Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1285 ggr
Katniss
2015-12-19 23:34

Legacy Jacobsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu bestämt mig för att göra en legacy 🙂

Regler:

-Arvingen får inte vara adopterad och måste vara äldste barnet

-Inga fusk är tillåtna utom resetsim

-Jag får bara styra en sim per generation, när arvingen blir ungdom kommer jag att börja styra denne istället

Luna Jacobsen drömmer om att bli journalist. Då hennes föräldrar hela tiden tjatade på henne och sade 'Nej, du kan inte bli journalist, det går inte att försörja sig på. Bli en doktor istället!' Så bestämde hon sig tillslut för att flytta och skaffa sig en nystart i Sunset Valley. Hon hoppas dessutom på att inte bli retad och hånad bland Sunset Valley-borna på grund av hennes storlek, något som hände dagligen i hennes förra stad. Och kommer hon att lyckas med sin dröm att bli journalist?

Lunas egenskaper är:

-Bokmal

-Kreativ

-Datorsnille

-Arbetsnarkoman

-Hopplös romantiker

Hon har även framtidstänkande då hon har köpt en stor tomt som kommer att hålla i generationer.

PS. Ja, jag vet, mitt grafikkort är inte det bästa möjliga…

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Katniss
2015-12-20 00:09
#1

Luna anlitar en byggfirma, men eftersom hon har det minst sagt knapert när det kommer till den ekonomiska biten blir det bara en vägg, toalett, dusch, säng och kylskåp. Byggarbetarna blir lite förvånade då hon bor granne med de två rikaste sim-familljerna och man kan tycka att hon då borde ha ett fint hus hon med. Men det får väl ta sin lilla tid.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-20 00:25
#2

Okej, bilden kommer imorgon verkar det som.. Hittar den inte :S

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-20 20:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nej, bilden tycker det är kul att gömma sig, så jag får helt enkelt fota med iPaden..

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-20 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Luna skaffar sig genast ett jobb som jounalist. Jobbintervjun gör bra och hon lyckas skaffa sig posten som tidningsutdelare. Nöjd åker hon vidare till biblioteket för att arbeta lite och sedan börja skriva en faktabok för att få in lite extra pengar. När hon lärt sig grunderna i författande åker hon hem för en välförtjänt middag bestående av marmeladmackor.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-20 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Med förnyade krafter påbörjar Luna en ny dag. Hon sitter på toaletten och äter frukost och hinner precis ta en dusch innan samåkningsbilen kommer. Luna blir förvånad över hur jobbigt det är att dela ut tidningarna, men gör sitt bästa. Befodran blev det inte, men hon fick tillräckligt med pengar för att återigen tillkalla byggarbetsfirman och bygga klart sitt första rum bestående av en dusch och toalett. Arbetarna tyckte lite synd om Luna, så de bjöd på gratis väggfärg och trägolv. Luna tackar dem glatt och beger sig sedan till biblioteket för att koppla av framför datorn med lite datorspel. Sedan skriver hon lite på sin bok, men det dröjer inte länge innan hon blir hungrig. Påväg ut ur byggnaden suckar hon djupt och tänker för sig själv: Jag önskar att jag hade  någon att prata med. Detta är lika ensamt som i min barndomsstad.. 

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-20 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Efter mycket slit på jobbet lyckades Luna få en befodran och 600§ i bonus. För att fira det passar hon på att träffa några arbetskamrater på jobbet. Hon träffar Connor, som verkar vara en härlig person. Hon tar mod till sig och frågar om han har lust att ses efter jobbet, och till hennes stora förvåning -och glädje!- tackar han ja. Men i taxin får hon ett telefonsamtal:

-Hallå?

-Hallå? Hej, Luna. Jag ville bara tacka för inbjudan, men måste tyvärr meddela att något annat kommit upp. Jag kan tyvärr inte ses, förlåt.

-Jaha, okej.. Men då ses vi väl imorgon, i alla fall.

-Ja, det gör vi! Ses.

-Ses.

Med en högljudd suck skakar Luna på huvudet. Han kanske hade extrajobb att göra, eller så fyllde kanske någon år och så hade han glömt det. Det är inte alls säkert att han tackade nej för att slippa umgås. Fast tänk om..

Med dystra tankar i bagaget stiger hon ur bilen och går till sängs.

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Katniss
2015-12-21 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

På jobbet spenderar Luna mer och mer tid med Connor. De trivs ihop och blir snart vänner. Trots att Luna bara umgås med Connor blir hon snart befodran igen, denna gång till frilansjournalist. 

Glatt skyndade hon till biblioteket, då hon fått i uppdrag av sin chef att skriva en självbiografi om honom. Men hon hinner inte mer än innanför dörrarna innan hon träffar Raul Avnor. När de hälsar pirrar det lite i magen på henne och hon fick ett fånigt leende på läpparna. 

-Jo, Raul, började Luna. Du förstår, jag är journalist, så kan jag få intervjua dig?

-Visst, det går väl bra, svarar Raul.

En kort intervju senare så pratar de om lite allt möjligt, sedan säger de adjö och Luna går hem för att äta middag. På grund av befodringarna och bonusarna hade hon råd att köpa en stol och ett handfat.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-12-21 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Inom loppet av några dagar händer otroligt mycket. Luna och Raul blir goda vänner och Luna kommer långt på chefens självbiografi. 

En dag när Raul och Luna umgås i parken händer det ofattbara. Raul accepterar Lunas romantiska gester och de får relationsstatusen 'på G' med stort G. Luna ber Raul att lämna sin fru, vilket han gör utan några om och men. Men han är inte redo att ta det stora steget ännu- att bli Lunas pojkvän. Deras nästa dejt blir katostrofal, för när Luna frågar chans tycker han att hon är konstig och sticker. Nåja. Förhoppningsvis kommer de gå vidare i sin relation snart.

Luna bygger även ut sitt hus lite mer.

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: