Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 855 ggr
E3mii
2015-10-13 11:37

Installera om TS3 fungerar ej??

Hej!

Var tvungen att göra en total omstart av min dator och byta hårddisk m.m. Vilket som väntat ledde till att allt försvann och jag nu måste installera om alla mina Sims 3. Satte in första skivan och följde instruktionerna och spelet började installeras som det skulle.

Efter ungefär 1/3 av installationen kommer det upp ett meddelande som ber mig att "Sätta in disken 0 som innehåller filen data3.cab."

Detta har jag inget minne av att det hänt innan när jag har installerat sims varken på min eller min lillasysters dator.  Och minns jag rätt så var det endast en disk som medföljde grundspelet The Sims 3

Är det någon som vet vad som är för fel? Eller har jag råkat tappa bort "Disk 0" och helt glömt att den någonsin har existerat?

Har origin installerat på datorn, även om jag inte tror att det skulle ha något med problemet att göra ifall jag inte haft det. 

Om någon vet vad problemet är och/eller har en lösning på det så skulle jag vara otroligt tacksam.

Annons:
lissora
2015-10-13 15:25
#1

"Problem: During installation on a Windows system setup prompts, "Please insert disk 0 that contains the file data 3.cab.” or any other disk or data.cab file.

Cause/Solution: This occurs when a previous program leaves its setup files in the Windows Temp folder. Browse to your Windows Temp folder (default location c:\Windows\Temp) and delete all files and folders located there. Now rerun setup.

If that fails see below for Manual Game Installation Procedure.

Manual Game Installation Procedure (Windows):

Create a directory somewhere on your computer called "CMBO" (Recommend C:\Program Files\CMBO). Now open Windows Explorer and browse to the Combat Mission CD. Copy the Wav, BMP and Scenarios folders into your new CMBO folder. Be sure that you copy the folder AND files inside of them! Now copy the Combat Mission.exe file from the CD to your new CMBO folder.

Now launch the game from your hard drive. You will still need to have the CD in

the CD drive to play the game (this is done for copy protection reasons) but all the

files will be on your computer and it should be okay." 

Hittade detta på google, om du googlar lite kanske du hittar en svensk sida… Verkar vara rätt vanligt ptoblem

Upp till toppen
Annons: