Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 761 ggr
Litenloppa
11/15/15, 7:23 AM

Prestanda krav och datorer

Jag har spelat sims i flera år båda 1 och 2 och tycker att det är jätteroligt! Fick nu sims 3 i present men det funkar inte på mim gamla budget laptop. Vilket inte var någon överraskning förstås. Men efter en del googlande har jag intrycket att det verkar krävas riktiga monster för att kunna köra spelet? Datorer med ett inköpspris på minst 7000? Hade sett fram emot att kunna ägna mycket tid åt att spela då jag pga graviditet knappt kan röra mig men kan ju inte köpa en dator för så mycket pengar för att kunna spela bara några månader (sen med ett spädbarn lär det inte bli mycket tid över till att spela). Hur mycket har ni lagt på era datorer? Är sims bara till för personer med spelandet som enda intresse nu för tiden?

Annons:
Cragan
11/15/15, 8:08 AM
#1

bör gå o spela på vilken laptop som helst från 3000kr o uppåt är ju inte som att det är höga system krav för sims 3.
för 7k bör du få en som klarar fallout 4 till o med o det har betydligt mycket högre system krav än något sims spel än så länge

Litenloppa
11/15/15, 8:11 AM
#2

Fast söker man runt lite på olika forum så verkar folk ha uppfattningen att de billigare bärbara datorerna inte klarar det. Att spelet helt enkelt inte funkar.

Cragan
11/15/15, 8:29 AM
#3

https://www.komplett.se/product/845766/datorer-och-surfplattor/brbara/datorer/lenovo-g50-80-156-hd#technical-details

är långt över systemkraven för sims 3 på vad jag kan läsa ut om den iaf men är dålig på laptops o är lite osäker på grafik kretsen i den men den borde klara det utan några större bekymmer

Aniara14
11/15/15, 10:58 AM
#4

#0 Vilken dator du behöver ha till att spela Sims 3 beror väldigt mycket på hur stora krav du har på att det ska se snyggt ut och flyta på bra.

Dessutom är det jättestor skillnad på att bara spela grundspelet jämfört med att ha många/alla expansioner och prylpaket, och kanske mycket eller allt Store innehåll installerat också.

Så om du förklarar mer i detalj vad du har för önskemål och förväntningar så blir det mycket lättare att ge vettiga råd.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: