Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 858 ggr
Quirinia
2015-12-08 20:00

Legacy: Rosenkvist

Annabelle Rosenkvist

Okej, så här har vi min första legacy!

Jag kör efter följande:

  • Jämställdhet: Grundaren får vara av vilket kön som helst. Barn av både det kvinnliga och det manliga könet är berättigade att vara arvingar. 
  • Strikt traditionell: För att vara berättigad att vara arvinge måste ett barn vara ett biologiskt barn till grundaren eller arvingen. Blodslinjen måste gå att spåra tillbaka till grundaren. Ett barn får aldrig, under några som helst omständigheter, vara adopterat. 
  • Förstfödd: Det äldsta barnet som är berättigat är arvinge. 

Min lilla (stackars) legacygrundare är Annabelle Rosenkvist. En ung dam som lever i Willow Creek. Hon har ambitionen "Framgångsrik ätt" och har personligheterna Familjeorienterad, perfektionist, aktiv och huslig.

 Detta är hennes hus:

Annabelles såkallade "hus"

Det var dock med nöd och näppe jag kunde inreda det. Just nu har hon bara 5 (!!!) simdaler i tillgångar så vi få se hur detta går. Jaja, let's do this! :D

Annons:
Quirinia
2015-12-08 20:28
#1

Sådär, en nystart i Annabelles liv! Annabelles bakgrund är irrelevant (det har i varje fall hon själv sagt),  nu ska vi faktiskt blicka fram och leva i nuet. Annabelle begav sig såfort hon kom hit med taxin till Magnolia Park, för vad har hon att göra egentligen vid sitt lilla hem? Det är ju knappt ett hus! Nu är det hur som helst dags att knyta lite vänskapsband - och något mer kanske… vem vet?

Annabelle hittar snabbt en gammal gubbe vid ett namn gubben knappt själv kan uttala och spelar schack med honom även om hon inte har en blekaste aningen om hur man gör. Förmodligen tröttnade han på Annabelles usla spelande ganska snabbt så han var precis på väg att ge sig av när en yngre pojk kom och började prata med honom. Det visade sig vara hans son och Annabelle förstod att varken någon av dem verkade som ett speciellt bra mål.

Annabelle och då sonen till gubben satte sig och började spela istället. De kom dock inte alls överens, trots att de inte ens knappt kände varandra! Toppen, tänkte Annabelle. Riktigt bra att starta första dagen i nya staden och nya livet med att bli OVÄN med någon! Smart drag, smart drag.

Hon gick runt i parken i hopp om någonting i varje fall men icke sa nicke. Hon började prata med några andra tjejer i hennes ålder men de, likt gubben, gick iväg ganska snabbt och hade tydligen inte tid för kallprat. Annabelle började bli riktigt desperat tills denna man gick förbi henne:

Quirinia
2015-12-08 20:39
#2

Och ja, det gick vägen. Inte dåligt jobbat, Annabelle!

[Charlotte Kittenheart]
2015-12-08 20:44
#3

Följer 🙂

Quirinia
2015-12-10 09:05
#4

Det hade redan hunnit bli mörkt och ganska sent in på kvällen när Annabelle tog sitt första mål mat för dagen. Hon tänkte över sin första dag i sitt nya liv och insåg att hon kanske gått lite väl fort fram. Hon ångrar inte att hon träffat sin nya kille och även stulit deras första kyss tillsammans, utan det att hon hade fem simdaler och inte ens väggar om sig och hon hade en pojkvän som hon ville ha en framtid med? Det kanske hade varit smart att ta det lite lugnt och samla in lite pengar först… Jaja, det löser sig.

Innan hon gick hem passade hon på att faktiskt bryta lite stenar och samla lite grodor för att kunna sälja. Just nu hade hon inte ens råd med att grilla korvar så hon fick bara chansa att någon lämnat korvar i parken sedan innan - vilket var lite mindre fräscht, ja. 

Trött begav hon sig hem mot en god natts sömn…

Quirinia
2015-12-10 09:17
#5

Morgonen därpå vaknade Annabelle av att det knackade på dörren… Men, det var ett litet problem. Hon hade ju ingen ytterdörr?! Hon slog upp ögonen och insåg att bredvid henne stod en man som knackade på toalettdörren i tron om att det var ytterdörren. Annabelle förstod ingenting och hoppade ut från sängen fort som attan och bytte om till vardagskläder.

Det var tydligen grannarna som var här och hälsade på! Annabelle var otroligt hungrig och luktade även lite svett så hon fick panik när fyra främlingar stod och ville hälsa henne välkommen till kvarteret. En av dem hade någon form av kaka i handen med en röd rosett om. Annabelle skulle göra vad som helst för kakan men mannen, som förmodligen var där för att ge den som present, hade ingenstans att lägga den. Annabelle förstod att kakan kommer förmodligen inte bli hennes vilket gjorde henne sur och ledsen, det var ju inte hennes problem att hon inte hade några pengar som gjorde att hon inte ens fick sin inflyttningskaka!

När gästerna gått insåg hon till sin glädje att mannen glömt bort sin sista bit av fruktkakan… Dock var det bara en liten bit kvar så hon smaskade i sig den i ett nafs och sedan var den borta.

Hon började känna sig lite uttråkad så hon åkte till Oasis Spring för första gången, till parken. Hon hittade en liten damm mitt i allt och försökte sig på att fiska för första gången någonsin i hela sitt liv. Det tog en stund men hon lyckades i varje fall meta upp två små fiskar innan hon gav upp för att det var för svårt.

CamC
2015-12-10 10:16
#6

Jag följer också! Vad fin huvudpersonen är! :)

Annons:
sims 3
2015-12-10 10:30
#7

Följer!

Quirinia
2015-12-10 16:43
#8

Vad kul att höra att ni följer!

Annabelle sprang runt där ända tills att kvällen tog form och hon insåg hur länge hon hade varit i parken. Hon kände hur magen kurrade men hon hade fortfarande bara fem simdaler - varpå hon kom på den geniala idén att bryta lite stenar och liknande för att sedan sälja dem! Hon sprang därefter runt i hela parken och letade efter olika saker, ett steg närmare sitt mål mat.

Att rota i sopor var heller ingen dum idé, även om det var mot Annabelles natur. Hon hade aldrig behövt göra det innan. "Allt eller inget!" var hennes självmotiverande fras.

Tillsist var det dags för ett par tofukorvar andra dagen i rad. Hon satte sig ner och åt av de lagom välsmakande korvarna men ja… Hungern är väl den bästa kryddan, helt enkelt.

Quirinia
2015-12-10 17:51
#9

Hörrni, helt seriöst… Jag sitter och försöker skriva mina små legacyinlägg men det fungerar ju inte att ladda upp bilder 😭

Upp till toppen
Annons: