Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1874 ggr
Amephyst
2015-10-21 18:37

Legacy Rosenblad

Regler:
Jämställdhet
Strikt traditionell
Förstfödd
Tolerant (inte aktuellt just nu, men jag hoppas lägga vantarna på ett/ett par expansionspaket)

Juliet Rosenblad har under hela sitt liv levt i ett hav av lyx. Hon var enda barnet i en inflytelserik familj i Veronavik, men tyvärr kom inte alla inkomster från rätt sida av lagen… Under tidiga år fick Juliet lära sig att spela och uppskatta musik, och hennes favoritinstrument är gitarren. Dessutom har hon alltid känt ett starkt band till naturen. På något sätt har hon alltid kunnat finna en inre frid där, bortanför stadens myller och familjens mörkare kontaktnät.  Men eftersom Juliet känner att familjen trots alla sina fel och brister ändå är viktig stod hon länge kvar vid deras sida trots att hon innerst inne kände att de levde på ett sätt hon själv inte tyckte var acceptabelt. Tillslut fick hon nog av hur hennes familj betedde sig, och under ett besök hos familjen Markövertag tog Juliet mod till sig och sprang för allt vad hon var värd. Men vad ska hon ta sig till nu, med bara några få simdaler i fickan?

Annons:
Amephyst
2015-10-21 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är inte lätt att leva på gatan. Juliet har lyckats få tag på ett gymkort och använde duscharna där för att sköta hygienen innan det var dags att söka jobb. Men det visar sig snabbt att familjens kontakter sträcker sig längre än vad hon trott, och hon tvingas fly hals över huvud från både en och två jobbintervjuer. Utmattad lade hon sig att sova på en soffa i gymmets lobby. Det var inte riktigt så här det var tänkt att gå.

NikiCV
2015-10-22 16:27
#2

Nämen så spännande! ^^

Amephyst
2015-10-24 22:08
#3

#2 Jag tror på en del drama framöver, men vi får se vart det går 😉

Amephyst
2015-10-24 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Efter en lång natt på gymmet och på en soffa som inte var så mjuk som den först såg ut att vara, begav sig Juliet iväg till parken. Först för att  samla hon ihop några frukter och frön från träd och buskar i närheten. Så vitt hon hade förstått kunde man tjäna pengar på att sälja frukt, och eftersom hennes chans till anställning verkade rinna ut i sanden var hon tvungen att tjäna pengar på något sätt. Då hon sökt igenom parken efter allt som fanns att skörda stannade hon upp en stund och vilade blicken på en gitarr som stod i ett hörn. Då hon letade fram några toner med hjälp av den samlades en liten skara åhörare runt henne. De verkade visserligen inte vara helt överväldigade, men de gav henne ändå lite pengar! Ingenting är så härligt som den första "lönen".

Amephyst
2015-10-25 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Juliet har fortsatt samla frukter, bär och blommor under tidiga morgnar och dagar, för att framåt kvällen och eftermiddagarna ta fram gitarren och försöka fängsla en publik som senare kan donera lite pengar till henne. Det går framåt, även om det kanske går lite långsamt och dagarna är långa och slitsamma. För att inte tala om hur hennes rygg mår av så många nätter på soffor och parkbänkar.

Men en morgon blir lite annorlunda. Då hon är på väg bort till bäcken för att se till buskarna där, möts hon av en man som granskar henne noggrant. Han presenterar sig som Daniel Björk och timmarna verkar flyga förbi då de pratar med varandra, och då de till slut skiljs åt är det redan på väg att bli mörkt. Trots att de inte känner varandra alls har Juliet också vågat berätta lite om sin familj. Det var kanske lite riskfyllt, men någonting med Daniel gjorde att Juliet vågade sänka sin gard.

Bara Anna
2015-10-26 04:23
#6

Följer! Gillar din mjuka berättarstil!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Amephyst
2015-10-27 21:55
#7

#6 Tack så mycket!😃

Amephyst
2015-10-27 22:10
#8

Efter mycket hårt arbete och slit har Juliet äntligen lyckats samla ihop tillräckligt med pengar för att köpa sig en bit land. Efter att ha rest runt och sett över sina alternativ valde hon en stor tomt att starta sitt nya liv på. Nu är det bara att samla ihop pengar till själva huset också…

Så Juliet sätter igång direkt och planterar för att kunna sälja grönsaker och frukt med ännu högre kvalitet (och dyrare) än förut.

Daniel kommer förbi då han kommit hem från jobbet för att gratulera Juliet, och han verkar vara ganska imponerad över vad hon har åstadkommit på egen hand.

Då de skiljs åt för dagen drar Daniel in Juliet i sin famn och kysser henne! Då han sedan ger sig av hemåt står Juliet ensam kvar och försöker smälta det som hänt.

Amephyst
2015-11-04 18:24
#9

Ett par dagar senare träffar Juliet Daniel ännu en gång. De pratar en lång stund medan Juliet sköter om sin växande trädgård. Då hon har gjort skörden redo för leverans erbjuder sig Daniel att låta Juliet sova över hos honom. Juliet är först lite tveksam till det hela, de har ändå inte känt varandra så länge. Men Daniels blick är svår att säga nej till, och dessutom hade det varit skönt att sova i en riktig säng igen. Då de promenerar genom Willow Creek till Daniels hus pirrar det av nervositet i hela Juliet, och hon ser sig generat om ifall någon av hennes vänner ser vad hon gör, men då hon väl kommer hem till Daniel och hans rumskompis slappnar hon av. Daniels rumskompis har lagat mat, och efter att ha ätit ett ordentligt mål mat slocknar Juliet nästan direkt. Hon är så trött att hon inte ens kommer ihåg vad rumskompisen hette.

Amephyst
2015-11-10 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Juliet sover över hos Daniel även dagen därpå. Det är någonting hos honom som gör att hon trots allt som hänt äntligen vågar slappna av. Han hjälper henne dessutom att få tag på en byggfirma som kan bygga upp ett hus på hennes tomt.

Då Juliet återvänt hem till sin trädgård ringer det på hennes mobil. Det är Nina Caliente som vill träffa henne och Juliet går med på att åka iväg till Oasis Springs för att träffa sin barndomsvän. Juliet bjuds in och de äter lite chips tillsammans innan Nina leder ut Juliet från de andra i hushållet och ställer sig bakom huset. Nina vill höra alla detaljer om det Juliet har haft för sig, vilket Juliet mer än gärna berättar för sin chockade väninna.

Bara Anna
2015-11-11 07:29
#11

Jag gillar jätte-mycket hur du lägger till bakgrund till varje del av historien. Som det där med byggfirman: Du hade lika gärna kunnat skriva: Juliet byggde ett hus. Bra jobbat!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Amephyst
2015-11-11 20:25
#12

#11 Tack så mycket!😃Det värmer väldigt mycket just nu då jag har lite svårt att hitta tid och energi till att spela, men jag hoppas att jag hinner spela en del på fredag och lagra upp några kapitel igen😊

Amephyst
2015-11-13 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Då huset till slut var färdigbyggt och godkänt var det nästan dags för Juliet att fylla år. För enkelhetens skull kombinerade hon därför födelsedagsfest med inflyttsfest och bjöd in vänner och grannar; bland dessa var givetvis Daniel inbjuden. Det var i slutet av veckan och de flesta gästerna var ganska trötta, men de verkade trivas bra trots att de flesta aldrig träffats förut.

Framåt kvällen var tårtan äntligen klar och Juliet funderade en stund på allt hon har gått igenom under det senaste året innan hon blåste ut ljusen.

Annons:
Amephyst
2015-11-13 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Juliet satt vid sitt lilla köksbord med huvudet fyllt med tankar medan Nina och Daniel pratade med varandra. Nina verkade vara väldigt nyfiken på vad det var för man Juliet till sist hade fallit för.

Amephyst
2015-11-13 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Då de andra gästerna åkt hem tog Juliet mod till sig och frågade om Daniel ville stanna en natt, innan hon lade till att han gärna fick flytta in till henne. Daniel tackade genast ja och Juliet kände sig lyckligare än hon någonsin känt sig förut. Efter att ha umgåtts till sent på natten visade Juliet tillslut Daniel vägen till deras nya sovrum.

Amephyst
2015-11-27 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Var har den här månaden tagit vägen egentligen?😮 Men här kommer äntligen en presentation av Daniel och vad som har hänt i hushållet den tid jag har haft🙂

Daniel tycker mycket om att vara i naturen och åker därför gärna till olika parker, där han också träffade Juliet. Däremot är han ganska lat och spenderar gärna tid i soffan framför en bra film. Han tycker också om att omgärda sig med många nya och gärna dyra föremål. Vissa kallar honom för materialistisk, vilket Daniel själv inte håller med om.

Hans högsta önskan är att bli kroppsbyggare, även om han har märkt att det är lite krångligt med en chipspåse i handen.

Amephyst
2015-11-27 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Morgonen efter städade Juliet upp efter festen och satte igång att arbeta i sin trädgård då Daniel var på jobbet. Trädgården har växt sig allt större och numer tar den nästan lika mycket tid som ett vanligt arbete. Det trädgården producerar har Juliet också fortsatt att sälja, och hon har ett kontrakt med en resturang på gång. Hon behöver bara visa att hennes produkter har den kvalitet som krävs för resturangens krav så kommer de betala henne ännu mer än de affärer som för stunden köper hennes varor.

Då Daniel kom hem från jobbet begav de sig till den närmaste parken. Efter att ha diskuterat länge och väl bestämde de sig slutligen för att utbyta ringar under trädens kronor.

Amephyst
2015-11-27 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Frågan är bara vem den där blonde mannen är, och om Juliet och Daniel borde oroa sig för sättet han stirrar på dem under deras ceremoni🤔

FlowerTN
2015-11-29 14:03
#19

Jätte bra legacy!😂

Amephyst
2015-11-29 15:34
#20

#19 Tack så mycket😃

Annons:
Squidon
2015-12-01 07:32
#21

Älskar ditt sätt att skriva! Följer! :)

Amephyst
2015-12-05 12:46
#22

#21 Tack😃 Alltid lika kul att få veta att folk tycker om det man skriver.

Amephyst
2015-12-05 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Nästa morgon började Juliet känna sig lite konstig. Det var som om inte allting var som det brukade. Mest för skojs skull tog hon fram ett graviditetstest och det visade positivt! Med testet i handen nästan kastade hon sig ut ur badrummet till det lilla köket för att berätta de stora nyheterna för Daniel. Juliet som längtat efter en egen familj så länge är äntligen på väg att uppfylla det! Daniel däremot verkade inte lika entusiastisk…

(Ja, han äter tårta till frukost. Vem har sagt att kroppsbyggare inte kan frossa i tårta?)🤫

Amephyst
2015-12-05 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Dagarna går och Juliet växer sig allt större. Men  Juliet har fortfarande inte riktigt kommit över Daniels reaktion på deras barn. Hon har undvikit honom och han i sin tur har inte gjort mycket för att få henne på bättre humör. Förr kunde han på sina lediga mornar gå till Juliet och prata med henne då hon arbetade, men numer är Juliet ensam i sin trädgård. Det är tungt och tufft för Juliet som måste ta många pauser i arbetet, men även om läget är lite spänt verkar det som om Daniel har börjat mjukna lite och smälta det som har hänt. Eller så är han bara oroad över Juliets förändrade frukostvanor och morgonhumör.

Amephyst
2015-12-07 00:21
#25

Efter den nya uppdateringen kunde jag inte starta upp sims alls. Efter att ha gjort diverse felsökningar installerade jag tillslut om Sims 4, men det var inte förrän jag installerade om Origin det började fungera igen. Jag har sparat mina spelfiler, men jag vet inte hur snabbt jag kan få dem att fungera igen (om jag kan)😕

Upp till toppen
Annons: