Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2519 ggr
Mitchika
2015-10-10 23:01

Lancie-Faces äventyr: Var med och bestäm!

Jag är tillbaka hemma igen efter att ha spenderat tre månader hemifrån! Nu när jag är hemma försöker jag komma på banan igen med allt jag har missat eller inte kunnat göra. Bland annat grejer i The Sims 4! 😃

Det första jag ska göra nu är att testa MC Command Center, en mod jag verkligen längtat efter att få prova. 😍

Men jag vill inte testa den på någon av mina existerande familjer eller projekt utifall att jag klantar till mig rejält när jag provar mig fram i inställningarna. Istället tänkte jag att en sim-avatar av mig själv skulle få ha roligt och testa moden. Utöver det tänkte jag att ni kunde få ha roligt med mig! 😃

Så, låt mig presentera min sim-avatar av mig själv (jag tog mig några konstnärliga friheter givetvis), Lancie-Face Mitchika: 

*Inväntar applåder* 

Så, Lancie-Face är baserat i stort sett helt på mig! Från utseende (host, konstnärliga friheter, host) till personlighet. Han är därför en Klumpig, Hetlevrad Nörd. Jag velade mellan Hetlevrad och Kreativ, men… åh, om man kunde ha haft fyra personlighetsdrag hade det varit perfekt.. Hetlevrad verkade roligare så det fick det bli. 😃

Nu är tanken att ni medlemmar ska få bestämma över Lancie-Faces/mitt simsliv och vad som ska hända! Vad han ska göra, vad som ska hända, vad han ska utsättas för… jag kommer få ångra det här bittert, eller hur? *Sneglar nervöst åt Namikos håll* 

Jag kommer samtidigt testa MC Command Center i bakgrunden och se vad för roligt man kan ställa till med. 

Det är bara att bidra och komma med roliga, hemska, tragiska, knasiga, fruktansvärda och elaka förslag på vad som ska hända. Eller allt däremellan! Ni kan tortera Lancie-Face/mig så mycket ni vill! Skrattar

Men… försök att inte ta död på Lancie-Face det första som händer, okej? Det blir inte mycket till lidande eller experimenterande om ni dödar honom det första som händer.. 🤦‍♂️

Vad säger ni? Låter det här som en kul idé? Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Aleya
2015-10-10 23:59
#1

men så kul…. 😈🦸‍♂️

När får man komma med (onda) förslag? 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 00:00
#2

#1 Hmm, jag tror Lancie-Face kommer vara i mer trubbel än jag först anade… 🤐

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 00:02
#3

#2 u bet. 👻

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Alla äventyr måste ju börja någonstans och Lancie-Faces börjat i Newcrest! Det nya kvarteret jag knappt hunnit kika i ännu. 😃

Det innebär kanske att han inte har några grannar eller hus i sin omgivning… eller ens på sin egen tomt… 🤔

Finns det några som har egenskapade hus uppladdade på Galleriet i Sims 4 som jag kan få hämta ner och pryda Newcrest med så att Lancie-Face kan få lite grannar omkring sig? 😃

Lancie-Face får bygga sitt eget hus med dom pengar han har och kommer lyckas tjäna ihop. Ah, innan jag glömmer! Ambitionen jag gav Lancie-Face att börja med är Utomhusentusiast, huvudsakligen för att Lancie-Face/jag skulle få lida. 😃

Missförstå mig rätt, jag älskar att vara ute i bland annat skogar på långpromenader med hunden, men mina föräldrar ärrade mig för livet genom att släpa mig ut på husvagnssemestrar över hela Sverige från dess att jag kunde gå tills mitten av tonåren. Därav är jag väldigt avskräckt från utomhuslivet och camping. Dessutom… ute i naturen så finns det spindlar… 🤢

Så, mycket lidande! Skrattar

Nu ska jag ta tag i MC Command Center på allvar och under tiden har ni chansen att planera och bestämma vad som ska hända härnäst med Lancie-Face.. Var snälla? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 00:12
#5

#3 Stackars Lancie-Face/mig… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 00:15
#6

#5 mitt förslag är att om det finns möjlighet så ska något väsen(övernaturligt) komma och skrämma dig. 🧟‍♂️

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mitchika
2015-10-11 00:19
#7

#6 Okej, jag kan flytta in mitt elaka spöke Jeremy, slänga in en elak standardutomjording eller skapa något läskigt på egen hand och flytta in i kvarteret nära Lancie-Face! Vilket föredrar du? 😃

Jag skulle bara behöva ett hus för detta väsen att bo i…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 00:24
#8

#7 Var kreativ och uppfinn nå läskigt. 😂
Bara det missmatchar hårt så att det blir osämja och sådant. 😃

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 00:25
#9

#8 Det fixar jag! 😃

Lancie-Face är hetlevrad och blir arg när han skräms eller utsätts för Rackartyg, så det ska nog inte bli några problem! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 00:28
#10

#9 synd att jag är så trött och måste sova. men detta kommer bli så kul. 😍😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 00:30
#11

#10 Jag borde sova också och vänta tills imorgon med att fortsätta så att fler får en chans att se tråden, men… jag kan inte än! 😃

Jag måste fixa din varelse först och göra första inlägget i Lancie-Faces historia. Sen kan jag försöka tvinga mig att sova. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vilken underbar dag att flytta in på en stor tom tomt på! 😃

Lancie-Face kunde inte ha valt en bättre dag att påbörja sitt nya liv. Vädermässigt, i alla fall. Men knappt har han hunnit landa på sin nya hemtomt och börjat planera bygget av sitt nya hem förrän… 

… en mystisk främling dyker upp. Lancie-Face är alldeles för uppe sina egna tankar för att upptäcka honom förrän… 

"BUUU!"

"WAAAAAAAH!"

Lancie-Face: "För i *svordom*, vad håller du på med!?" 

???: "Skrämmer vettet ur dig, vad ser det som?" 

Något som inte uppskattas alls av Lancie-Face.

Lancie-Face: "Vad är det för fel på dig!?" 

???: "Wow, det är en lång historia. Hur mycket tid har du?" 

Svaret och frågan förvånar Lancie-Face och han är tyst ett ögonblick. Vad är det här för konstig varelse? Han har aldrig sett något liknande och även om den ser otäck ut så verkar den inte särskilt farlig. För stunden. Tystnaden är kortvarig och ilskan över varelsens agerande gör sig påmind. Är det något Lancie-Face hatar så är det att bli skrämd och utsatt för rackartyg. 

Lancie-Face: "Du kan inte smyga dig på främlingar och skrämma dom på det där sättet! Vet du hur nära jag var att klippa till dig rätt i ansiktet av ren reflex!?" 

Lancie-Face är arg, men varelsen verkar helt opåverkad.

Den där minen varelsen har ger Lancie-Face gåshud…

???: "Klippa till mig? Vad sött, är det ett hot?" 

Lancie-Face: "Öh… njae, det var… mest.." 

Han ser lite nervös ut nu. Är det där ett hot? Borde han backa? Varelsen ser skranglig och klen ut, men Lancie-Face har ingen aning om vad den ens är för något eller vad den kan göra. Det sista han vill göra på sin första dag i sitt nya hem är att hamna i slagsmål. Varelsen tittar roat på honom. 

???: "Vad heter du?" 

Lancie-Face: "Jag? Eh, mina vänner kallar mig Lancie-Face." 

???: "Ha! Gulligt. Vad kan jag kalla dig?" 

Lancie-Face: "Helst ingenting alls.." 

???: "Heh, du är rätt kul. Jag antar att du förtjänar att bli ordentligt presenterad för mig. Mitt namn är Lord… nej. Prins… nej. Kung… nej, inte det heller. Kejsare? Hertig? Nej.. Baron! Just det, baron! Baron Kaleo von Landsplåga!" 

Lancie-Face frustar till av skratt! 

Lancie-Face: "Von Landsplåga? Wow, aldrig har jag stött på en person med ett så passande namn förut. 

Det borde han inte ha sagt. Varelsen, Kaleo, blir rosenrasande över kommentaren. 

Kaleo: "Vågar du förolämpa mitt stolta familjenamn och hela släktet med Landsplågor!? Vem tror du att du är, din ynkliga lilla parasit!?" 

Lancie-Face: "Whoa, whoa, ta det lugnt! Jag menade det inte så! L-Låt mig förklara..!" 

Inombords hoppas Lancie-Face innerligt att Kaleo bara är stor i orden. Vilken usel start på första dagen. Bara det inte är ett dåligt omen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Låt mig introducera "Baron" Kaleo von Landsplåga, Lancie-Faces första granne i Newcrest! (Inspirerad av Aleyas inlägg #6 och skapades efter det förslaget) 😃

Kaleo är ingen baron (vilket säkert är uppenbart, men jag kände att jag behövde förtydliga det), men han är skvatt Galen. Utöver det är han också Elak och en mycket Svartsjuk typ. Det sistnämnda är vad som ställer till mest problem för honom, tro det eller ej, speciellt när det kommer till alla typer av relationer. Det gör att han är ganska ensam.. 

Hans ambition är Stor lycklig familj, något som… han säkert inte kommer ha problem med att uppfylla… 🤦‍♂️

Tillägger att Kaleo fortfarande behöver ett hus att bo i och jag hatar husbyggen.. Någon som känner sig inspirerad till att bygga ett fint, passande hus till honom och ladda upp till Galleriet? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Bara Anna
2015-10-11 05:17
#14

1) Det finns en mod för allt! På modthesims finns en mod för fler egenskaper! Pm så får du länken! 2) har några hus du kan kika på. Men jag bygger hellre än bra…. Lägger upp dem i galleriet med tag #baraanna så kan du kika!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

LottaV
2015-10-11 09:32
#15

#13 jag har lite hus liggande på mitt använda-ID och det är PlayLotta6 lycka till😃

Ett gott skratt förlänger livet

Namiko
2015-10-11 09:53
#16

Både Lancie-Face och baronen är underbara :D Dom måste såklart börja dejta!

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Aleya
2015-10-11 10:37
#17

#16 hahaha detta kommer spåra så. 😆

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bara Anna
2015-10-11 10:58
#18

Plus få barn - så klart!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2015-10-11 12:26
#19

#14 Du har PM! 😃

Åh, spännande! Jag ska ta mig en titt! Jag brukar inte använda galleriet, men det borde inte vara så krångligt tycker jag. 😃

#15 Jag ska kika på dina också! Skrattar

Det kommer troligtvis flytta in fler simmar under äventyrets gång så det skadar inte att ha flera hus redo. 🙂

#16 Varför visste jag att det där skulle komma upp..? 😃😂

Kaleo blev hundra gånger bättre än jag trodde när jag skapade honom, så jag är supernöjd med honom! 😍

Lancie-Face kommer inte bli glad, tror jag. Elak, Galen, Svartsjuk kille att dejta, kan livet bli roligare? Absolut… 🤦‍♂️

#17 Ja, så det sjunger om det.. Yrar

#18 Naturligtvis, barn på det hela med killen man dejtar. Perfekt! Skrattar

Nåja, ingen har sagt något om att Kaleo ska bli Lancie-Faces pojkvän, fästman eller make så Lancie-Face behöver inte få storpanik än. Bara dejta honom och få barn.. med honom… hmm..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 12:31
#20

#19 jag tycker att vår "hjälte" ska ha det så otroligt knapert och fattigt som det bara går. Livet ska inte vara lätt bara för att man är sim. 😍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mitchika
2015-10-11 12:51
#21

#20 Så, inget jobb alls då med andra ord? 😃🤦‍♂️

Stackars Lancie-Face… Dejta baronen, få ett barn med honom och leva fattigt och knapert.. Låter lovande! Jag ska starta spelet och  börja så fort jag kan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 16:59
#22

Jag kan inte fortsätta för stunden… 

Av någon anledning kan jag inte ladda upp mer än en bild i varje inlägg. Jag kan alltså inte längre göra som jag gjorde i inlägg #12. Samma problem som jag upplevde hemma hos Namiko med ett annat av våra projekt vilket helt dödade min lust till att fortsätta i längden. 

En bild kan jag ladda upp i inlägget. Därefter vägrar det funka att ladda upp fler bilder (nästa bild jag försöker ladda upp dyker helt enkelt inte upp) och jag förstår inte varför. Det gick utmärkt igår och jag gör inget annorlunda. Inget nytt med bilderna, ingenting. Jag vet inte vad som händer och jag vet inte vad jag ska göra åt det. 😕

EDIT: Fick lite hjälp på support och det visar sig att det här är en svårlöst och lite nyckfull bugg som förhoppningsvis går att åtgärda snart. Tills dess är det bara att vänta och vara lite tålmodig tills det bestämmer sig för att fungera igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 17:20
#23

#22 jag märkte samma här igår. Ytterst irriterande.

Jag ska skriva till support.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 17:20
#24

#23 Gjorde du?! 😮

Gud, vad skönt att det inte bara är jag! Det är inte första gången det här händer mig heller. Jag håller också på att skriva på support och länka till den här tråden.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Små, röda ögon synar Lancie-Face uppifrån och ner efter den senaste kommentaren. 

Kaleo: "Gå ut med mig." 

Lancie-Face blinkar ett par gånger. Hörde han precis rätt?

Lancie-Face: "Va..?" 

Kaleo: "Du hörde. Gå på dejt med mig." 

Lancie-Face: "Är du helt galen!?" 

Kaleo: "Ja." 

Lancie-Face: "Jag vill inte gå ut med dig! Varför i hela världen vill du ens gå ut med mig!?" 

Kaleo: "Det finns inte många personer att välja mellan häromkring. Jag är inte kräsen och du är halvkul. Du duger." 

Snacka om att få en kille att känna sig speciell..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-11 18:14
#26

#25 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-11 18:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Han har inte tid med det här. Han behöver bygga sitt hus och försöka hitta ett jobb.. 

Lancie-Face: "Om jag går med på att gå på dejt med dig, lämnar du mig ifred då?" 

Kaleo: "För stunden." 

Lancie-Face: "Okej, fint, du vinner. Jag går på en dejt med dig." 

Kaleo: "Super, jag hämtar upp dig senare!" 

Lancie-Face: "Bra, kan du lämna mig ifred nu?" 

Kaleo: "Om du insisterar. Vill du mig något så sitter jag i min trädgård på andra sidan gatan och tittar på dig." 

Det lät lagom läskigt och obehagligt. Vänta, sa han nyss…? Lancie-Face tittar över vägen och ser ett fint, litet rött hus på andra sidan vägen. Snett emot hans egen tomt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-11 18:17
#28

#26 😃

Den tråkiga nyheten är att nu kan jag inte ens infoga en enda bild i ett inlägg längre… 😕

Det får bli ett inlägg per bild då tills den här buggen är fixad..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Lancie-Face: "Jag kan svära på att det där huset inte var där nyss.." 

Kaleo: "Dina ögon är sönder. Jag har alltid bott där. Det är bara att komma över om du vill något eller behöver något!" 

Lancie-Face: "Nej, tack.." 

Med ett obekymrat leende vandrar Kaleo iväg till sin tomt, trallandes på en för Lancie-Face svagt bekant melodi. Nu när det är överstökat och Kaleo är ett framtida problem kan Lancie-Face fokusera på husbygge! Det bästa som finns! 

Då och då under byggandet sneglar Lancie-Face åt Kaleos' håll. Precis som han sa tidigare så sitter Kaleo utanför sitt hus och blåstirrar på Lancie-Face oavbrutet. 

Det är obehagligt nog som det är, men varifrån kom den där…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

…stora, elefantklippta busken? 

Utan att slita blicken från Lancie-face höjer Kaleo handen och klappar elefantbusken på snabeln. 

Kaleo: "Snart, Benton. Tålamod bara. Snart så.." 

Inte ett dugg läskigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#31

Det tog sin lilla tid, men Lancie-Face fick till sist klart sitt hus. 

Lancie-Face: "Det är kanske inte mitt drömhus, men jag är nöjd. Jag gillar det." 

Kaleo: "Ditt hus är skitfult!" 

Lancie-Face: "… tack.." 

Kaleo: "Ska vi gå på vår dejt nu!?" 

Lancie-Face: "… okej, fint, låt oss få det överstökat." 

Tack till  BaraAnna, som är den som har byggt Kaleos hus och lät mig ladda ner och använda det! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-11 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Taxin släpper av Lancie-Face och Kaleo i Willow Creek, den närliggande grannstaden till Newcrest, och båda två ser sig omkring. Lancie-Face har aldrig varit i Willow Creek innan och försöker ta in alla nya intryck och se vad som finns där. Kaleo ser inte ett dugg imponerad eller road ut. 

Kaleo: "Ja, det är en stad. Spännande. Har du sett klart? Kan vi återgå till dejten nu?" 

Lancie-Face: "Angående dejten.. Du sa åt mig att byta om till träningskläder inför den." 

Kaleo: "Vad är det för konstigt med det?" 

Lancie-Face: "Vi står utanför ett gym." 

Kaleo: "Det finns inga bättre ställen att dejta på häromkring." 

Lancie-Face: "Det ligger en nattklubb precis bredvid gymmet.. Vi är väl 10 meter ifrån dess ingång, som högst." 

Kaleo: "Vad är du, avståndskungen? Och hur kan en nattklubb vara bättre än ett gym?!" 

Lancie-Face: "För en dejt? Jag kan ge dig en hel lista med-" 

Kaleo: "Gymmet har duschar! Solklar vinnare! Nu går vi!" 

Lancie-Face: "Jag visste att jag skulle få ångra det här.."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Ett par minuter senare sitter Lancie-Face och Kaleo på andra våningen i gymmet på varsin stol. 

Lancie-Face: "Du ber mig byta om till träningskläder, tar oss till ett gym för en dejt och nu sitter vi på övervåningen utan minsta intresse för träning. Ser du inget udda med det här?" 

Kaleo:"Nix!" 

Lancie-Face: "…" 

Kaleo: "Du är konstig. Men det gör inget, jag gillar konstiga killar!" 

Lancie-Face: "JAG är konstig? Vad är du ens för något egentligen?!" 

Kaleo: "Jag är 100 % awesome… och 25 % pudel." 

Lancie-Face: "Glöm att jag frågade." 

Kaleo: "Så hur tycker du dejten går hittills?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#34

Lancie-Face visste inte riktigt vad han väntade sig på den här dejten. Något mer… dejtaktigt, kanske? Att hänga och prata på ett gym i träningskläder hade han inte räknat med. Plötsligt dyker Kaleo framför honom och han ser inte ett dugg road ut. 

Kaleo: "Vad var det där?" 

Lancie-Face: "Vad pratar du om?" 

Kaleo: "Det där, tro inte att jag inte såg det!" 

Lancie-Face: "Såg vad!?" 

Kaleo: "Spela inte dum! Den där fruktskålen, på bänken." 

Lancie-Face ser extremt förvirrad ut. Det står två fruktskålar på bänken bakom dom. Han lade märke till dom, men vad är det för konstigt med dom? Det finns inte mycket annat att göra eller titta på härinne. 

Kaleo: "Du tittade på den, eller hur?!" 

Lancie-Face: "Umm, ja.. Den har apelsiner i sig, jag gill-" 

Kaleo: "Skulle du hellre vilja vara på dejt med fruktskålen?!" 

Lancie-Face: "Va?!" 

Kaleo: "Hur tror du att det känns för mig när du spanar in en fruktskål som om den vore en smaskig liten läckerbit när du är på dejt med MIG!? Är en fruktskål mer intressant och mer attraktiv än självaste Baron Kaleo von Landsplåga?!" 

Lancie-Face: "… jag… jag är totalförvirrad… Vad pratar du om…!?" 

Kaleo ser rosenrasande ut och Lancie-Face har aldrig känt sig så här förvirrad i hela sitt liv. 

Kaleo: "FINT! Om mina känslor betyder så lite för dig kan du stanna här och umgås med din förbaskade fruktskål! Dejten är över!" 

Och med det stormar Kaleo ner för trapporna och ut genom synhåll. Kvar står Lancie-Face och fattar absolut ingenting. Vad hände? På något sätt verkar han ha skruvat upp sin allra första dejt, men han har ingen aning om hur han lyckades med det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-12 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

I ett par minuter står Lancie-Face kvar däruppe och försöker lista ut vad sjutton som hände. Blev Kaleo… svartsjuk för att Lancie-Face tittade på fruktskålen? Snacka om tur att han kom undan dejten och den knäppskallen så lätt! 

Han går mot trappan, men till sin förvåning ser han Kaleo komma gående uppför trappan. Det får Lancie-face att frysa på plats och Kaleo stannar upp framför honom. 

Kaleo:"Okej, fint, vi är bara på första dejten. Jag antar att jag kanske inte har rätt att bli arg av att du tittar på andra så tidigt i förhållandet." 

Lancie-Face: "F-F-Förhållandet..!?" 

Kaleo: "Det jag försöker säga är… du är förlåten. Jag är inte arg. Vi kan fortsätta dejten." 

Lancie-Face: "Jag tror inte att jag vill det längre.." 

Kaleo: "Wow, jag kan förlåta dig trots att du är okänslig och sårar mig genom att titta på andra under vår första dejt, men du kan inte förlåta mig förlåta mig för ett litet utbrott?" 

Lancie-Face: "Öhm.." 

Wow, Kaleo är en riktigt manipulativ liten typ. Kaleos ansikte pryds plötsligt av ett brett hånflin och hans ögon lyser av en ondskefull glimt. 

Kaleo: "Kom, så sticker vi ner och hånar klenisarna på gymmet när dom misslyckas med att lyfta saker tyngre än deras smartphones!" 

Lancie-Face: "Jag vet inte om jag är rätt person att håna någon för det. Har du någonsin hört talas om att kasta sten i glashus?" 

Kaleo: "Åh, bra idé där! Kasta sten i glashus är svinkul! Vi gör det efter att ha gjort narr av klenisarna!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 01:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

För den som undrade slutade dejten i Bronsnivå, jag är inte ett dugg förvånad med tanke på händelserna ovan. 😃

Dom hann inte med att håna särskilt många på gymmet innan dejten tog slut. Kaleo blev dessutom distraherad och började slåss mot sina inre demoner (bokstavligen), vilket gjorde att Lancie-Face tog tillfället i akt att smita ut från gymmet. Lyckad första dejt, med andra ord! 👍

Trots flera försök, troligen på grund av att dom bråkat så mycket med varandra, har dom fortfarande inte fått en romantisk mätare på varandra. Bara vänskapsmätaren hittills. Perfekt grund för ett förhållande, om du frågar mig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lancie-Face: "Värsta första dagen i ett nytt hem någonsin.." 

Han är utmattad, hungrig, törstig och uttråkad. Kan det bli värre? (Känner jag er här på sajten så absolut)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2015-10-12 05:06
#38

Perfekt första dejt :D Nu sitter jag och väntar spänt på nästa!

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Aleya
2015-10-12 05:51
#39

Mer dumheter . :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-12 12:04
#40

#38 Jag trodde du skulle gilla den! 😃

Absolut, fler dejter kommer det bli. Jag måste bara få Lancie-Face att gå med på det först.. 😛

#39 Det är tanken! 😃😇😈

Mycket hänger på er medlemmar också, men än så länge har jag massa kul att gå på med Kaleo och planerna där. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 12:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#41

Raka vägen hem för Lancie-Face efter dejten. Utsvulten som han är måste han ta och göra sig en sallad och han skär sig flera gånger under tillagningen av den. (Precis som jag, vi är så likadär! 😃😇) 

Därefter är det bums i säng. Imorgon är en ny dag och Lancie-Face ska leta efter ett jobb. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-12 12:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Nästa dag, många, många timmar senare… 

En utmattad Lancie-Face återvänder hem efter att ha varit runt överallt i Newcrest och letat efter jobb hela dagen. Han är inte kräsen, även om han givetvis har drömmar som vilken annan sim som helst. Vilket jobb som helst skulle duga för honom. 

Lancie-Face: "Jag fattar det inte.. Inte ett enda jobb ledigt i hela Newcrest. Jag kan ha svurit på att jag såg flera jobbannonser bara häromdagen, men nu ingenting. Är jag otursförföljd?" 

Han stannar upp utanför dörren och drar ett djupt andetag. Fortsätta försöka eller ge upp för dagen? 

Lancie-Face: "Nej, det får räcka för en dag. Jag orkar inte mer nu. Hur kan en dag bli mycket värre än det här?" 

Kaleo: "Hallå, Lancie-Face!!" 

Lancie-Face: "Åh nej…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Kaleo har väldigt bra syn, måste jag säga. Ser ni Lancie-Faces reaktion och kan ni förebrå honom för den?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Snabb är han också. Lancie-Face inser att det är lönlöst att försöka springa ifrån det skrangliga lilla monstret och stannar. 

Lancie-Face: "Vad vill du? Jag har haft en jättejobbig dag.." 

Kaleo: "Tur för dig, den är på väg att vända!" 

Lancie-Face: "Med dig här? Det tvivlar jag starkt på." 

Kaleo: "Vad har jag gjort för att förtjäna det där!? Jag vill bara muntra upp dig!" 

Kaleo ser uppriktigt sårad ut och Lancie-Face ger ifrån sig en liten suck. Gårdagen var fullständigt vrickad, men det fanns väl ögonblick som var någorlunda roliga. Den här dagen kan väl inte bli sämre oavsett? 

Lancie-Face: "Okej, förlåt. Jag ska inte ta ut min ilska över min dåliga dag på dig, hur frestande det än är.." 

Kaleo: "Bra, det låter bättre! Gå på en till dejt med mig!" 

Lancie-Face: "Jag trodde du skulle muntra upp mig, inte göra saker värre." 

Kaleo: "Exakt! Vad säger du?" 

Lancie-Face: "Okej då, bara jag får välja vart vi går." 

Kaleo: "Ånej…! Du kommer välja något supertråkigt ställe..! Där förstörde du helt mitt försök till att muntra upp dig! Gah, vad hopplös du är.. Dejten är körd!" 

Lancie-Face: "Så.. vi ställer in dejten?" 

Kaleo: "Nej, nej..Jag ska göra mitt bästa för att rädda den. Ha inte för höga förhoppningar bara."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#45

Lancie-Face: "Vad har du på dig…?" 

Kaleo: "Desperata tider kräver desperata åtgärder, Lancie-Face! Ska du insistera på att förstöra dejten genom att gå till ett sånt ställe behöver jag göra allt i min makt för att rädda den. Nu har jag i alla fall en chans." 

Lancie-Face: "Jag vill inte ses offentligt med dig längre.." 

Kaleo: "Jag förstår att du känner dig utklassad av mig utseendemässigt när jag har på mig det här, men må inte för dåligt! Du är här med mig trots allt, det kommer ge dig status och folk kommer bli gröna av avund på dig och din coola, läckra dejt!" 

Lancie-Face: "Det här är pinsamt, jag vill gå hem..!" 

Kaleo: "Hallå, du lyckades släpa ut mig till ett sånt här skräpställe så nu stannar du här med mig och har kul! Nattklubbar är något av det tråkigaste som finns, men så hjälpe mig, det här ska bli en minnesvärd kväll. Hör du det!?" 

Lancie-Face: "Minnesvärd lär inte bli problemet, snarare hur jag snabbast möjligt ska lyckas förtränga den. Jag behöver en drink." 

Kaleo: "Så ska det låta! Nu kör vi, kvällen kanske inte är helt förstörd trots allt!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-10-12 16:02
#46

#45  Ha ha😂vad har han på sig 😂Han kommer att bli utskrattad bokstavligen😂

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-10-12 16:14
#47

#46 Jaa.. Kaleo har på sig det han vill ha på sig, tydligen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Till Lancie-Faces stora förvåning visade det sig att Kaleo är festens mittpunkt, trots hans klagomål över hur tråkiga nattklubbar är. Det känns ganska förvirrande. Lancie-Face har ingen aning om vem Kaleo är eller vart han har honom. Ingen vidare dejt när Kaleo dansar och umgås med andra, men Lancie-Face klagar inte. 

Han har chansen att smita undan och köpa en drink istället, något han välkomnar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-12 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#49

Lancie-Face är inte ensam om att beställa en drink. Fem trevliga tjejer dyker upp runtom och han börjar genast prata med dom. Det leder till en trevlig konversation mellan honom och ett par av tjejerna och Lancie-Faces humör är betydligt förbättrat. 

Tur att Kaleo var för upptagen med att dansa för att märka vad Lancie-Face höll på med. Om han blev så galen över att Lancie-Face tittade på en fruktskål, hur rasande skulle han inte bli av att se honom så här?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Kaleo: "Har du kul?" 

Den skarpa rösten får Lancie-Face att sätta drinken i halsen, flyga upp från stolen och vända sig om. Kaleo har smugit in i samma ände av rummet och står nu och stirrar på Lancie-Face. Det är omöjligt att läsa Kaleos ansiktsuttryck under hjälmen, men han lät inte road alls. 

Lancie-Face: "Ah, eh.. ja, lite." 

Kaleo: "Bra, jag sa ju att din dag var på väg att vända." 

Lancie-Face gillar inte tonfallet på Kaleos röst..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-12 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#51

En obehaglig tystnad följer. 

Lancie-Face försöker komma på något att säga, samtidigt som han känner sig lite irriterad på sig själv och på Kaleo. Han har inte gjort någonting fel, så varför känner han det som om han behöver försöka förklara sig för Kaleo? 

Plötsligt har Kaleo klivit fram emot honom och lagt sin ena arm runt Lancie-Face och dragit honom närmare till sig. Innan Lancie-Face hinner göra något har Kaleo snurrat runt med honom och böjt sig ner med Lancie-Face lutande bakåt i sina armar. 

Det hela överraskar Lancie-Face så mycket att det lämnar honom handlingsförlamad och han stirrar förvånat upp på varelsen som håller i honom. Kaleo tar av sig hjälmen, släpper den på golvet och ger sedan Lancie-Face en lång, djup kyss! 

Lancie-Face fryser till is och stirrar chockat på Kaleo med vilt uppspärrade ögon. Hur länge kyssen varar är han inte säker på, men det känns som en evighet. Till sist bryter Kaleo kyssen och släpper taget om Lancie-Face, som faller i golvet med en duns. Han sätter sig upp lagom för att se Kaleo försvinna ut från rummet och lämna nattklubben. 

Kvar på golvet sitter en chockad Lancie-Face och stirrar efter Kaleo. Vad sjutton triggade det där? Vad håller Kaleo på med?! Vad.. tyckte Lancie-Face egentligen om det där? 

Lancie-Face: "Helknäppt, men.. det var min första kyss.." 

Han sitter där i ett par minuter innan han reser sig upp och lämnar nattklubben. Det finns inte en skymt av Kaleo utanför, så Lancie-Face går helt enkelt hem till sig. Nog är nog. Något är allvarligt fel med Kaleo och Lancie-Face vill inte dras in i mer av hans nycker och galenskaper. Det har redan gått för långt som det är.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

FlowerTN
2015-10-12 20:37
#52

Buskul!!!!!!!😂

Låt Kaleo släpa med sig Lancie-Face någonstans och ha myspys!😎

Aleya
2015-10-12 20:38
#53

Hahaha badlakanet samt hjälmen var såååå tokigt. Och kyssen. 😂 Hoppas barnet blir riktigt knäppt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-12 20:45
#54

#52 Tack, kul att du gillar det! 😃

Myspys? Efter vad som hände på andra dejten? Hur ska jag få Lancie-Face att gå med på det…? Hmm, det behövs fler drinkar! 😃😇

#53 Jag gav honom det som festkläder tror jag det var, men jag hade inte räknat med att han skulle byta om till det när dom drog till nattklubben. En jättekul överraskning för mig! 😂

Ja, den där kyssen.. Vad ska man säga om Kaleo? Jag vet fortfarande inte ens vad han är för något.. 🤦‍♂️

Barnet, ja… Det är dags att gå vidare till nästa dag, tror jag. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2015-10-13 07:21
#55

Jag tycker att Lancie-Face skall träffa någon som han finner riktigt oemotståndlig så att Kaleo faktiskt får jobba lite för att nå fram!

Eller varför inte låta LF bli forskare för att kunna komma fram till vad som verkligen är FEL på Kaleo. Tänk att få hämnas med superstrålen…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Mitchika
2015-10-13 10:32
#56

#55 Oh, nu blir det spännande..! 😃

Kaleo kommer att få behöva jobba mycket för att nå fram oavsett (då Lancie-Face inte är särskilt förtjust i honom), men jag introducerar mer än gärna ett tredje hjul i det hela. 😃Skrattar

Angående karriären så låter det kul också, men det krockar lite med vad som nämnts tidigare. Att Lancie-Face ska leva fattigt och knapert.

Plus att jag redan spelat som forskare för inte så länge sedan med min sim Butch och det är det enda jag testat av Dags att jobba hittills. Det vore skoj att prova något annat om nu Lancie-Face trots det ska ha ett jobb och kanske slippa svälta och sälja alla sina prylar. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2015-10-13 10:42
#57

Han kanske sa bli politiker(mod)? Och börja influera omgivningen att göra som han vill…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2015-10-13 11:06
#58

#57 Okej, jag måste erkänna, DET lät kul.. 😃😍

Men för stunden ska jag hålla Lancie-Face arbetslös, som föreslagits tidigare. Behövs det för att LF är nere på sina bara knän ekonomiskt ska jag vädja om att låta honom skaffa ett jobb. Han får ju inte svälta, med vad som är planerat för honom.. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2015-10-13 11:30
#59

Åh jösses, Stackars Lancie-Face. Jag hade nog varit väldigt rädd för Kaleo!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2015-10-13 11:40
#60

#59 Japp, det hade jag också varit.. Läskiga typ. 😮

För övrigt är jag nyfiken på vem som klickade i "DÖD ÅT LANCIE-FACE!!" i omröstningen förutom jag själv. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

FlowerTN
2015-10-13 17:22
#61

Jag tycker faktiskt att Lancie-Face ska ha det hyfsat ekonomiskt iallafall.😕

Mitchika
2015-10-13 17:42
#62

#61 Vi får se hur det blir när saker börjar hända på allvar. 😃

Jag har haft en tung dag, så det har inte blivit mycket spelande. Jag ska försöka dra igång med lite nu ikväll i alla fall, då en ny filur har flyttat in i Newcrest. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-13 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#63

Nästa dag börjar sent för Lancie-Face. Vara ute och festa till efter två på natten sätter sina spår och han är inte på det bästa humöret.. Speciellt inte med tanke på Kaleos beteende kvällen innan. Vem tror Kaleo att han är egentligen!? Så uppför sig inte folk! Fast… Kaleo kanske inte är folk..? 

Det är förvirrande, förargande och frustrerande! Varför kan Lancie-Face inte bara släppa det och fokusera på annat? 

Orken finns inte för att göra mycket idag, absolut inte gå på jobbjakt, så Lancie-Face gör det han alltid gör på dagarna han är ledig. Sätter sig vid datorn, naturligtvis! En lugn, trevlig hemmadag med roliga spel, roliga videos och hänga på forumen är precis vad Lancie-Face behöver nu för att släppa allt som hänt dom senaste dagarna. 

Men en lugn, trevlig hemmadag är det sista Lancie-Face kommer att få idag..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-13 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#64

Mitt uppe i en spännande video knackar det på Lancie-Faces dörr. Hans goda humör försvinner omgående och han vill inte ens titta på dörren. 

Lancie-Face: "Kaleo, om det där är du så stick! Jag orkar inte med dig just nu." 

???: "Ursäkta, men vem är Kaleo?" 

Lancie-Face fryser till i datorstolen och vänder sig om. Det där var inte Kaleos röst och personen som står utanför hans dörr är absolut inte Kaleo. 

???: "Förlåt om jag stör. Jag bor på andra sidan gatan och jag tänkte bara titta förbi och säga hej." 

På andra sidan gatan? Är det inte där Kaleo bor? Det är det enda hus som Lancie-Face har sett i Newcrest hittills och även det verkade ha dykt upp från ingenstans. Vem som helst utom Kaleo är välkommet sällskap. Utan att tänka sig för, då han sitter i bara underkläderna vid datorn, så ropar han ut till personen utanför. 

Lancie-Face: "Kom in!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Charlotte Kittenheart]
2015-10-13 21:12
#65

Följer! Ska nog sitta resten av kvällen och fundera ut onda planer 😈 😇

Mitchika
2015-10-13 21:13
#66

#65 Vad kul! Jag tror jag gav er medlemmar lite för mycket makt här.. Stackars Lancie-Face.. 😮😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-13 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#67

Främlingen kliver in och Lancie-Face upptäcker till sin stora förvåning att det är en utomjording! En alien! En rymdvarelse! Han  blir alldeles till sig, men försöker hålla sig lugn och sansad och inte överösa sin gäst med frågor. Rymdvarelsen går fram till skrivbordet och synar Lancie-Face uppifrån och ner med ett litet leende. 

???: "Kommer jag olämpligt?" 

Lancie-Face: "Nej, inte alls, varför tror du-" 

Han avbryter sig själv när han ser minen på rymdvarelsen och kommer ihåg att han inte har några kläder på sig. Det är på gränsen att Lancie-Face lyckas undvika att rodna och han tittar upp på rymdvarelsen med ett generat leende. 

Lancie-Face: "Ja, det här var lite pinsamt.. Jag glömde visst att klä på mig." 

???: "Jag klagar inte." 

Nu börjar Lancie-Face rodna och stirrar ner i tangentbordet. Rymdvarelsen ger ifrån sig ett vänligt skratt. 

???: "Hey, vem har inte glömt att klä på sig då och då när man vaknar på morgonen? Det händer mig minst en gång i veckan. Trevligt att träffas, mitt namn är Seshir." 

Han räcker ut handen mot Lancie-Face, som försiktigt tar den och skakar den utan att titta på Seshir. Inte bara sitter Lancie-Face i stort sett helt naken framför en främling, främlingen var tvungen att vara en oerhört stilig och charmig rymdvarelse dessutom! 

Lancie-Face: "Detsamma. Mitt namn är… Äh, alla mina vänner kallar mig Lancie-Face, du kan göra det också om du vill." 

Seshir: "Åh, vänner redan. Härligt! Jag trodde jag skulle få svårt att passa in i den här kulturen, men jag hade visst fel. Kom ihåg-anteckning till mig själv: Ta emot främmande gäster i underkläder så blir ni vänner direkt!" 

Seshirs skämtsamma tonfall och glimt i ögat får Lancie-Face att brista ut i skratt. Han har precis träffat den här rymdvarelsekillen, men han gillar honom redan.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-13 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Vi har en ny karaktär att introducera, nämligen Seshir Luvendir, Lancie-Faces andra granne här i Newcrest! (Inspirerades av av BaraAnnas inlägg #55, Namiko tyckte det skulle vara en utomjording och resultatet ser vi här!) 😃

Seshir är en rymdvarelse på besök här på simmarnas hemplanet för att lära sig mer om simmar via förstahandsupplevelser. Det är tänkt att vara i stil med ett studiebesök, men Seshir trivs verkligen här och hittar en tillräckligt bra anledning kan han tänka sig att stanna här för alltid. Han är en Romantisk, Självsäker Nörd, vilket gör att han och Lancie-Face har något gemensamt! 

Ambition, ja.. Seshir letar passionerat efter sin Själsfrände, både på sin egen hemplanet och på andra planeter. För honom spelar arten ingen roll så länge som personen känns rätt. 🙂

Kaleo har konkurrens nu! Hur kommer det här sluta, tror ni? Eller snarare, tycker ni? Ni har möjlighet att påverka, men den här cirkusen har bara börjat.. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-10-13 23:07
#69

#68 gullig😍undra hur ett barn av honom ser ut! 👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Mitchika
2015-10-15 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#70

Jag blev distraherad och helt uppslukad av ocarinaspelande ett tag, men nu ska jag dra igång igen! 😃😞

Lancie-Face reser sig upp, bättre till mods efter Seshirs senaste kommentar. 

Lancie-Face: "Sa du att du bor på andra sidan gatan?" 

Seshir: "Jajamän, precis mittemot dig." 

Lancie-Face: "Men… det finns inget på andra…" 

Han avbryter sig själv och tittar ut genom fönstret. Jodå, där finns det nu träd, buskar, blommor och en liten tältplats uppslagen där det tidigare bara var en tom gräsplätt. Precis som med Kaleos hus tidigare. Vad är det med det här kvarteret egentligen? Dyker saker upp från tomma intet, eller kan Lancie-Face helt enkelt inte se dom från början? 

Seshir: "Är du okej? Du ser lite blek ut." 

Lancie-Face: "Ja då, ingen fara. Jag är bara lite trött. Nyinflyttad och allt. Du.. ta inte illa upp, Seshir, men du är en rymdvarelse, eller hur?" 

Seshir: "Attans, vad var det som avslöjade mig?" 

Han ler ett lekfullt leende och Lancie-Face skrattar. 

Lancie-Face: "Skulle du ta illa upp om jag ställde ungefär en sådär 1000 frågor om dig, ditt folk och din hemplanet?" 

Seshir:"Inte alls, men på ett villkor. Jag vill ställa minst lika många frågor om dig, ditt folk och den här planeten!" 

Lancie-Face: "Bästa dagen hittills…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-15 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Anar jag intresse från Seshirs sida? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-15 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#72

I flera timmar sitter Lancie-Face och Seshir i soffan i vardagsrummet och pratar (Efter att Lancie-Face fått en chans att klä på sig, givetvis) om allt mellan rymden och jord. Dom har fantastiskt kul ihop och när Seshir behöver gå skiljs han och Lancie-Face åt som vänner. 

Tänk hur saker och ting kan vända. Lancie-Face var rädd för att han begått sitt livs misstag med att flytta hit, i och med Kaleo och arbetslösheten, men nu verkar saker och ting på väg uppåt igen. Han är på strålande humör när han tar ut sin grönsallad ur kylen för att äta en sen lunch. 

Vilken underbar dag, för ovanlighetens skull! Inget kan förstöra Lancie-Faces goda humör nu!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-10-15 18:36
#73

#72 tror han ja.

Ett gott skratt förlänger livet

Nabiki
2015-10-16 17:46
#74

Shippar LF och Seshir allt för mycket😃

''Nej, jag är inte Melanie Martinez, men alla säger att vi är lika så vi kan ju låtsas.Stjärnor''

Mitchika
2015-10-17 08:34
#75

#73 Precis, tror han ja. 😃😈

#74 Jag är så glad att ni medlemmar får vara med och påverka, för jag shippar både Lancie-Face och Seshir plus Lancie-Face och Kaleo… plus Lancie-Face, Kaleo och Seshir, men jag tror Kaleo är för svartsjuk för det sista scenariot.. Jag skulle aldrig kunna välja på egen hand. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-17 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#76

Kaleo: "Haaaallåååå, Lancie-Face!" 

Lancie-Face: "Ånej, inte du…!" 

Kaleo kliver glatt in i huset utan att bli inbjuden. Han ser sig omkring och hittar snart Lancie-Face i köket. Genast slår han sig ner vid köksbordet och tittar glatt på Lancie-Face. 

Kaleo: "Där är du! Jag har fantastiska nyheter att dela med mig av!" 

Lancie-Face: "Du ska flytta?" 

Kaleo: "Kanske, in till dig! Eller så flyttar du in hos mig, båda delarna funkar för mig! Jag är gravid!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-10-17 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#77

Lancie-Face spottar ut grönsalladen över hela väggen och tittar på Kaleo med stora ögon. Kaleo ser både exalterad och gravallvarlig ut, vilket gör Lancie-Face rejält orolig. 

Lancie-Face: "Du… du skämtar? Snälla, säg att du skämtar!" 

Kaleo: "Skulle jag skämta om något så här stort? Det skulle jag aldrig göra mot dig, Lancie-Face! Vi är gravida, vi väntar barn!" 

Lancie-Face: "HUR!? Det är omöjligt!" 

Kaleo: "Inte alls! Vi kysstes på nattklubben, minns du inte?" 

Lancie-Face: "MAN BLIR INTE GRAVID AV ATT KYSSAS!" 

Kaleo: "Klart man blir! Var har du levt, under en sten? Hur tror du man blir gravid egentligen?" 

Lancie-Face: "Genom myspys!" 

Kaleo: "Vad i hela världen är myspys?" 

Lancie-Face: "Det.. Det är.." 

Han tycker det är lite halvpinsamt att prata om och böjer sig fram till Kaleo och viskar i hans öra. Ju mer han berättar, desto större blir Kaleos ögon. 

Kaleo: "Wow.. Så det är så simmar blir gravida… Det låter superkul! Kan vi prova!?" 

Lancie-Face: "NEJ! Hur blir ni… vad du nu än är… gravida om det inte är genom myspys!? Säg inte att det är genom kyssar!" 

Kaleo: "Bingo!" 

Lancie-Face blir bara blekare och blekare ju längre konversationen pågår. 

Lancie-Face: "Hur säker är du?! Har du tagit ett graviditetstest?" 

Kaleo: "Nej, men jag kan göra det nu om du vill." 

Lancie-Face: "GÖR DET!!" 

Sagt och gjort. Lancie-Face vankar av och an utanför badrummet, mer rädd och nervös än han någonsin varit i hela sitt liv. Han kan inte bli pappa, speciellt inte med Kaleo! Han är inte redo för att bli pappa eller ha ett barn! Absolut inte en liten demonavkomma heller! Det måste vara ett dåligt skämt, det här kan inte hända..! 

Efter vad som känns som en evighet kommer Kaleo ut från badrummet med graviditetstestet. 

Kaleo: "Precis som jag trodde! Vi väntar en bebis, Lancie-Face! Åh, jag har så många planer..! Först så bestämmer vi vem vi ska bo hos! Jag röstar hos mig för mitt hus är mycket större och mer barnvänligt och ditt hus är superfult. Sen måste vi börja prata namn! Vad tror du om Angora von Landsplåga? På tal om efternamn vet jag inte ens vad ditt är.. Jag hoppas verkligen att det blir en flicka, gör inte du det? Lancie-Face? Ah, du har svimmat. Ingen fara, jag sköter allt planerande! Du kan bara ligga där och ta det lugnt!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-17 10:00
#78

#77 OMG… Grattis. 🥳😂

Hahahahaha detta var ju roligt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-17 10:10
#79

#78 Jaa, ett barn efterfrågades i inlägg #18, så… 😃

Lancie-Face är medvetslös, men Kaleo tackar och är överlycklig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-17 10:33
#80

#79    🤪 vad ska herr alien säga nu?

Oliiiidliiigt detta. 😉

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mitchika
2015-10-17 10:41
#81

#80 Det lär vi märka! 😃

Men troligtvis inte så mycket, Seshir och Lancie-Face har ju precis träffats. 

Jag undrar mer hur det ska gå för Lancie-Face och Kaleo som föräldrar. Dom får nog ha delad vårdnad om barnet… eller barnen… (😮) när det väl blir dags. Även om Kaleo vill att dom flyttar ihop (han är inte rädd för att gå för fort fram inte) så tror jag inte att Lancie-Face vill det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2015-10-17 10:55
#82

#81 Lancie-Face har ingen talan i detta. Jag tycker att Kaleos förslag om att bo tillsammans är utmärkt. Man måste ju tänka på barnen :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2015-10-17 10:56
#83

#82 Okej då, fint, du får din vilja igenom.. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
2015-10-17 11:03
#84

#81 jag skulle vilja ha Lancie-Face Seshir också.😇😈

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-10-17 11:09
#85

#84 Vi får se vad jag kan ordna. Det verkar ju inte helt osannolikt. Lancie-Face gillar Seshir och är inte särskilt förtjust i Kaleo. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Katniss
2015-10-17 11:53
#86

*följer* :)

R.I.P. Anton 💔

DenLin
2015-10-17 11:54
#87

En romans i smyg med Seshir kanske, bakom Kaleos rygg? Kan ju inte gå så fel, eller?

Mitchika
2015-10-17 12:22
#88

#86 Vad kul! 😃

#87 Det blir väl det som det får bli! 😃

Lancie-Face och Kaleo är inget officiellt par, men Kaleo är svartsjuk som tusan och jag tror inte han skulle acceptera något sådant. Men Lancie-Face skulle inte acceptera att bli hindrad från att leva sitt liv heller, så.. det verkar oundvikligt. 😃

Nej, vad i hela världen kan gå fel när man gör en varelse med okänt ursprung och okända krafter förbannad? 😇😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-17 12:36
#89

#88 he blir död och elände. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

FlowerTN
2015-10-17 12:44
#90

Stackars, stackars Lancie-Face…

Annons:
Mitchika
2015-10-17 12:45
#91

#89 Det ser inte bättre ut.. 😮

#90 Jaa, stackars Lancie-Face.. 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-17 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Hur lång tid har passerat innan Lancie-Face äntligen öppnar ögonen igen..? 

Dom senaste händelserna innan han förlorade medvetandet upprepar sig själv i hans huvud och han känner nästan för att svimma igen. Kaleo är gravid, kan bli gravid genom kyssar och det är Lancie-Faces baby. Hur kan det här vara möjligt? Och… vänta… vart är han någonstans? 

Långsamt sätter sig Lancie-Face upp i sängen och ser sig omkring i det främmande sovrummet. Det här är inte hans hus. Vad är det som händer?!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-17 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#93

Försiktigt och osäkert öppnar Lancie-Face sovrumsdörren och kikar ut i resten av huset, bara för att omedelbart bli upptäckt av Kaleo utanför. 

Kaleo: "Åh, Lancie-Face, äntligen är du vaken! Hade du tänkt sova hela dagen?" 

Lancie-Face svarar inte. Han är fullt upptagen med att stirra på den lilla bulan som dykt upp på Kaleos mage. Det var ingen mardröm, det är verklighet. Än en gång känner han sig svimfärdig och han lutar sig mot dörrkarmen. 

Lancie-Face: "Var är jag?" 

Kaleo: "Hemma, naturligtvis!" 

Lancie-Face: "Hemma hos vem?" 

Kaleo:  "Hos mig! Hos oss! Där vi bor!" 

Lancie-Face: "Jag bor inte här, jag har mitt eget hus." 

Kaleo: "Inte längre. Gissa vem som sålde ditt hus, dina prylar och flyttade över dina kläder hit medan du sov!?" 

Lancie-Face:  "… du kan inte mena allvar…" 

Kaleo: "ÖVERRASKNING!" 

Lancie-Face: "Jag tror jag börjar gråta.."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-17 22:18
#94

Jag jobbar på att fortsätta historien, men nu tänkte jag fråga er som är med och påverkar och även följer tråden: 

Vad ska Lancie-Faces och Kaleos bebis heta? Kön är okänt hittills, så alla slags namnförslag är välkomna. 😃

Vilket efternamn ska bebisen få?  "Mitchika" från Lancie-Face eller "von Landsplåga" från Kaleo? 😃

Det är ett tag kvar tills bebisen föds, men jag tänkte vara ute i god tid så ni kan hinna tänka på och bidra med namn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Katniss
2015-10-17 22:29
#95

#94 Henri/Henrietta von Landsplåga? Eller att man använder båda, alltså Mitchika von Landsplåga

R.I.P. Anton 💔

Aleya
2015-10-17 22:50
#96

#94   Britt-erik von Landsplåga

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ElsaN.01
2015-10-17 23:24
#97

Jag tycker i alla fall att efternamnet ska bli Mitchika von Landsplåga. Skulle vilja att barnet får heta Pikachu eller nåt liknande, vet inte riktigt varför…

Annons:
LottaV
2015-10-18 00:13
#98

#94 Gro, Gnista Mitchika om det blir en tjej eller Fire-Red, Grass-Green Mitchika om det blir en kille.

Ett gott skratt förlänger livet

Katniss
2015-10-18 00:25
#99

#94 ett litet goth barn tycker jag :)

R.I.P. Anton 💔

FlowerTN
2015-10-18 12:10
#100

Seralda Mitchika von Landsplåga om tjej

Grapp Mitchika von Landsplåga om pojke

Mitchika
2015-10-18 19:56
#101

Wow, vad många bra namnförslag! 😮😍

Jag ska försöka hinna spela lite under kvällen och morgondagen, ommöblering och hundar tar större delen av min fokus under dagarna just nu. Men så fort allt är på plats som det ska kommer jag ha mer tid för att spela. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-23 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#102

Kaleo: "Sluta gråta nu! Såvida det inte är glädjetårar, naturligtvis. Är det glädjetårar?" 

Lancie-Face: "NEJ!! Det här händer inte…! Jag kan inte bli pappa, jag är inte redo för det!" 

Kaleo: "Det kommer gå toppen, jag lovar. Oroa dig inte." 

Lancie-Face: "Jag vill inte ha en unge med dig!! Jag tycker inte ens om dig och jag vill inte leva med dig eller bilda familj med dig!" 

Kaleo: "… det är graviditetshormonerna som talar, jag tänker inte ta åt mig av det där." 

Lancie-Face: "DU är gravid, inte JAG!" 

Kaleo: "Åh, på tal om vår lilla ängel! Du måste komma och se Angoras rum. Det ligger precis bredvid vårat. Kom!" 

Lancie-Face: "Jag vill INTE döpa barnet till Angora!" 

Kaleo: "Vi kan bråka om namn sen. Du måste se barnkammaren. Kom nu!" 

Mycket motvilligt följer Lancie-Face efter Kaleo igenom dörren som ligger precis intill sovrumsdörren. Det första han ser är den rosa tapeten med dom lila blommorna och därefter den rosa enhörningen bredvid den rosa byrån med en rosa nallebjörn ovanpå och… 

Lancie-Face: "Du har verkligen följt ett tema här." 

Kaleo: "Absolut! Rosa till vår lilla dotter!" 

Lancie-Face: "Du är medveten om att det kan bli en kille, va?" 

Kaleo småblänger på Lancie-Face. 

Kaleo: "Var inte en sån glädjedödare. Angora kommer att älska det här rummet!" 

En del av Lancie-Face vill bråka om namnet, men han känner sig alldeles för trött, uppgiven och förvirrad för att bry sig. Bebisen är inte född ännu, dom kan bråka när det väl är aktuellt. Hur skvatt galen Kaleo än är verkar han i alla fall vara en bra, hängiven förälder. Än så länge, i alla fall..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-10-23 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#103

Utan ett eget hus att bo i länge verkar Lancie-Face inte ha något annat val. Tills han har löst situationen och tills den här röran med bebisen är utredd måste han bo hos Kaleo, om han inte föredrar att bo på gatan. 

Kaleo: "Vill du ha en rundtur av vårt vackra hem?" 

Lancie-Face: "Nej tack.. Berätta bara var badrummet är så klarar jag mig." 

Kaleo: "Fint, var tråkig. Badrummet ligger precis utanför, bredvid Angoras och vårt sovrum. Köket lär du hitta ganska lätt. Se upp för Benton bara." 

Lancie-Face: "Vem sjutton är Benton..!?" 

Kaleo: "Du såg honom för några dagar sen i min trädgård. Han är min gammelfaster!" 

Lancie-Face bara stirrar på Kaleo. Det enda han kom ihåg att ha sett i Kaleos trädgård  var en stor elefantklippt buske. Som sedan spårlöst försvann.. Kaleo märker att Lancie-Face stirrar skeptiskt på honom. 

Kaleo: "Han är ingift, givetvis." 

Lancie-Face: "Okej… så Benton är i huset?" 

Kaleo: "Han har sitt eget rum!" 

Lancie-Face: "Säg att du skojar.. vart?" 

Kaleo: "Låt mig visa!" 

Dom går iväg till ett rum vars öppna dörrvalv är alldeles för litet för att en stor, elefantklippt buske ska kunna komma igenom. Lancie-Face tittar in och mycket riktigt, där står den stora busken. Benton, tydligen. Hela rummet verkar vara byggt och anpassat efter busken. 

Lancie-Face: "Herregud.." 

Kaleo: "Fint, va? Benton gillar att vandra runt i huset, så bli inte rädd om du hittar honom lite här och var. Han kan ändra storlek också, bara så du är beredd på det." 

Lancie-Face vet inte vad han ska tro eller tycka. Kaleo ser hans ansiktsuttryck och brister ut i skratt. 

Kaleo: "Om du tycker det är lite ovanligt, vänta tills du träffar farbror Fredrik." 

Lancie-Face: "Vill.. Vill jag ens veta..?" 

Kaleo: "Ingen fara, du kommer få veta tids nog. Oavsett om du vill eller inte." 

Lancie-Face: "Jag längtar hem…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
2015-10-24 09:38
#104

Åh herre min gud… Finns det ingen farfar Bertgrud? 🤔
Trodde han skulle få vara med. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Kevsterrr
2015-10-28 18:16
#105

#102 Barnkammaren är så fab XD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2015-11-04 16:12
#106

#104 Farfar Bertgrud är bortrest med sin systerbror på semester, men dom kanske gör ett uppdykande senare i historien. 😂

#105 Visst är den? 😃

Kaleo är i alla fall peppad på att bli pappa till skillnad från Lancie-Face. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: