Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1510 ggr
Zazzeli
2015-12-10 18:42

Nedladdade saker försvunna?

Hej! Jag har spenderat typ lika mycket tid med att ladda ner snygga frisyrer, kläder, skor och diverse moddar till mitt Sims 4 som att faktiskt spela spelet, det gör enligt min mening spelet mycket roligare. Allt kommer mer eller mindre från thesimsresource.com. Idag när jag startade upp mitt spel behövdes en uppdatering göras, vilket jag gjorde. När jag väl skulle spela så var ALLT jag laddat ner försvunnet. Någon som vet vad detta kan bero på? Allt ligger kvar uppackat i rätt mapp på datorn, kan man fixa detta? Och i så fall HUR?! Får panik :(

Annons:
[Lilyz]1
2015-12-10 18:56
#1

EA har börjat göra så att de avaktiverar alla moddar och cc vid uppdateringar för att inte spelet ska skadas av att moddarna inte är kompatibla med de nya uppdateringarna. Du måste själv gå in i inställningar och tillåta eget innehåll igen, men försäkra dig om att moddarna fungerar med den nya patchen innan så du inte råkar ut för något. CC som hår och kläder osv brukar fungera bra även efter ny patch.

Zazzeli
2015-12-10 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 provade precis det, jag laddar ju bara ner hår, kläder osv och därför tänkte jag att det säkert var som du sa, men det fungerar fortfarande inte och allt ser riktigt konstigt ut….

[Lilyz]1
2015-12-10 21:36
#3

Har du startat om spelet efter att du ändrade inställningarna?

Såg spelet normalt ut innan du slog på eget innehåll igen? 

Är svaret ja på dessa frågor så är det antagligen något i mods-mappen som inte fungerar med den nya uppdateringen. Btw så skrev du i #0 att du hade moddar så om det är så, börja med att plocka ur dem.

Upp till toppen
Annons: