Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1949 ggr
Belviona
12/18/15, 5:04 PM

Legacy Von Essain - Från rik till fattig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är min allra första Legacy. Det är en helt vanlig historia som jag skriver för att förgylla mitt spelande. Då jag studerar heltid på universitet kommer uppdateringen variera men håll ut! Jag har satt upp några få egna regler som är följande.

**Regler:
**

  • Den som blir arvinge måste vara en del av hushållet men kön, adopterad och så vidare spelar ingen roll.

  • Pengarna måste vara intjänade av hushållet. Så om till någon ny flyttar in kommer jag återställa så att pengarna blir desamma som innan.

  • Kan uppkomma små utmaningar under tiden, till exempel för olika generationer.

Om Alva Von Essain:

Alva är uppvuxen i den finaste kvarten och har varit privilegierad ekonomisk hela sitt liv. Hon har alltid fått de hon pekat på och har inte behövt kämpa för något. Det är en av anledningarna till att hon har bott hemma i tryggheten hos sina föräldrar under hela sin ungdomstid och nu hunnit bli 30 år gammal.

När hennes mor först går bort i cancer och hennes far kort därefter tar sitt liv på grund av depression lämnas Alva ensam kvar. Då hennes föräldrar inte uppdaterat sitt testamente efter hennes födelse går hela arvet till hennes föräldrars syskon. De vägrar dela med sig och Alva lämnas kvar med endast en liten summa sparpengar. Hon lyckas köpa en tomt mitt ute i ingenstans och de är här historien tar sin början…

Alvas egenskaper är:

Snobb
Hetlevrad
Perfektionist

Hon drömmer om att bli Herrgårdsbaron såsom sina föräldrar.

Annons:
lollynonna
12/18/15, 5:12 PM
#1

Följer! Riktigt bra hittils :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Belviona
12/18/15, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Tack så hemskt mycket!

Det hon lyckas skrapa ihop räcker just så pass till är ett litet hus, som innehåller det nödvändigaste. Gott och väl för de flesta som sin första egna bostad men Alva känner bara att de är de minsta huset hon någonsin skådat. Hon förstår inte hur hon ska kunna klara sig här… Snart kanske hon till och med kommer måste skaffa sig ett jobb… :O

Belviona
12/18/15, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Alva får under sin första dag besök av sina närmaste grannar, som inte bor särskilt nära. De är annorlunda än henne och hon har svårt att passa in. Eller rättare sagt hon försöker inte ens! Hon vill framför allt att de inte att de ska känna igen henne, då hon skäms för sin nya livssituation, och hon tycker inte de verkar särskilt trevliga ändå…

Ensam ute i skogen, vem kunde förutse att de skulle sluta så för mig?

Belviona
12/18/15, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Att laga mat kan tyckas borda vara självklart för alla som är över 30 år. Men för en bortskämd snobb är så inte fallet. Alva brukade få maten serverad av familjens butler eller gå ut och äta på de finaste restaurangerna i stan.

Nu tar hon några stapplande steg och försöker få ihop en sallad…

[Charlotte Kittenheart]
12/18/15, 7:10 PM
#5

Följer 🙂

Amephyst
12/18/15, 10:51 PM
#6

Följer, det ser intressant ut😃

Annons:
Belviona
12/19/15, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Även om Alva inte gillar att gå på utflykter vill hon ändå se vad som finns runt omkring henne. Hon hoppas kunna hitta något konstgalleri eller bibliotek i närheten. Men hon blir snabbt besviken då ingen kultur finns i sikte. Det är bara skog och återigen skog…

Belviona
12/19/15, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Hon irrar omkring och tvingas till slut inse att hon kommit vilse. Tur i oturen hittar hon till slut en övergiven brasa som har lite glöd kvar där hon kan värma sig. Hon dansar runt den för att hålla värmen ännu bättre!

Gud vad löjlig jag måste se ut nu!

Belviona
12/19/15, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Ännu mer bokstavligen talat mitt ute i ingenstans hittar hon ett förvuxet buskage som ser ut som en ingång. Hon velar om hon ska våga gå in… Vad kan gömma sig där bakom, tänk om de är ett björn ide? Alva försöker minnas allt som de sa på Naturkunskapen, men hon lyssnade ju inte särskilt mycket på lektionerna. Hennes föräldrar kunde ändå fixa så hon fick högsta betygen. Då hon redan är vilse bestämmer hon sig för att våga gå in till slut…

Det får bära eller brista nu…

Belviona
12/27/15, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Alva kommer fram till ett hus. Ett fint och stort hus. Precis ett sådant hon själv skulle vilja ha. Avundsjukan spritter i kroppen på henne, även om hon också känner lättnad för att ha hittad civilisationen och förhoppningsvis någon som kan hjälpa henne hitta tillbaka.

Hon ringer på dörrklockan och går in i huset…

Belviona
12/27/15, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hon känner sig som hemma i den här väl dekorerade miljön.  Och för första gången på mycket länge får hon ett leende på sina läppar.

Det är hit jag ska igen!

Belviona
12/27/15, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Alva hittar ägaren till huset som tur var är hemma. Han heter Peter och verkar lite chockad över att någon bara klampat in i hans bostad. Alva försöker förklara att de var en nödsituation och att hon gått vilse men Peter är fortfarande sur över att hon bara gick in och att hon inte känner igen honom. Han visar sig nämligen vara hennes närmaste granne som var en av dem som välkomnade henne till området. Han berättar vart hon ska gå för att komma hem och ber henne lämna huset…

Japp, nu är man ovän med grannarna också…

Belviona
12/27/15, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Alva springer hem medan hon kommer ihåg vägen. Det har minsann varit en händelserik dag idag. Nu längtar hon efter att få lägga sig i en varm säng!

Annons:
Belviona
12/27/15, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Trots att hon verkligen inte vill jobba så blir har hon inget val, för nu är pengarna slut. Alva går igenom massor av annonser och försöker hitta något som hon skulle vilja göra. Hon tänker då inte ta första bästa… Till slut hittar hon ett jobb inom Affärer som söker en sekreterare. Hon skickar in sin ansökan och hoppas att hon ska få jobbet!

Upp till toppen
Annons: