Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 2134 ggr
Hundtassens
11/5/15, 1:32 PM

sims 3 eller 4?

Hej! Jag har haft the sims 3 med en massa expansioner men under en flytt för några månader sen så kom den kartongen bort. Funderade på att köpa nytt med 4an har ju kommit ut. Vilket spel föredrar ni?  Det enda jag gärna skulle vilja är att det kom ett husdjurspaket till 4an då jag tycker det är så super mysigt att få lite valpar och ha djur runt omkring. Hoppas ni kan hjälpa mig om jag ska köpa gamla eller nya :)

Annons:
Lizelda
11/5/15, 3:23 PM
#1

Ärligt talat så föredrar jag trean. Men det är nog för att det finns så mycket mer att göra! Så var det när trean kom också, jag spelade det lite men tyckte det bara var skit så då spelade jag tvåan tills mer hade kommit ut till trean och nu älskar jag det! ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[AmandaBorg]
11/5/15, 3:41 PM
#2

Jag skulle satsa på 4:an. Visst, det finns mer till 3:an men med 4:an kan du hänga med från början och skaffa expansioner och sådant allteftersom de kommer ut. 

Jag föredrar faktiskt 4:an, mest pga att 3:an laggar något fruktansvärt för mig, det är helt sjukt segt och det är många av mina städer som inte funkar.

Lizelda
11/5/15, 4:27 PM
#3

Trean laggar för mig också men jag föredrar ändå att spela det

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Amephyst
11/5/15, 5:10 PM
#4

Jag föredrar fyran just på grund av att jag ser större personligheter i fyran, och att trean förstördes mycket på grund av allt lagg och buggar.

Feliiciia
11/5/15, 5:36 PM
#5

Jag säger trean, fyra har ju en del saker som är bättre men väljer trean.

Hundtassens
11/9/15, 9:01 AM
#6

Mycket delade meningar, jag tror jag ska köpa första spelet i fyran och känna efter spela det lite osv. Alla spel från trean är ju enkla att få tag på så saknar jag det för mycket kan jag köpa det men det laggade så fruktansvärt för mig så mycket gick inte ens att göra så vi får hoppas på fyran! :)

Annons:
SimsBrooke
11/9/15, 12:30 PM
#7

Jag gillar faktiskt både trean och fyran. Men det är ju lite nya möjligheter med The sims 4. Lite om de nya funktionerna som jag gjort en artikel om kan du läsa lite om. Det jag verkligen tycker är bra med fyran är att man kan flytta hela huset på tomten eller enbart ett rum om man känner att det är lite malplacerat. Så det är en funktion jag uppskattar väldigt mycket i fyran.

Men om jag vore dej skulle jag nog satsa på fyran just för att det är lite nya grejer plus i Dags att jobba expansion kan du följa med din sim till jobbet. Plus dina simmar visar mer känslor än tidigare.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kevsterrr
11/9/15, 10:12 PM
#8

Skulle säga fyran, då det är nytt och fräscht, o i nuläget "simplistiskt".
Jag tycker Sims3simmarna är väldigt stela och nästan känslolösa - typ som robotar (gillar heller inte att de cuttat på animationer från TS2), för att inte tala om att spelet är laggigt och buggat. Sims4 har ju förstås också sina imperfections men jag svarar på den då det som sagt är nytt och fräscht. Dessutom gillar jag 4:ans stil mer. Gillar personligen inte när spel är alldeles för realistiska som spel idag MÅSTE vara = jag är ingen som whinear över grafik direkt. xD
Hur mer realistiskt kan The Sims egentligen bli om man skall göra det bättre än 3:an? Dubbelt så mycket lagg och buggar? (Många förstår inte innerbörden om att öppna världen var det som gjorde TS3 mest laggigt som det klagas på att TS4 inte har: vilket är bra då det spelet skall vara mer datorvänligt vilket inte många HELLER förstår innerbörden av 😕)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Hundtassens
11/10/15, 10:31 AM
#9

tack så mycket jag har 1 fråga till,  alla affärer nära mig har slutat sälja the sims 4 men jag har hört att man kan köpa det av orgin och ladda ner i datorn. men vad händer då om min dator går sönder måste jag köpa ett helt nytt spel då?  är det någon som har erfarenhet av det här?

Kevsterrr
11/10/15, 10:38 AM
#10

#9 Spelet som köps genom Origin kan du endast få åtkomst åt med hjälp av att du registrerar dig där. Om du köper spelet där kommer det att förbli köpt på den registreringen och du kan då installera spelet och använda Origin på vilken annan dator som helst så du behöver inte oroa dig ifall din dator går sönder.🙂

Glömde tillägga på #8 att det jag absolut ogillar med TS4 är att den gamla hederliga "The Sims"-känslan som existerade i de tidigare spelen är helt borta. Det känns som att man helt enkelt spelar en annan spelserie om man ska tänka på denna  speciella känslan.. Jag vet inte, det känns bara lite udda.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Hundtassens
11/10/15, 10:43 AM
#11

så om jag köper på origin ligger mitt spel i princip i en användare där och jag kan ladda ner det på vilken dator som helst och om den går sönder är spelet kvar där så jag kan ladda ner det på en ny dator? vad föredrar du att köpa på origin eller skiva?

SimsBrooke
11/10/15, 10:48 AM
#12

#11 Ja spelet kan du installera på nytt på en annan dator om din dator skulle gå sönder.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kevsterrr
11/10/15, 10:50 AM
#13

#12 Precis! Jag föredrar skiva, och skulle döda för att få EA att sälja TS4 Game- och Stuff packs på skivor meeen, det är la bara att leva med… För övrigt så har Origin rea på de flesta TS4 just nu med ca 25-50% skulle jag tro, basspelet kostar enligt min kompis just nu 300kr.🙂

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Hundtassens
11/10/15, 11:04 AM
#14

ta sig in och kika då, ganska smiditg för mig för jag åker mycket tåg långa sträckor och man vill ju apcka lätt så att slippa ta med skiva skulle vara ganska skönt :)

SimsBrooke
11/10/15, 11:39 AM
#15

#13 Cdon har väl skivor? http://cdon.se/search?q=The+sims+4 Det ser i alla fall ut som att det är skivor annars står det väl download?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kevsterrr
11/10/15, 7:06 PM
#16

#15 Syftade på Game packs och Stuff packs som inte säljs som skivor vilket endast Expansion packs och basspelet gör, föredrar alltid skivor då det känns säkrare enligt mig än digitalt köp🙂

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

SimsBrooke
11/10/15, 7:50 PM
#17

#16 Aha okej. Fast skivorna kan repas det kan inte en digitalt spel göra =) hehe

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kevsterrr
11/10/15, 9:45 PM
#18

#17 Sant där! Heh!😉

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

alalinn
11/11/15, 1:13 AM
#19

Du kan testa spela Sims 4 på origin, det står "Testa The sims 4 (Origin game time idag! (Endast för pc)", så tycker du borde testa idag om du inte bestämt dig än! :) Jag älskar 4an men har inte spelat 3an så mycket som jag spelade 2an, och så håller jag med SimsBrooke #7 och Kevsterrr #8, simmarna känns mer levande än förut i 4an. :)

Hundtassens
11/12/15, 1:13 PM
#20

Kan någon som har spelet digitalt på origin hjälpa mig? spelet har fungerat klockrent tills idag. Nu laddar det otroligt segt och när jag väl kommer in och ska öppna min sparade familj så ser allt annorlunda ut (Galleri och massa annat online grejs) Men iaf så kan jag inte öppna mina sparade spel för den säger att dom är sparade på en nyare version så jag måste uppdatera men det finns ingen uppdatering och jag har försökt reparera men det funkar inte.  Imorse uppdaterade orgin så det kanske har ställt till det. testade att göra en ny familj men när den sparas händer samma sak. Vad ska jag göra?

Annons:
Upp till toppen
Annons: