precis vad jag hoppades på att dom skulle vara! Jag har redan flera roliga idéer som jag vill använda dom till! 😃😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-11-05 00:18
#50

#48 Tack så Mycket! 😃

#49 Åh vad kul! Visa gärna bilder när du får tillfälle! 😃

Mitchika
2015-11-05 05:43
#51

#50 Absolut! 😃

Jag ska bara få tillbaka energin och orken till att spela, så ska jag sätta igång och skapa simmarna jag planerat. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: