Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 6174 ggr
lindqvist96
11/20/15, 12:03 PM

Köpa sims 4 via origin/pc-skiva ?

Hej!

Jag känner att det är dags för mig att köpa Sims 4 nu, bättre sent än aldrig! 😎

Men jag har några frågor, tidigare när jag köpt Sims 3 har jag ju köpt pc-skiva men Sims 4 ska alltså gå och köpa via origin och ladda ner och spela utan skiva?

Om man endast köper via origin funkar endast spelet på en dator då? Kan man ladda ner spelet direkt, installera och börja spela? 

(Sista frågan) Har läst någonstans att man kan köpa pc-skivan, installera och sedan ladda ner från origin för att sedan kunna spela utan skiva, stämmer det? 😊

Ja, jag är inte så jätte teknisk som ni märker…😃

Annons:
Therese
11/20/15, 12:07 PM
#1

Jag har köpt det på origin och har spelat det på två olika datorer :)

lindqvist96
11/20/15, 12:08 PM
#2

#1 Okej toppen! 👍

[0123]
11/20/15, 12:38 PM
#3

Ja, köper du via Origin så behöver du ingen skiva det är bara att ladda ner det o installera o spela.

Nej, du måste bara antangligen installera Origin på den andra datorn och sedan installera spelet.

Måste du inte betala för samma spel 2 gånger då? Origin vet väl inte att du redan har köpt spelet på skiva och för att få tillgång till spelet från Origin så måste du köpa det igen. :) Så då står du ju med två köpta versioner av samma spel…onödigt… ^^

LinaLj
11/20/15, 12:56 PM
#4

Det är väldigt enkelt att köpa via origin, du betalar och får sedan möjlighet att ladda ner och spela direkt från origin. Om du loggar in på ditt konto kan du ladda ner och spela spelet på 5 olika datorer tror jag det är. 

Om du köper det på cdskiva så kan du fortfarande spela utan skiva. Du skriver bara in koden man får med på origin så registreras ditt köp och du kan fortfarande ladda ner spelet på 5 olika datorer utan skiva. Jag köpte grundspelet på skiva och installerade det bara med hjälp av skivorna på min stora dator. På laptopen så installerade jag direkt från origin, mycket smidigare. Sedan dessa har jag bara köpt expansionerna direkt från origin.

lindqvist96
11/20/15, 2:59 PM
#5

Okej tack för era svar! 😃

Blir nog att jag köper via Origin.

Upp till toppen
Annons: