Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1236 ggr
Katniss
12/12/15, 4:36 PM

Vad är felet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Sims 3) Jag har nyss gjort en ny familj med ett ganska stort hus (eller ja, ett fängelse med stort sällskapsrum). Grejen är den att de ibland inte verkar kunna röra på sig. Det kommer upp en bubbla om att de inte kan röra sig till det stället och de står stilla. Inte ett enda steg kan de röra sig. Detta verkar dock bara gälla för halva rummet, vid köket kan de gå till bänkarna och allt precis som vanligt. Jag har testat att starta om spelet, men det hjälpte inte nämnvärt.. Bifogar ett foto på hur rummet ser ut också. Ibland funkar det igen, men sedan kommer det tillbaka. Det är ju inte särskilt roligt att behöva gå in på byggläget och flytta simmarna hela tiden..

R.I.P. Anton 💔

Annons:
thea_thea
12/12/15, 4:41 PM
#1

Är rummet ett rum enligt spelet?

Katniss
12/12/15, 4:56 PM
#2

#1 Hur menar du? O.o

R.I.P. Anton 💔

thea_thea
12/12/15, 4:59 PM
#3

Oj sorry! Trodde det var The Sims 4 du menade! Då vet jag inte vad som är felet, men TS3 är ett riktigt skitspel i det avseendet.

Katniss
12/12/15, 5:09 PM
#4

#3 Nu fungerar det igen, men ibland "försvinner" simmarna i jorden.. :/

R.I.P. Anton 💔

thea_thea
12/12/15, 6:09 PM
#5

Vanligt TS3-fel. Tror inte det finns en enkel lösning.

Katniss
12/12/15, 6:26 PM
#6

#5 Ok. Det finns en massa andra buggar, men ska se om det är lite bättre nu.. *suck*

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Aniara14
12/12/15, 7:28 PM
#7

#0 Har du använt några byggfusk, t ex Moveobjects on, eller ConstrainFloorElevation? I så fall kan det bero på det. Det bästa är att försöka undvika dom så mycket som möjligt, för dom kan ställa till med en hel del krångel och buggar.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

ElsaN.01
12/12/15, 9:16 PM
#8

Du har väl testat resetsim?

Katniss
12/13/15, 1:45 AM
#9

#7 Ja, men det har mest varit för att kunna sätta lampor ovanför möbler och sätta ihop bl. a. bord och göra dem större. Jag kan testa att ta bort moveObjects och se om det blir bättre ;) #8 Jag har aldrig testat reset sim, men om jag för mer problem gör jag nog det :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: