Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1424 ggr
Aniara14
2015-11-14 00:27

EA ger ut ny patch till Sims 3

Ja, nu har det helt oväntat kommit ut en ny patch till Sims 3, nästan 2 år efter den senaste, 1.67.2, som kom ut 24/1 2014.

På officiella Sims 3 hemsidan finns mer att läsa om detta för den som är intresserad. Tyvärr verkar det som om den gör mer skada än nytta.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
SegerSims
2015-11-14 00:57
#1

Jaha mer skada än nytta låter inte bra. Igår när jag startade sims 4 så vägrade spelet att starta för att Origin ville installera den nya patchen till sims 3 vilket jag lät den göra.  Vad ställer den till med då?

Mitchika
2015-11-14 00:58
#2

Helskotta, i brist på bättre ord. Vad är det här?! Var det vad som hände när jag drog igång Origin tidigare idag för att spela Sims 4?! Så går det när man inte är alert, man får en ny patch installerad som man inte vill ha… 😡

Jag ser inte fram emot den här röran som kan bli av detta. Jag hoppas verkligen att NRaas-communityn är på banan och vill uppdatera deras mods för det här och att den underbara Sims-communityn hittar sätt att fixa vad patchen ställer till med. Nu vågar jag inte starta spelet och jag måste kolla hur gamla mina säkerhetskopior på mina TS3-sparfiler är.. 😡

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-11-14 01:03
#3

#2 Känner som du nu är jag livrädd för att starta och kolla efter hur min Simstory mår efter detta … fick inte heller välja om jag ville installera 😭

Mitchika
2015-11-14 01:13
#4

#3 Nej, man fick inget val där. Den slängdes på mig så fort jag startade Origin och var klar innan jag hann uppfatta vad som riktigt hände. The Sims 3 skulle inte uppdateras något mer, förra patchen var sagd att vara den sista.. Ledsen

Nu blir det att hålla tummarna att folket på NRaas fortfarande är aktiva nog för att uppdatera alla mods som behöver det.. 

Orkar jag startar jag upp Sims 3 senare och ser hur illa skadan är.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2015-11-14 04:21
#5

Fick ont i magen av att läsa det ni skrev. Tills jag såg att efter sambon ominstallerade datorn (eller när det nu var) så har vi faktiskt inte installerat Sims 3 på burken igen. Så här finns inget att uppdatera. Puh!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

sims 3
2015-11-14 09:31
#6

jag har startat och så vitt jag såg ingen skada.

allt fungerar bra för mig i alla fall även NRaas  modar.

Annons:
kaninsköld
2015-11-14 15:57
#7

Jag har inte uppdaterat ännu, är det värt eller inte?

Mvh Kaninsköld

Kevsterrr
2015-11-15 01:37
#8

Eaxis… Vad fasen har ni gjort nu…
Precis som med Mitchika så kastades den nya patchen rätt in i ansiktet på mig när jag skulle starta origin för att spela TS4… Helt utan medvetande om vad det var som stod på så accepterade jag det, och nu sitter jag har och läser om det.
Jag vågar inte starta spelet… Har inte spelat TS3 på drygt 2 veckor…
JAG ÄR RÄDD. JAG ÄR RÄDD.😮

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2015-11-15 02:08
#9

#8 Jag ska kicka igång spelet strax och se hur illa det är. Patchar har sällan påverkat mitt spel negativt och jag undviker att starta via launchern, så… bara att hålla tummarna. 

Sparfilerna är kopierade en extra gång och jag har gamla sparfilskopior någonstans på externa hårddisken. Förhoppningsvis blir inget förlorat om något skulle gå åt skogen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-11-15 02:11
#10

Ah, vi verkar inte kunna starta runt launchern längre… kul, tack, EA… 😮😡🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2015-11-15 02:16
#11

Konstigt nog är jag inte förvånad. Särskilt inte då det händer genom ett spel av EA.😂🤦‍♂️

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2015-11-15 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Som jag var rädd för… 

Undvik den här patchen om ni använder core mods i stil med NRaas Error Trap! 

NRaas Master Controller, Woohooer, Portrait Panel, Hybrid och ett par andra mods funkar utan problem ihop med den här patchen, men Error Trap gör det inte. 

Spelet har gått att starta utan problem, alla mina prylpaket och expansioner var bockade i startprogrammet (kom ihåg att kontrollera detta innan ni startar spelet!) och sparfilerna fanns som vanligt. Försöker ladda en av Legacy Barlows sparfiler och ser vad som händer. 

Nu ligger förvisso en icke aktuell version av Error Trap i min Mods-mapp, så jag kan räkna med krångel oavsett.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2015-11-15 02:24
#13

Får ta och prova själv imorgon, har Master Controller, Woohooer och Portrait Panel, men inte Error Trap så det lär nog funka för mig. Men jag är fortfarande skärrad!😮

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Mitchika
2015-11-15 02:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Starta Barlow var inga problem, jag inbillar mig nästan att spelet laddade lite fortare, men… det tror jag måste varit inbillning? Familjen laddad, allt är precis som vanligt. Allt eget innehåll är där det ska vara, låta tiden gå skapar inga problem. Jag är lättad, med tanke på problemen folk upplevde på forumet.. 🥵

Jag plockar bort Error Trap och ser om varningen försvinner när jag startar spelet. Error Trap kommer verkligen saknas för min del och jag hoppas att den uppdateras snart..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2015-11-15 02:34
#15

#14 Tur det! Grattis!! (eller vad man nu säger xD)🥳

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2015-11-15 02:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Tack, ja, jag är lättad i alla fall. 😃

Testade lite andra sparfiler för att se och även customvärlden jag byggde i CAW (Forlorn Valley) funkade utmärkt att ladda. Gick supersnabbt också, men Forlorn Valley är byggd för att laddas snabbt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-11-15 02:46
#17

Jag tog bort Error Trap och startade upp spelet. Varningsmeddelandet i inlägg #12 försvann omedelbart och spelet startar upp som vanligt. Övriga NRaas-mods verkar inte ställa till med något (vad jag har märkt ännu åtminstone) så plocka ut Error Trap ur spelet och invänta uppdatering av den. 

Annars verkar allt fungera bra, åtminstone i mitt spel. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-11-15 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Storeinnehåll är opåverkat också, inklusive köpta och nedladdade världar. Stor lättnad än en gång. 😃

Jag och gänget ska ta och spendera en sen lördagsnatt på nöjesfältet i Midnight Hollow. Natten är trots allt vårat element och vi behöver ha lite kul efter den här lilla skrämseluppdateringen. Skrattar🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2015-11-15 03:03
#19

#18 Godnatt på dig Mitchika! xD💤

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

kokoskakan02
2015-11-15 12:46
#20

Vet vi om traver och story progession och pose player fortfarande fungerar?

Annons:
sims 3
2015-11-15 14:08
#21

#20 story progession fungerar. traver vet jag inte tyvär.

ForeverEmma_
2015-11-15 14:26
#22

går det att avbryta uppdateringen i origin? Vill inte öppna origin nu xD

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Mitchika
2015-11-15 15:46
#23

#20 Om det är NRaas Traveler du menar så verkar den fungera ihop med patchen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-11-15 18:28
#24

Funderar på att starta mitt sims 3 men vet inte om jag vågar …🤔😕

Katniss
2015-11-15 18:44
#25

Jag har ett expansionspaketet som man installerar på internet, vågar man göra det eller? O.o Jag har nämligen inte behövt uppdatera (har inte origin)…

R.I.P. Anton 💔

Vermin
2015-11-22 14:19
#26

Mitt tips till alla som spelar sims 3 och inte vill ha den nya patchen någonsin är att spara superpatchen som går upp till version 1.67. Känner vi EA rätt så kommer de ta bort den snart, så ladda ner den och spara på datorn till framtida behov! Så om du tvingar ominstallera spelet, uppdatera ej via launchern utan installera patchen manuellt.
http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/FAQ-Current-Patch-1-67-Manual-links-and-more/td-p/67858

Katniss
2015-11-22 14:24
#27

#26 Kan man ladda ner spel tan att behöva uppdatera? Jag har nämligen inte behövt det, men vill ladda ner mitt nya spel..

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Vermin
2015-11-22 14:27
#28

#27 Vad menar du? När spelet uppdateras görs det via launchern (vet ej hur det funkar om man har sims på origin). Du kan välja att inte uppdatera via launcher utan som sagt göra det manuellt.

Katniss
2015-11-22 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#28 Hur väljer man det? Men jag har inte konto på origin, fast man behöver nog ett konto på någon sims sida för stt ladda ner spelet

R.I.P. Anton 💔

IceTee
2015-12-18 11:55
#30

De moddar ni säger ska fungera- är ni säkra på att dessa funkar för alla eller kan det vara så att ni har tur? Mitt spel krånglar nämligen för minsta lilla (har gett upp på att fixa) så jag är rädd för att prova innan jag vet säkert att alla moddar funkar som de ska!

Medarbetare på Skor iFokus

Mitchika
2015-12-18 12:30
#31

#30 Jag har inga problem alls med dom NRaas-moddar jag använder. Du kan alltid kolla på NRaas' hemsida och se vilka av deras mods är kompatibla med senaste patchen (1.69, ändrat till rätt patchnummer). Dom har uppdaterat det för alla kompatibla mods, om jag inte missminner mig. 🙂

Personligen kommer jag, så fort jag har orken, att ominstallera The Sims 3 och använda superpatchen för att undvika den senaste uppdateringen.. Jag vill kunna använda Världsskaparen igen och även om jag inte upplever några problem själv har jag hört om alldeles för många problem som drabbat andra som jag är livrädd ska drabba mig.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

IceTee
2015-12-18 12:36
#32

#31 men 1.67 är väl inte deras senaste? Det är väl den näst senaste?

Medarbetare på Skor iFokus

Mitchika
2015-12-18 13:16
#33

#32 Gah, du har helt rätt, det är det nummer jag memorerat för att det är den patchen jag ska backa till! 🤦‍♂️

1.69 ska det givetvis stå!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

IceTee
2015-12-18 13:38
#34

#33 haha, jag blev lite förvirrad där ett tag! Och rädd att spelet uppdaterats!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
nypisnina
2015-12-18 14:48
#35

Jag är inte heeeeelt med om vad ni pratar om, trög som jag är.
Men varje gång jag skuttar in i origin och ska starta sims 4 så vill sims 3 uppdateras, han frågar inte ens om lov först utan han vill köra och eftersom jag inte vill det, för jag spelar inte sims 3, så avbryter jag uppdateringen bara. Men som sagt, jag  är inte helt säker på om det är det som är problemet i tråden..
Ni kanske startar på annat håll? Men då brukar frågan komma upp? Det var över ett år sen jag spelade sims 3 så något kanske har ändrats..?

Upp till toppen
Annons: