Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 1823 ggr
densomundrar
2015-10-17 10:25

Uppdatera cc?

Ny på detta med cc och mods. När spelet uppdateras kan vissa cc behöva uppdaterad med, om jag förstått det rätt? Hur vet man det och hur gör man det? Tar bort och laddar ner allt igen? Hur gör ni för att hålla koll på alla olika saker ni laddat ner?

Annons:
Bara Anna
2015-10-17 11:37
#1

Custom Content (Kläder, möbler, hus etc) behöver sällan uppdateras. Däremot moddar kan och måste ibland uppfateras för att de är länkade till spelets funktionalitet och ibland ändrat EA i skript som moddar kan vara inblandade i. I bästa fall innebär det att moddarna slutar att fungera och i värsta fall att spelet kraschar och du måste installera om allt….. Här är lite tips på vägen: 1. Använd bara moddar som du vet är aktivt underhållna och uppdaterade (MC Commandcenter är ett utmärkt exempel). En mod som inte uppdaterats sedan 2014 har större risk att vara utdaterad än en som uppdaterades 2015. 2. Ha koll på när patcher släpps och ha lite is i magen och spela inte på ett par dagar. På så sätt hinner utvecklarna fixa till sina moddar. 3. Framför allt vid nya expansioner, gamepacks etc, men även vid mindre patcher rekommenderas att alla moddar tas ut och sparas i en separat mapp på tex skrivbordet. Efter uppdatering kan moddar kopieras tillbaka igen en eller några stycken i taget Gällande ordning: Du bör inte ha fler moddar än att du kan hålla reda på dem själv…😜 Minskar risken för konflikter också! CC package filer kan "mergas" ihop till en enda stor fil om du vill mha ett program som heter Sims4Stuzio. Har dock inte gjort det själv så jag vet inte mera.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

densomundrar
2015-10-17 12:41
#2

Tusen tack för din utförliga och lättförståeliga beskrivning, gällande mods har jag bara känt behov av att mc commandcenret och har inga funderingar på att skaffa fler sådana. Så cc behöver inte uppdateras? Toppen! Var lite orolig för hur jag skulle kunna hålla koll på mc commandcenret och ev. Alla cc. :-)

Bara Anna
2015-10-17 15:32
#3

Inte vad JAG vet… Men cc är bara yta, emedan mods går på djupet. Är jag helt ute och cyklar så får någon annan korrigera mig! Gällande MCc så är DP hur bra dom helst på att hålla modden uppdaterad. Den svenska översättningen är det väl dock lite si och så med (för att jag inte alltid hinner med)….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

densomundrar
2015-10-17 18:32
#4

Uppskattar verkligen din hjälp och litar på dig :-) Ja, jag är förvånad över hur mycket mc har uppdaterad under den korta tid jag använt den och för varje uppdatering blir den lättare för mig att förstå. Har inte riktigt förstått så mycket av den men har nu börjat labbat lite, vill inte råka klicka på något som "förstör" och så vet jag inte hur jag ändrar tillbaka :-)

Upp till toppen
Annons: