Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1424 ggr
SötnosenSantos
12/22/15, 6:10 PM

The sims 4 challenge?

Någon som har några roliga ideer på challenges till sims 4. Håller på med 100 babies challenge men vill gärna ha fler ideer

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Annons:
CupcakeSims
12/22/15, 7:21 PM
#1

Runaway Teen Challenge är kul 😄

Amephyst
12/22/15, 10:09 PM
#2

Herrskap och tjänstehjon var mitt förra experiment🙂 Det är väl ingen officiell utmaning, men det gjorde spelet lite extra kul för mig👍

Lizelda
12/22/15, 11:48 PM
#3

Får man höra hur #0 och #2 utmaningar/experiment går till? Runaway teen har jag redan kollat in ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Amephyst
12/24/15, 12:38 AM
#4

#3 Herrskap och tjänstehjon är något jag kommit på själv, så reglerna är inte huggna i sten. Det kan också finnas någonting liknande redan om jag inte känner till 🤦‍♂️

Men i grund och botten är det en vanlig legacy med de reglerna, men istället för att ha en släkt startar man två samtidigt. En släkt som tillhör adel (eller vad man nu vill se hen som) och en annan som ska vara en tjänare. De olika rollerna har sedan olika regler de måste följa.

Adel:

  • Är de enda som får tjäna pengar i hushållet.

  • Får enbart äta tillagad mat (inga snabbmål!)

  • Får inte utföra sysslor (städa, laga saker, laga mat osv)

Tjänare:

  • Får inte lämna tomten
  • Får inte tjäna pengar
  • Är de enda som får laga mat och göra andra sysslor
  • Är de enda som får välkomna gäster in i huset

Om man vill kan man sedan utveckla tjänarna lite mer så att det är en salongsmusiker och en butler exempelvis. Det är också lite kul att bygga så att tjänarna har ett eget mindre hus, eller göra mindre rum i "herrgården" där de får bo🙂

Jag kan ha glömt någonting, men i så fall ska jag försöka komma ihåg att skriva till det här🤔

Lizelda
12/24/15, 1:04 AM
#5

#4 Låter ju skitkul! :D Jag spelar inte legacys då jag blir så trött på att hela tiden hålla koll på behovsmätare (länge sedan jag spelade "riktigt"…) Men vill ju ändå spela kul grejer liksom ^^ Har en familj nu som jag inte fuskar pengar till som jag kanske ska försöka utveckla till det sen :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Amephyst
12/25/15, 6:47 PM
#6

#5 Kul att man kan inspirera någon😃 Jag hade riktigt kul då jag spelade på det hushållet, och jag kommer nog göra det igen någon gång.

Annons:
Djungelvrål.
12/26/15, 1:21 PM
#7

Perfect genetics är ganska kul. Jag har bara kört det på sims 3, funderar på att börja på den i sims 4 nu när jag bara har en generation kvar på min legacychallenge :p

Upp till toppen
Annons: