Annons:
Etikettövrigt
Läst 736 ggr
Hallonsmurfen
10/30/15, 12:23 PM

Hallonsmurfen reser sig från det döda

Hejsan

Jag kan varna redan nu för att det här kan bli ett ganska långt inlägg. Det är ju så att jag har varit väldigt död på iFokus väldigt länge. Orsaken till det är för att jag knappt spelar Sims längre. Jag har liksom ingen lust. Sims iFokus var anledningen till att jag gick med på iFokus från första början, därför har det blivit så att jag har varit oaktiv på hela iFokus pga detta.

Nu är det såhär… Idag har jag tagit bort allt installerat innehåll från mitt Sims. Alla kläder, alla Mods, allting från Exchange, alla nedladdade världar. Jag har också raderat alla sparade simmar (utom Lala, jag kunde inte förmå mig att ta bort henne) samt alla sparade hushåll. Japp.

Det här gör ju att jag inte kommer fortsätta med någon av mina legacys/historier eller vad som helst. Men på ett sätt känns det bra. Jag satt och sa när jag höll på att ta bort allting att 'det här är så olikt mig'. Och det är det, men jag måste börja inse att jag inte kan spara allting för alltid. Det går ju bara inte. 

Men i princip hela mitt Sims-spelande finns dokumenterat här på iFokus, vilket känns tröstande. Och alla världar och så som jag köpt finns kvar att ladda ner via mitt EA-konto, och allt annat nedladdat innehåll finns ju kvar någonstans på Internet.

Men allting är i princip borta. Alla screenshots och allting. Jag tror att jag gjorde detta för att jag skulle börja spela mer Sims, när jag får lust och så. Som en nystart. Vi får se hur det går. Just nu känns det så konstigt, jag fäster mig så lätt vid saker så det blir så konstigt när de försvinner. Jag vänjer väl mig. 

Det känns som jag har mycket kvar att säga men jag kommer inte på något mer. I alla fall så hoppas jag att jag kommer bli lite mer aktiv på iFokus iom detta, för jag tycker mycket om att vara på iFokus!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
SimsBrooke
10/30/15, 2:18 PM
#1

Hej Hallonsmurfen!

Har saknat dig med dina trådar! Har funderar flera gånger vart du tagit vägen och varit på väg att skriva ett PM till dig!

Vad skulle göra för att du skulle vilja spela The sims?
Gå in i tråden "liva upp forumet" och kom med förslag :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aniara14
10/31/15, 12:14 AM
#2

#0 Citat från Hallonsmurfen:

"Och alla världar och så som jag köpt finns kvar att ladda ner via mitt EA-konto, och allt annat nedladdat innehåll finns ju kvar någonstans på Internet."

Det är nog inte så säkert att Sims 3 sajten med Store kommer att finnas kvar för alltid, snarare tror jag att den kommer att läggas ner så småningom, fast ingen vet exakt när det blir.

Så därför skulle jag absolut råda dig och alla andra som spelar Sims 3 att ladda ner allt som ni har på Köphistoriken i Store, dvs hår, kläder, föremål, världar, lokaler, Premium innehåll och allt annat, och sen spara det på minst 3 olika ställen. T ex på en eller flera datorer, inspelningsbara DVD eller CD skivor, molnlagringstjänster, USB minnen, extern hårddisk osv. Sen är det ert för all framtid, och det gör inte så mycket om EA lägger ner Store sajten.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: