Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 3293 ggr
Hallonsmurfen
2015-11-07 13:34

Äventyr i Bridgeport

Nu har jag laddat ner allt Store-innehåll på nytt, men jag har låtit bli allt annat (förutom ett hår och ett par linser tror jag) för att mitt spel inte ska bli alldeles fullt, samt påbörjat en ny familj! Jag måste säga att det funkar precis som jag hade hoppats, jag har verkligen mycket mer simssug nu. Därför tänkte jag dela med mig lite av vad som händer med familjen som jag spelar med just nu. Det är fyra helt olika människor som bor tillsammans i storstaden Bridgeport. Anledningen till att jag valde Bridgeport är för att jag inte spelat där så mycket och det känns som om dessa fyra hade varit roliga att spela med i storstaden där allt händer.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-07 13:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då är det dags att introducera simmarna tycker jag! Jag börjar med Happy Sunshine. Happy är en elva som älskar att spela spratt men som är ganska klumpig. Inte den bästa kombinationen men hon gör vad hon kan. När hon är hemma i lägenheten ställer hon mest till med problem för sina rumskompisar utan att hon tänker på det. Annars brukar hon härja runt på stan och spela spratt på främlingar.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2015-11-07 13:38
#2

Följer! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2015-11-07 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sen har vi Rachana Chandran som bär det här hushållet på sina axlar skulle det kunna sägas. Hon är väldigt strikt och ordentlig. Hon tycker om att städa och laga mat och därför gör hon det i lägenheten mest hela tiden. Trots att alla dessa simmar är lika gamla så är Rachana lite som en mamma, hon tar hand om hushållet och tjatar på hur icke-ordentliga de andra simmarna är, men hon gör det med mycket kärlek. Hoppas vi…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-07 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den tredje simmen heter Santiago Quinones och han flörtar med allt och alla. I detta nu har han en pojkvän, en romantisk relation till en skum vampyrinna samt att han har en relation med en kvinna som bär hans barn… Ibland känner jag att jag borde göra något för att få honom att skärpa sig, men sen kommer jag ihåg hur underhållande han är och tar fram mina popcorns. Och just det, jag glömde nämna att han är en varulv!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-07 13:48
#5

Det är en sim som jag har missat… Jag kan inte riktigt sätta fingret på vem det är. Hmm, jag återkommer om en stund när jag har kommit på det.

#2 Vad skoj! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-07 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Den fjärde simmen är ju självklart Lala Larchada! Ville bara dra ut på det lite (och baka en kladdkaka. 🤫) Lala hänger med här också och jag hoppas att hon får lite strålkastarljus också här i tråden bland de här stora personligheterna. Hon hoppas på att bli akrobat igen, om jag lyckas lista ut hur jag ska fixa det åt henne haha. Jag har också lite planer på att hushållet efter ett tag i Bridgeport flyttar till Isla Paradiso (jag har får mig att det går att flytta, jag hoppas att jag inte fått allt om bakfoten nu haha) och då kommer Lala vara kapten över husbåten då hon har mycket mer erfarenhet än de andra av att ta hand om en sån!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
sims 3
2015-11-07 14:34
#7

följer🙂

Hallonsmurfen
2015-11-07 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Nu när alla karaktärer är introducerade kan jag börja dela med mig av allt som händer! Santiago bjöd nämligen ut sin pojkvän Mark (jag tror han heter så men jag har ingen koll) på en dejt, men Mark (eller vad han nu heter) ställde in i sista minuten så Santiago fick hitta något annat att sysselsätta sig med. Dvs att han började hitta nya bekantskaper. Det började med Romeo. Men… Santiago lyckades skrämma iväg Romeo genom att förvandlas till varulv mitt framför honom då fullmånen olägligt nog kikade fram.  Sen träffade han på Matilda, som var väldigt fascinerad av övernaturligheter och därför inte skrämdes, och när kvällningen närmade sig åkte de till en dansklubb på en dejt (Matilda i sina träningskläder charmigt nog).

Medarbetare på Pokémon iFokus

kaninsköld
2015-11-08 12:29
#9

Följer 😃

Mvh Kaninsköld

Hallonsmurfen
2015-11-08 17:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

Happy begav sig till gymmet i syfte av att spela spratt på folk, vilket hon gjorde till en början, men sen slutade med att hon släppte loss på dansgolvet. I övrigt så fortsätter Santiagos dejt med Matilda, han gick ut ett slag och skrev ett kärleksbrev till sin pojkvän Martin (som det visade sig att han hette). Maken till fräckhet vet jag inte om jag sett tidigare, allt det här dubbelspelet som Santiago håller på med. Rachana utvecklar sin färdighet i matlagning och proppar kylskåpet fullt med Tortellini och ostsås. Lala gör inte mycket, hon försöker ta kontakt med grannarna, men det är inte riktigt någon som vill öppna för henne när hon knackar på.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 18:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#11

När nästa dag smög fram och Santiago avslutat sin dejt med Matilda så bjöd han ut Martin på en dejt i parken. Martin hade tydligen hört rykten om att Santiago var otrogen (gasp, hur skulle någon kunna sprida ett sånt rykte? 😮) och det hela bröt ut i ett bråk. Genom sin charm så lyckades Santiago övertala till sig en andra chans, och deras dejt blev väldigt mysig. (Hittills i alla fall, den pågår just nu och vad som helst kan hända). Lala har lyckats få ett jobb som akrobat genom att titta i tidningen (gasp igen, tänka sig att det skulle finnas jobbannonser i tidningen!). Rachana ska iväg på ett släktkalas för att fira sin farfars födelsedag och eftersom hon är ordentlig och punktlig hade hon tid en stund att uppmuntra Lala i sitt karriärval innan hennes taxi anlände!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

För att krångla till saker så har Santiago nu fått en son! Yay… 

Som jag nämnde tidigare i inlägget så hade då en kvinna (Caroline heter hon) som Santiago flörtade med blivit gravid. Hon födde nyss och Santiago bjöd över henne för att få träffa lille Derek. (Santiagos och Martins dejt är tydligen inte över förresten, trots att Santiago nu är hemma och Martin kvar i parken. Jaja…)

Derek är faktiskt den sötaste lille bebisen jag sett, överväger just nu om jag ska fuska in honom till hushållet så att inte den där Caroline får honom alldeles själv. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tänkte visa upp gängets vackra boning. I nordöst hittar ni köket, det är också där som ingången till lägenheten är av någon anledning. I sydöst är badrummet, inget märkvärdigt. I sydväst är Santiagos rum, han har alldeles eget rum med dubbelsäng och väggar omkring sig medan de andra sover tillsammans typ. Det finns en anledning, men vi ska inte gå in på detaljer. I nordväst sover då de andra. I våningssängen sover Lala och Rachana, och i den andra sängen sover Happy. Mittemellan står en barnsäng som jag precis la dit och där ska Derek läggas ner i hopp om att Caroline glömmer bort honom!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-08 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag känner mig som en usel simsare… Jag lyckades tappa bort Derek! Ena sekunden höll Santiago i honom och var påväg upp till lägenheten för att lägga ner honom i spjälsängen och i nästa sekund så var han borta! Jag har letat igenom hela höghuset men jag kan inte hitta honom, och Caroline drar nu hem utan sitt barn! 😮

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag fann honom! Den där hemska Caroline hade på något sätt lyckats transportera honom till sitt lägenhetshus, men jag följde efter henne med kameran hela vägen och hittade honom. Nu kan vi vara lugna igen!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Lala har lyckats få ett gig i parken som vi hoppas går bra, men just nu har jag saftigare skvaller att dela med mig av. Martin fick reda på att Santiago fått ett barn och det var liksom droppen, så det är slut mellan dem nu. Jag tror att Santiago är ganska ledsen, men han låtsas som ingenting. (Och ja, jag har fuskat in Derek i hushållet nu. Jag testade att bara kidnappa honom först, men han var påväg att åka hem alldeles själv, och jag kan ju inte låta honom bo med den där Caroline!)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-08 21:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

Rachana är hemma igen efter en härlig fest, och hon har lovet Santiago att hjälpa honom ta hand om Derek (då hon vet vilken usel pappa Santiago förmodligen kommer bli). Santiago ägnade natten åt att åka till en nattklubb för att komma över Martin. Han bestämde sig för att bada näck i jaccuzzin och tydligen hade Happy följt efter honom. När hon hade trollat bort hans kläder med sin älvmagi (dvs slänga ut dem genom ett fönster när han inte såg) så hoppade hon i jaccuzzin också, spritt språngande naken hon med. (Vilket gjorde Santiago lite obekväm, men Happy har ett väldigt starkt självförtroende och har inga problem att bli naken på offentliga platser). När Happy också började skapa egna bubblor i poolen (bönor till lunch var nog ingen bra idé) så blev det för mycket för Santiago. Han kunde inte hitta sina kläder såklart, så han fick klä sig i en handduk, men det stoppade inte honom från att flörta med dörrvakten. Suck…

Nu har jag stängt spelet för idag och jag måste säga att mitt simssug är på topp. Kan inte vänta till nästa helg då jag ska spela mera. Kommer inte spela på veckodagarna då jag har annat att fokusera på då!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-12 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#18

(Ja det är torsdag och ja jag spelade idag även om jag sa att jag inte skulle spela på veckodagarna, men det kändes som ett bra tillfälle att göra det på så sch. 🤫)

Vi befinner oss nu dagen efter då det senaste inlägget skrevs. Santiago är ute på en dejt med den där dörrvakten som heter Jake (eller något). Medan han väntade på platsen där de bestämt träff så träffade han även på någon annan, men hann bara snabbt ta numret innan Jack kom. Dejten började bra i alla fall, med lite flörtande i solnedgången. 

Nu är det även dags för Lalas första gig, vilket är spännande. Hon har gjort många första gig men det är alltid lika nervöst. Rachana var tvungen att stanna hemma och ta hand om Derek, men Happy följde med för att retas när Lala gjorde fel. Santiago lovade också att försöka komma dit med sin dejt.

Innan vi pratar om hur giget gick så måste vi prata om något ytterst märkligt som hände. Showen hade gått ganska bra hittills, men som en blixt från klargul himmel så kastade någon en vattenmelon på scenen som missade Lala med några decimeter. Hon kommer aldrig glömma synen av den stora frukten flygandes genom det disiga vädret i hennes riktning och när hon tittade åt det håll den kommit ifrån så såg hon två fötter som sprang in i en buske och försvann.

Om vi nu bortser från den mystiska händelsen så kan vi ju säga att giget gick helt okej. Lala var lite ringrostig och gjorde en hel del misstag, men publiken verkade ändå bli nöjd. (Utom Happy som buade bara för att retas). I slutet kom Santiago som han lovade (med sin dejt borttappad någonstans men vi får se om han dyker upp senare).

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-12 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#19

Santiago lyckades inte hitta sin dejt igen (som förövrigt hette Armstrong visade det sig) så jag tvivlar på att det blir något fortsatt mellan de två. 

Happy snodde någons picknick i parken. Det var en man som satt med sin picknick och Happy satte sig ner bredvid och mannen sprang iväg. Konstig reaktion kan tyckas, men mer mat åt Happy.

Lala tog taxin hem och la sig i sin säng för lite välförtjänad sömn!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-13 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Nu har hösten anlänt i Bridgeport med sin kyliga luft och sina gyllene löv. Hösten bringar även mera bus och skoj för vårt äventyrliga hushåll! Rachana inviger hösten genom att borsta tänderna tills de nästan glittrar.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-13 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#21

Rachana åkte till bokhandeln för att köpa ett par böcker om matlagning, ett ämne som ligger henne varmt om hjärtat. Målet var att ha någon läsning till stunder då hon inte hade något att göra, men hon blev så uppslukad att hon satte sig utanför bokhandeln och började läsa direkt.

Lala gick ut på en tidig morgonjogg för att få frisk luft i sina lungor och för att träna sin kondition, något som är viktigt inom akrobatyrket.

Happy vet jag inte riktigt vad hon har gjort… 🤔 Hon hittade ett rosa hus och försökte desperat träffa ägaren men det visade sig att ingen riktigt bodde där. Varför hon ville träffa ägaren av ett rosa hus så gärna vet jag inte. Jag förstår mig inte på allt hon gör, så vi lämnar det där.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-13 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Santiago bestämde sig för att bjuda ut den där killen som han fick numret till dagen innan på en dejt (killen heter Kai, den här gången bet jag säkert för jag har precis kollat). Dejten började bra, väldigt bra faktiskt. De skulle just ta kärleken bakom stängda dörrar när dejten tog en plötslig vändning. Någonting om otrohet och så vidare, och så visade det sig att Kai är lika hetlevrad som Santiago vilket ledde till mer än bara bråk… Det ledde till straight up slagsmål, vilket var lite oväntat. 

Hm, kanske inte blir någon andra dejt?

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-13 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#23

Det blev en händelserik kväll i Bridgeport må jag säga.

Låt oss börja med Lala, som var i parken där hon kvällen innan haft sin show. Hon hade hört att en annan akrobat skulle uppträda där ikväll, och det gjorde det mycket riktigt. Akrobaten var i skicklighetsnivå inte bättre än Lala, men hon lyckades verkligen fånga publikens ögon.  Det tog ett tag innan Lala märkte att den mystiske akrobaten hade en röd och en vit fot, precis som melonkastaren från kvällen innan. Kunde det vara den här akrobaten som kastat melonen på Lala igår?

Lala debatterade med sig själv över huruvida hon skulle kasta upp något på scenen, men hon gjorde det inte då det fortfarande inte var säkert att det var den här människan som gjort det.

Efter showen (som alla i publiken tyckte var väldigt bra) försökte Lala få kontakt med akrobaten, men hon slank iväg som en ål på torra isen och Lala hann inte ikapp. Enligt Lala konfirmerade detta hennes misstankar, den här mystiska akrobaten försökte förstöra för Lala. Men det tänker Lala sätta stopp för på ett eller annat sätt.

Som om detta inte var nog så fick Santiago reda på att han blivit pappa igen. (Detta är något av det konstigaste som hänt mig i Sims tho, vänta lite jag ska förklara). Det är alltså Caroline (mamman till Derek) som fått en till son (som fått namnet Sergio (Caroline är en kunglighet när det kommer till namn faktiskt, det måste jag ge henne)). Men det märkliga är alltså detta, att Santiago och Caroline har bara haft kontakt av det där slaget en gång, de har inte ens träffats efter det att Hallonsmurfen kidnappade 'host host räddade' Derek. Jättemärkligt, vi får se hur vi tacklar situationen när morgonen kryper på!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#24

Nu har nästa dag anlänt och vårt härliga gäng är full gång.

Santiago bjöd över Caroline för att få träffa Sergio, men hon hade fräckheten att inte ta med honom. Vet ni vad hon tog med istället? Ett piano. Suck… Men hon får väl behålla Sergio, jag orkar inte med mer än ett litet barn i hushållet och den stackars kvinnan verkar ju behöva någon i sitt liv. Lycka till Sergio!

Lala gav sig ut på en joggingtur i det friska vädret för att skaka av sig konstiga tankar och för att få lite motion.

Happy begav sig till den nyöppnade höstfestivalen där hon fick sitt ansikte målat och så snodde hon ett par pumpor för att skära ut roliga ansikten i när hon kommer hem.

Medarbetare på Pokémon iFokus

kokoskakan02
2015-11-14 12:56
#25

följer

Hallonsmurfen
2015-11-14 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Det blev en lugn kväll för en gångs skull. Caroline skickades hem på eftermiddagen (fun fact: Utav alla romanser som Santiago har haft så har 'På G' ikonen försvunnit, alltså de har glidit ifrån varandra eller bråkat och såhär, men Caroline är den enda som fortfarande har det här hjärtat på Relationer-sidan).

Fullmånen steg i alla fall, så när alla utom Rachana sov förvandlades Santiago till varulv, och eftersom han ofta har svårt att sova i sin varulvsform så ska han väl fortmodligen ut och göra något.

Rachana sov som sagt inte heller, hon var uppe och lagade en av sina nya favoriträtter, spaghetti med grönsakssås!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#27

Istället för att sova så åkte Santiago till en nattklubb och där träffade han på Armstrong. Armstrong förklarade att han inte hade tyckt att det funkade mellan de två, och det var därför han stack från dejten. Lite snopet, men så blir det ibland.

Happy vaknade tidigt och satte igång att karva ur sin pumpa. Hon blev mycket nöjd med den och nu står den utanför gängets dörr. Jag är osäker på reglerna gällande pumpalyktor i lägenhetshus, men vi håller tummarna för att ingen av grannarna tjallar,

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-14 14:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#28

Luften blir kyligare och kyligare i Bridgeport, så när Happy gav sig ut efter pumpaskärandet var hon tvungen att dra på sig sina ytterkläder.  Hon skulle nämligen till det rosa huset igen, förra gången hon var där försökte hon träffa ägaren till huset av en anledning som jag inte visste. Anledningen hade visat sig vara att Happy hittat post som skulle till den adressen, så det var inte så konstigt som jag trodde utan snarare hyggligt. Men som hon upptäckte så var det ingen som bodde i huset och därför tänkte hon bryta sig in och öva sina älvspratt.

När hon kom fram blev hon dock överraskad, för huset såg helt annorlunda ut. Det hade kommit nya växter i rabatterna, ljusslingor hade satts upp och det hade även ställts ut ett litet hönshus. Eftersom hon inte har någon hyfs stampade hon fram till ett fönster och kikade in. Där var någon inne i huset, som precis måste ha flyttat in. Då fick Happy ändra sina planer och hitta någon annanstans att öva sin älvmagi. Det var lite surt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#29

När förmiddagen rullade fram så bestämde sig gänget för att för en gångs skull göra något alla tillsammans. Det var Simfestival i parken, så de åkte dit allesammans för att titta på de häftiga framträdena!

Under första föreställningen hände något av det läskigaste jag har varit med om i min Simstid, från ingen stans så kom en blixt rakt ner i en i publiken. Jag har vetat att det kan hända men det har aldrig hänt mig innan. Jag var inte alls beredd så jag hoppade till. I vilket fall så överlevde hon, vilket var tur för annars hade nog lilla Derek blivit ärrad för livet!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#30

I pausen så gick Santiago på en promenad med Derek i den nyinförskaffade vagnen. Det var Rachana som tyckte att det var dags för Santiago att spendera lite tid med Derek och jag tror faktiskt att Santiago tycker om Derek en hel del.

Happy tog chansen att hoppa i en vattenpöl, sånt är ju alltid roligt. Efter pausen var det dags för trolleritrick och Happy fick ställa upp som frivillig att bli genomborrad av svärd.

Det var kort om nummer så ägaren bad Lala framföra något, och trots att hon inte var förbered eller hade sina akrobatkläder med sig så framförde hon ett kort litet nummer. Vinnaren av festivalen blev dock trollerikonstnären!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#31

När de andra åkte hem så var Santiago fortfarande ute och gick med Derek. Det hade blivit mörkt, men de hade så trevligt tillsammans att det inte spelade någon roll.

Efter ett tag så träffade de på en kvinna som Santiago började prata med. Vi känner ju Santiago vid det här laget, så vi kan väl gissa oss till vad som kommer hända. De kom överens om att träffas dagen därpå dock, för kvinnan var tvungen att gå hem.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-14 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#32

Nästa dag kom och Santiago gick ut på dejt med kvinnan från igår. Regnet öste ner, så först fick de springa in på toaletten för att inte bli alldeles genomblöta. När regnet lättade gick de ut igen. Dejten gick bra. Av någon anledning så känner Santiago att den här tjejen inte är så intresserad av honom, inte på samma sätt som hans tidigare 'hook-ups'. Men de har väldigt trevligt tillsammans och hon reagerar aldrig negativt på hans försök till romantik, så det är nog bara som han inbillar sig. Dock så frågar hon väldigt mycket frågor om Santiagos rumskompisar vilket är lite märkligt, well, det håller väl inte så länge det här heller då…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-15 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#33

Dejten fortsatte och Santiago fick följa med hem till sin dejt. Hon hade ett väldigt tjusigt hus, och väl där så fortsatte hon fråga frågor om Santiagos rumskompisar, mest om Lala. Då gick det upp för Santiago, den här tjejen måste vara ett fan av Lala och dejtar bara honom för att hon vet att han känner Lala. Det vart ju lite snopet men så blir det ibland. Första och sista dejten med henne det visste i alla fall Santiago.

När han kom hem berättade han för Lala om det hela och hon blev väldigt smickrad och samtidigt så skrattade hon inombords för att Santiago fått känna på hur det känns att bli utnyttjad, att få känna lite på sin egen medicin.

Medarbetare på Pokémon iFokus

LottaV
2015-11-15 12:13
#34

Fantastiskt!

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-15 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#35

Det blir kallare och kallare för varje kväll, nu är det såpass kalt att sjöarna har börjat frysa tills is. Medan Rachana, Lala och Derek sov så åkte Happy till närmaste sjö för att 'åka skridskor'. Hon hade inga skridskor, så det slutade med att hon bara flög runt på isen.

Santiago begav sig till en nattklubb, förstås. Den var dock oerhört folktom, så den enda som fanns att flörta med var bartendern, men det stoppade ju inte Santiago. Han passade även på att hyra lokalen för att ha en fest nästkommande kväll. Bartendern (jag vet inte vad han hette typ Oskar eller något kanske) blev bjuden, och även en massa av Santiagos ex-flörtar. Vi får se hur det går.

Lala har fått ett till gig, i samma park som tidigare. Parkägaren verkar tycka att Lala är en duktig akrobat, vilket alltid är roligt tycker Lala. Giget är precis innan Santiagos fest, så hon ska dit direkt efter showen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-15 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#36

Okej! Låt mig nu börja att berätta om Lalas gig. Först av allt så undersökte hon tidsportalen innan hon åkte till parken. Hon har ju erfarenhet av att åka till framtiden, så hon sa till tidsresenären att åka tillbaka och att de skulle besöka någon gång. Sen stängde hon av portalen, hon tyckte att den hade stått och burrat alldeles för länge.

Med det avklarat så stack hon till platsen för sin show. Publiken var den största som Lala framträtt för hittills. Alla var väldigt glada och positiva, så även om Lala gjorde fel flera gånger så applåderade de och var artiga!

Showen fortsatte och den goda stämningen höll i sig, det var inte förrän i slutet av föreställningen som Lala såg… Den där. Ja ni vet den där andra akrobaten. Istället för att bli nervös blev Lala mer beslutsam och avslutade showen på ett spektakulärt sätt. Den där gjorde ingenting, hon försvann efter föreställningen, men det gnagde fortfarande Lala i nyckelbenet vem den här akrobaten var. Jaja, hon skakade av sig det och begav sig till Santiagos fest!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-15 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10
#37

Nu ska ni få höra om Santiagos fest som blev en stor succé! Rachana och Derek stannade hemma, men Lala och Happy var med på festen. Festen ägde rum på takvåningen av nattklubben Neptunus.

Bartendern (som tydligen hette Dwight) kunde inte komma som Santiago hade hoppats på, men det kom många andra. Bland annat Martin och Kai. Ingen fara, allt gick bra, jag tror inte ens de pratade med Santiago för Santiagos uppmärksamhet var på något helt annat större delen av festen, men det återkommer vi till.

När Lala kom till festen var hon snabb med att hoppa i poolen för att tvätta av sig all svett som hon fått under sitt framträdande. Happy hade suttit i baren i början av festen och berättat vitsar för de andra, men när Lala kom så hoppade Happy också i poolen, fast hon hade förstås inga kläder på sig. Det var dock ingen som klagade, tvärtom var det flera som hängde på Happys idé.

Nu kommer vi till vad som tog upp Santiagos uppmärksamhet. Han hade gjort lite allt möjligt under festen, dansat, badat, chillat i baren, men det var ju självklart att han så småningom skulle hitta någon att flörta med. Den här gången är det Katrina (tror jag hon heter) och det började väldigt bra mellan de två. Det började regna när festen pågått i sisådär 3 timmar och folk började droppa hemåt. Tillslut var det bara Lala, Happy, Santiago och Katrina kvar. Då passade Santiago och Katrina på att bada näck i jaccuzzin och mysa lite. Vilket kanske inte var den smartaste idén eftersom Lala var på busigt humör och lät sig, efter att Happy dansat klart, övertalas att tillsammans gömma Katrinas och Santiagos kläder med hjälp av Happys gamla hederliga älvmagi (ner på gatan från tolfte våningen, plupp).

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-15 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#38

När nattklubben stängde blev gänget utschasade, Katrina (hon heter är jag säker på nu, jag kollade upp det!) och Santiago väldigt förvirrade eftersom de inte kunde hitta sina kläder. Men de hade haft trevligt tillsammans i alla fall, och de var båda överens om att träffas igen.

Rachana som är väldigt obekväm när det kommer till nakenhet, blev väldigt chockad när Santiago kom hem i bara en handduk. De tre festarna fick dra på sig lite sovkläder och krypa till kojs. Rachana var inte sömnig så hon bakade en Limepaj som de alla fyra kunde avnjuta nästkommande dag.

Lala, Happy och Santiago är ute på så mycket äventyr, och därför får de mer ljussken än Rachana i den här tråden, men det är egentligen hon som bär upp hela hushållet. Hon tillser att det alltid finns fräsch och utsökt mat i kylen, hon städar och donar, hon tar hand om lilla Derek. Utan henne skulle hushållet kollapsa. Här får ni en liten inblick i vad Rachana oftast gör när hon inte städar, lagar mat eller bebisvaktar: hon läser. Hon läser mycket matlagningsböcker och recept, hon är faktiskt väldigt duktig på att laga mat vid det här laget, hon skulle gärna vilja lära sig färdigheten trädgårdsarbete också, men gänget har ingen trädgård, så det får bli om de flyttar till en tomt med gräsmatta någon gång!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-15 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Jag har bestämt mig för att ladda ner lite CC igen, ytterst lite. Grejen innan var ju att jag hade tons med CC, mycket som jag inte ens använde. Det jag tänker på att ladda ner igen är några sliders till simmars och husdjur och några basplagg som jag kommer använda mycket (om jag hittar något sånt, för jag letade lite innan men hittade inget som jag kände passade perfekt). Jag har redan laddat ner en sak och det är mina favoritlinser, som är sjukt fina. Alla simmarna (utom Rachana (och Derek förstås) för linserna är i gruppen örhängen och hon har ett par örhängen som gör en stor del av hennes outfit) har fått uppgradera sina ögon och de blev jättetjusiga!

Jag överväger att ladda ner Mastercontroller igen, det är ju en stor mod och jag vill undvika att mitt spel laggar sönder (det är verkligen så skönt att spela utan allt lagget!) men att kunna göra slidersarna längre är något som jag verkligen älskar och gör det roligare att göra simmar. Jag har även sånt sug att ändra mönstret på Dereks filt haha. Vi får se hur det blir!

Här är en bild på Lala för att demonstrera de nya ögonen, tyvärr är min grafik inte helt tipp topp som i Skapa en sim, men det syns ändå lite grann här! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 09:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Nu är det helg igen och jag ska spela Sims! 

Jag har laddat ner Mastercontroller nu och det fungerar fortfarande laggfritt (eller så laggfritt som Sims kan bli) så den kommer jag behålla. I övrigt i min Mods-mapp ligger tre sliders och ett par linser. Jag ska försöka att inte ladda ner något annat CC, jag är nöjd med de här sakerna nu och jag vill som sagt inte att spelet ska börja lagga!

Min halvdåliga grafik har jag också hittat lösningen på, anledningen var nämligen att jag inte körde i helskärmsläge. Men nu gör jag det och grafiken är tipp-topp. Låt oss inviga den här helgens spelande med en bild av Derek i sin sprillans nya outfit!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#41

Santiago har börjat träna sina varulvsfärdigheter lite grann genom att jaga taxibilar och riva sönder möbler. Lala tränar sina akrobatfärdigheter för att kunna få fler gig. Hon har sökt gig på lite olika ställen men inte fått något, men hon är trött på att bara uppträda i Premiärparken, så nu jobbar hon på för att lokalägarna ska se vilken potential hon har.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-21 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#42

När dagen smög fram så bjöd Santiago ut Katrina från festen, hon accepterade hans erbjudande, men han hade ingen aning om vad som väntade. Katrina hade fått reda på hur Santiago höll på, och inte bara satte hon stopp för deras 'relation' utan hon gav Santiago en rejäl uppläxning. När mörkret rullade in åkte Katrina hem och Santiago tog chockat en taxi åt sitt håll. Så kan det gå.

Dock så hämtade sig Santiago snabbt och när han kom hem så bestämde han sig för att prova på Online-dejting. Hmm…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#43

Vintern har krypt på i Bridgeport, och snön har så smått börjat falla på höghusen. 

Onlinedejting verkar vara något Santiago är bra på. Efter ungefär en timme hade han redan fått en hel del meddelanden, men de brydde han sig inte om, för han var fullt upptagen med att bestämma träff med en spännande vampyr han börjat chatta med. Hon bjöd hem honom till sig, och när han kom dit så behövde de inte oroa sig för att hålla värmen i den kyliga natten, saker hettade till fort med andra ord.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 14:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#44

Santiago spenderade natten hos sin nya flickvän Iliona och vaknade av att solens strålar kikade in genom det frostbitna fönstret. Han hade inte berättat för de andra vart han var någonstans, så han bestämde sig för att åka hem så att de andra inte skulle bli oroliga (även om de alldeles säkert måste ha vant sig vid Santiagos flängande fram och tillbaka vid det här laget, well). Iliona sov fortfarande och Santiago ville inte väcka henne, så han klädde sig, viskade hejdå och smet iväg så tyst han kunde.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#45

När Santiago kom hem så ekade det tyst, ingen av de andra var hemma. Vi har hört så mycket om Santiagos opassande beteende i den här tråden, så nu tycker jag vi tar en liten stund och pratar om något mysigare.

Lala, Happy, Rachana och Derek åkte nämligen på en liten utflykt! Gänget tyckte det skulle vara kul att leka lite i den nyfallna snön. Alla hade en jättehärlig dag tillsammans. De pratade och hade snöbollskrig och byggde en snögubbe. När snögubben var klar så hade det börjat bli mörkt och de tyckte att det var dags att dra sig hemåt. Derek tyckte mycket om snögubben och blev ledsen över att behöva lämna den, men ungdomarna lovade att de skulle besöka Herr snögubbe igen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#46

Santiago hade sovit under dagen då han var ensam i lägenheten eftersom han visste att det var dags för fullmåne under natten. Så när månen steg tyckte Santiago att det var hans tur att leka i snön. Han gjorde en snögubbe och en igloo nedanför höghuset där gänget bor. När natten började närma sig sitt slut gick Santiago upp till lägenheten igen och kollade sina meddelanden på online-dejting-sidan. Han hade fått en hel del meddelanden (många som var riktigt roliga faktiskt haha, försökte fota dem men det gick tyvärr inte) men han svarade inte på dem för han ville inte göra Iliona arg (jag vet inte om han börjar lära sig lite vett och etikett eller om han är rädd för Iliona, vi får vänta och se…)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#47

När förmiddagen var kommen så gick Santiago och Iliona på en dejt och Iliona lyckades övertala Santiago till att de båda skulle skaffa tatueringar. Santiago skaffade sin först och han blev väldigt nöjd med den (även om han inte ser jätteglad ut på bilden haha). Men när det var Ilionas tur så sa hon att hon var sen till sitt jobb och behövde dra, men hon lovade att skaffa sin tatuering efter jobbet. Santiago trodde inte på henne så han följde med henne, och det visade sig att hon faktiskt var sen till sitt jobb. Santiago bestämde sig för att vänta tills Iliona jobbat färdigt så kunde han följa med när hon skaffade sin tatuering och sen kunde de göra något tillsammans efteråt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-21 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#48

För att fördriva tiden så testade Santiago på snowboarding, vilket han tyckte var ganska kul (men väldigt svårt). Lala och Happy besökte också parken och de hade ett snöbollskrig, När Santiago såg dem så gav hon upp snowboardingen och var med i kriget. När de krigat tills de tappat andan så gav de sig, och Lala gick och fick sitt ansikte målat med små snöflingor.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2015-11-21 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#49

Här kommer något litet extra med ett par roliga bilder eller något sånt, lite saker jag vill dela med mig av lite bara. Det första är att jag har märkt att Rachana har en tendens att se ut som att hon stirrar in i någons själ. Det andra är hur dömande folket i Bridgeport är, det roligaste är att kvinnan på bilden först gav mina simmar såna där blickar och sen började hon fotografera dem… suck. Det sista är bara en bild på Iliona för jag tycker att hon har ett så vackert ansikte.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-22 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#50

Okej, så Iliona lyckades komma med någon undanflykt igen, jag vet inte vad hon håller på med men någon tatuering verkar hon inte vilja ha. När hon jobbat klart sa hon något om att hon mådde dåligt och behövde vila.

Santiago trodde på henne (amatör) så de sa hejdå och gick hem åt varsitt håll. Santiago bestämde sig för att ha en fest hemma i lägenheten, men ingen kom så det blev bara det vanliga gänget som dansade tillsammans (förutom Rachana för hon blev lite upprörd över att ingen kom när hon hade städat så att de hade plats med ett litet dansgolv samt klätt upp sig fint). 

Dagen därpå åkte Santiago hem till Iliona och bestämde sig för att vänta tills hon kom hem (vilket hon inte gjorde så Santiago fick gå hem igen sen när det blev mörkt utan att ha träffat Iliona). Happy bestämde sig från ingenstans för att starta karriär som sångare, Hon kan inte sjunga, men brist på talang och förmåga har aldrig stoppat Happy från att jaga sina drömmar tidigare.

Allvarligt talat dock, den här Iliona är en mardröm att ha att göra med. Hon jobbar från 08.00 till 21.00 och när hon inte jobbar så sover hon (ganska sällan tror jag, för jag har sett henne svimma på jobbet två gånger) eller så är hon inte hemma. Om inte Santiago gör det självmant snart så kommer jag tvinga honom att göra slut med henne. Hemska människa…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-22 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#51

Okej, nu har Santiago äntligen fått träffa Iliona igen och det visade sig att hon lurat honom när hon sa att hon mådde dåligt (vad var det jag sa) men det var inte för att undvika att få en tatuering utan för att hon ville överraska honom med den. Dagen innan hade Santiago väntat hemma hos Iliona i princip hela dagen, sen gick han hem på kvällen och sov till sent på eftermiddagen nästa dag. Då vaknade han till ett sms från Iliona som bad honom komma, så det gjorde han och då fick han äntligen se hennes tatuering!

De hade en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans, men sen var Santiago tvungen att åka hem igen för Rachana sa att hon hade något viktigt att visa. Vad Santiago inte vet är att han inte kommer se Iliona igen, för hon har flyttat från stan (av någon märklig anledning, hmm).

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-22 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Det visade sig att det viktiga som Rachana ville visa Santiago var sin nya specialité eldig tofu, vilket han tyckte var onödigt, men han blev inte arg utan tyckte snarare att det var roligt att Rachana var så stolt över sin matlagning.

Natten och morgonen spenderade Santiago med att tänka på Iliona. Han tyckte om henne mycket, men han visste att det inte skulle hålla. Han har alltid flörtat med alla, så har det alltid varit. Det är inte för att han inte tycker om de personer som han har förhållanden med, han tycker mycket om alla som han flörtar med, men hans personlighet är sån. Han kan inte binda sig. 

När förmiddagen rullade in hade Santiago bestämt sig för att njuta av tiden som han hade tillsammans med Iliona och se hur saker utvecklades. Men så fick han ett sms från henne som gjorde honom alldeles paff. Hon skrev att hon hade flyttat till Monte Vista och att hon var ledsen att hon inte sagt något i förväg. Hon skrev att om han någonsin var i Monte Vista så kanske de kunde ses, och hon hoppades att han inte var arg på henne. 

Han blev inte ledsen, han blev mest förvånad och han blev lite arg för att hon inte hade sagt något. Han var inte van vid att dumpas på det här sättet. Antingen så var det han som brukade dumpa, eller så blev han dumpad av någon som var alldeles rosenrasande på honom. Han hade aldrig tidigare blivit dumpad av någon via sms, för att de flyttat sin väg utan att säga något. Han var lite chockad.

Senare under dagen fick han hemska nyheter. En dryg halvtimme efter att Iliona kommit fram till sitt hus i Monte Vista slog det ner en meteorit och hon omkom. Hon hade inga nära/kära kvar så hennes kvarlevor skickades till Santiago och han ombads ta hand om dem på det sätt som han trodde Iliona hade velat ha det.

Livet är svårt att förutse kan vi ju lugnt säga, och Santiago är inte alls van vid att folk han håller av dör. Men han hämtar sig. Just nu är han chockad och arg och alldeles bedrövad, men han kommer hämta sig.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-11-22 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#53

Efter allt som har hänt så tycker jag det är dags att vi ger Santiago en liten paus och fokuserar på resten av gänget en stund. Jag tror inte det blir mer spelande den här helgen, men nästa vecka fortsätter vi. Det blev inte så mycket spelande idag för jag har varit ute och lekt i snön, samt att hushållet har börjat krångla lite (får felkod 12 emellanåt men är flitig på att spara så det funkar).

Kan dock uppdatera med att Rachana har köpt några nya recept som hon är taggad på att testa och gänget kommer säkert hitta på mycket skoj medan Santiago smälter allting så tråden kommer inte bli tråkig!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-12-07 19:11
#54

Jag vill bara uttrycka att jag inte glömt bort Sims eller tappat simslusten eller något, jag har bara haft en del att göra det senaste så jag har inte hunnit spela något. Jag vet inte hur det kommer bli nu i december, men jag hoppas jag får en del tid att spela och när jag fortsätter spela kommer jag självklart fortsätta uppdatera tråden! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2015-12-14 19:53
#55

Gasp, jag insåg just när jag kollade på några av mina gamla simsvideos (ni vet som en gör sådär en måndagskväll) att Santiago är en Maya Larchada all over again. 😮 (Maya var generation två i den första legacyn som Lala var grundare i, det var längesen nu men hennes ande har visst vaknat till liv i Santiago!)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Amephyst
2015-12-14 21:43
#56

#55 Haha, antar att våra kära simmar kommer tillbaka och hemsöker oss med jämna mellanrum😉

lilltroll_
2015-12-21 21:45
#57

Kul

Hallonsmurfen
2015-12-27 14:05
#58

Jag vet inte hur det kommer gå för det här hushållet, jag spelade lite Sims igen nyss efter att inte ha haft tid ett tag, och felkod 12 är kvar, den har visst blivit värre så jag kan inte riktigt spara mitt spelande. Radera .bad-filen och spara som hjälper tyvärr inte, som det ser ut nu så går första sparningen när jag spelat en liten stund men sen när jag spelat lite till och ska spara igen så kommer felkod 12.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: