Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2355 ggr
IceTee
2015-12-18 21:31

Hästar och speglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… ja, bilden talar väl för sig själv vad mitt problem är? Någon annan som varit med om det?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Aniara14
2015-12-18 22:02
#1

#0 Jag misstänker starkt att du har laddat ner nåt dåligt och buggigt CC, för då brukar det kunna bli så där konstigt. Testa att köra utan eget innehåll, och se ifall det försvinner.

Du kan också pröva att göra en s.k. Factory Reset. Om du inte redan vet vad det är, så finns utförlig beskrivning av det i den här och den här tråden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

IceTee
2015-12-18 22:08
#2

#1 ah, provade på laptopen och räknade ut det… hade en del CC där, så det bli uteslutningsmetoden helt enkelt!

Medarbetare på Skor iFokus

Aniara14
2015-12-18 22:13
#3

#2 Ja, det blir väl rätt skönt om du lyckas bli av med den där hästen, den ser ju riktigt otäck ut… den skulle man ju inte vilja möta i mörkret när man är ute på kvällspromenad…😮

An ounce of prevention is worth a pound of cure

IceTee
2015-12-18 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den är så himla fin egentlige, bara den där satans spegelbilden som måste göra så 😡

Medarbetare på Skor iFokus

Aniara14
2015-12-18 22:54
#5

#4 Ja, den bilden var mycket finare än den förra!🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

LottaV
2015-12-19 12:31
#6

#0 bilden skulle passa i roliga simbilder 😃

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
IceTee
2015-12-19 20:24
#7

#6 haha, oh ja!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2015-12-21 01:35
#8

Inget fel på CC och ingen ändrades när jag skapade en ny Sims mapp…

Medarbetare på Skor iFokus

Aniara14
2015-12-21 01:42
#9

#8 Det var ju ännu mera mystiskt🤔… tänk om den där hästen är förhäxad på riktigt?!?

Det är nog säkrast att du inte spelar med den nåt mera, för då vet man aldrig vad som kan hända…😮

An ounce of prevention is worth a pound of cure

IceTee
2015-12-21 02:29
#10

#9 börjar nästan tro det faktiskt! Händer på den andra datorn också… 

Någon här som har Pets (eller vet någon som har det) som skulle vilja testa att kolla på hästarnas spegelbild?

Medarbetare på Skor iFokus

Mitchika
2015-12-21 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Haha, wow..! 😂

Tja, ta en titt på dom vackra skapelserna jag har i mitt spel. 😃

Jag hade ingen ANING om att alla hästar i The Sims 3 var demoner och att speglarna tog fram deras sanna jag. 😃😍😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

IceTee
2015-12-21 13:44
#12

Då verkar det vara spelet! Synd :(

Medarbetare på Skor iFokus

Mitchika
2015-12-21 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

#12 Inte helt säkert, det kan i värsta fall vara något CC som krånglar eller rentav något modsbråk. Mitt spel är inte rent från CC eller mods och jag har en del relaterat till hästar, bland annat ögonen. Bästa vore om man kunde testa med ett spel helt rent från CC och se, för att vara på säkra sidan. 🙂

Men dessa vackra varelser… jag är inte säker på om jag vill ha bort det från mitt spel. 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
IceTee
2015-12-21 15:21
#14

#13 testade med en helt ren Simsmapp och det var samma problem… :/

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2015-12-21 18:28
#15

Än så länge har det hänt alla som provat!

Medarbetare på Skor iFokus

Mitchika
2015-12-21 20:13
#16

#14 & #15 Då hade jag rätt, hästarna i The Sims 3 ÄR demoner i förklädnad…!! 😮

… jag är inte säker på vad jag tycker om det. Finns det ett bättre ord än awesome? 😇😃

Mycket frustrerande för den som vill ha speglar i ridhus, dock.. Hästarnas sanna natur verkar visas i dom oavsett hur man gör och det förstör nog en hel del bilder. Kanske finns det en lösning på problemet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

IceTee
2015-12-21 23:45
#17

#16 ja, jag har byggt ett snyggt ridhus med speglar som jag inte kan använda nu.. Wääh Hoppas innerligt på det!

Medarbetare på Skor iFokus

Aniara14
2015-12-25 21:03
#18

Mitt Sims 3 är och har alltid varit helt fritt från både mods och icke EA tillverkat CC, men hästarna ser ändå lika hemska ut i spegeln. Så då kan man väl dra slutsatsen att det måste bero på en grafik bugg i själva spelet, och inte på nåt icke kompatibelt tredjeparts tillverkat CC eller mod.

Jag lät den lilla ljusbruna kanongulliga fölungen Vito Fox i Appaloosa Plains ställa sig framför en spegelvägg, och det såg rent ut sagt för j*vligt ut alltså, uääääh, jag blev närapå illamående på riktigt 🤢🤮 så jag tog bort väggen illa kvickt.

Jag testade också med en katt som fick gå fram och titta sig i spegeln, men den såg helt normal ut som tur var. 

Jag har inte placerat några speglar i närheten av stall och/eller hästar förut, så därför hade jag aldrig sett eller hört talas om detta förrän IceTee skrev om det här.

Jag har också googlat på denna obehagliga bugg, men inte fått fram nånting alls, så tydligen är det ingen annan i hela världen som märkt det, eller så har folk sett det, men inte brytt sig om att skriva nåt om det på nån sökbar internetsida.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Mitchika
2015-12-26 00:08
#19

#18 Jag provade också att googla och söka lite och fann ingenting.. 🤦‍♂️

Jag undrar hur det kommer sig? Jag har visserligen varit en simsspelare i många, många år och aldrig upptäckt det.. Kanske inga har tagit hästar i närheten av speglar förut? 

… kanske hästarnas demoniska sida är alldeles för stark och har hindrat spelare såväl som EA/Maxis att upptäcka den här buggen..!? 😮

Jag börjar undra om det kom med en nyare expansion/patch eller om det rentutav kan ha med ens inställningar i spelet att göra, då det inte finns något rapporterat om det här. Det fanns ju oerhört många hästspelare i Sims 3 förr i tiden och även nu om man kikar på rätt ställen, så det känns konstigt att ingen skulle ha upptäckt det här.. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

IceTee
2015-12-26 14:15
#20

Min pojkman googlade lite på det och hittade en person som skrivit det! Tror inte någon upptäckt det bara… Wääh

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Aniara14
2015-12-27 00:35
#21

#19 Jag tycker det är ytterst märkligt att det inte finns nåt om det på nätet, i varje fall inget som Google lyckas hitta. Annars brukar man ju i princip alltid kunna få fram åtminstone nånting om alla dessa olika buggar och konstigheter i detta stackars buggfyllda spel. Börjar nästan undra om det är nåt övernaturligt inblandat i alla fall…🤔😮

#20 "Min pojkman"? He he, kul felskrivning😉😃 Nej, men allvarligt talat, om han som den hittills enda faktiskt lyckades hitta nåt om detta, så vore det ju MYCKET intressant om du kunde lägga in en länk till detta unika dokument här!

An ounce of prevention is worth a pound of cure

IceTee
2015-12-27 08:59
#22

#21 nejdå, pojkman är vad jag kallar honom, haha Ska be honom göra det när han vaknat!

Medarbetare på Skor iFokus

Aniara14
2016-01-10 00:00
#23

#22 Sover din "pojkman" fortfarande eftersom vi ännu inte fått se nån länk till den där unika personen han hittat (?) som redan skrivit om denna häst och spegelbugg?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

IceTee
2016-01-10 16:33
#24

#23 förlåt! Bad honom fixa och han "skulle bara" och sen blev han sjuk och sen glömde vi Ska tvinga hit honom nu!

Medarbetare på Skor iFokus

Kibschen
2016-01-10 16:44
#25

Det är alltså mig ts syftar till när hon säger pojkman. Jag har ingen länk till er tyvärr. Jag la ungefär 3 arbetsdagar på att försöka lösa problemet eller åtminstone hitta en förklaring. Jag var djupt inne i många forum med väldigt många sidor innan jag ens hittade något om det. Det är inte särskilt intressant att ha en länk till. Det var bara en annan med exakt samma problem som troligen vet ännu mindre om varför hästar blir som de blir i speglarna, inget direkt hjälpsamt.

Kibschen
2016-01-10 16:45
#26

Om ni ändå vill hitta så tror jag att jag stötte på det genom att söka efter andra generella buggar gällandes hästar och sen bara gick igenom forum efter forum och resultat efter resultat.

Upp till toppen
Annons: