Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 910 ggr
Sofipropp91
12/26/15, 8:27 PM

Problem ladda ned

Jag försöker ladda ned från TSR, den laddar ner o så men vägrar öppna i winrar. står att formatet inte stöds eller skadad fil. likadant i andra program

Annons:
fenrisulven
12/26/15, 8:30 PM
#1

Vilket filformat laddar du ned? Stödjer Winrar det?

Sofipropp91
12/26/15, 8:32 PM
#2

Uhm…var ser man filformat?

Sofipropp91
12/26/15, 8:33 PM
#3

Står bara package fil

Sofipropp91
12/26/15, 8:36 PM
#4

Vilket program har du? laddade ned winzip nu

Djungelvrål.
12/26/15, 8:41 PM
#5

Jag håller på att ladda ner med winrar just nu :o

Sofipropp91
12/26/15, 8:46 PM
#6

Men gaaahhhhhhh!

Annons:
fenrisulven
12/26/15, 8:52 PM
#7

Laddar ned med Winrar???

Man laddar ned en fil med ett filformat (de tre sista bokstäverna i namnet på filen, typ xxxx.zip) En zip-fil kan man packa upp till en fungerande fil med programmet Winzip, Winrar är ett "bättre" program som klarar av flera olika filformat, typ zip, arc, rar m.m

fenrisulven
12/26/15, 8:55 PM
#8

Winrar klarar att packa upp följande filändelser (sökning på Google)

RAR

ZIP

  • CAB
  • ARJ
  • LZH
  • TAR
  • GZ and TAR.GZ
  • BZ2 and TAR.BZ2
  • ACE
  • UUE
  • JAR (Java Archive)
  • ISO (ISO9660 - CD image)
  • 7Z
  • XZ
  • Z (Unix compress)
fenrisulven
12/26/15, 8:57 PM
#9

Om du högerklickar på filen och väljer "Egenskaper" så ser du filformatet vid "Egenskaper"

Djungelvrål.
12/26/15, 8:58 PM
#10

#8 och jag har bara stött på .zip filer på TSR. För mig fungerar winrar utmärkt

Sofipropp91
12/26/15, 9:02 PM
#11

Det är jag som är dum i huvudet här…försökt packa upp filer ja inte behövt packa upp….lol….nu funkar allt prima med winrar

fenrisulven
12/26/15, 9:21 PM
#12

Du är säkert inte dum i huvudet…..

Men packa upp filer som du inte behöver packa upp

Och sen fungerar de med Winrar?

Får man fråga vad du hämtade?

alalinn
12/26/15, 9:57 PM
#13

#12 Hon menade kanske att hon laddade ner en package fil som inte behöver packas upp och resterande zip filerna fungerar som de ska med winrar.. 

#11 Du är definitivt inte dum!

Annons:
fenrisulven
12/26/15, 10:29 PM
#14

Package fil = komprimerad fil

Om det är vad jag tror så måste den extraheras upp till en normal fil?

Vitsen med detta förfarande är att om du t.ex har en jättestor fil så kan man "förminska" den tillfälligt med Winzip eller Winrar. Detta för att snabbare överföra den genom nedladdning när den är mindre.

T.ex, du har en fil på 100 Mb, och komprimerar den med WinRAR så blir storleken mindre beroende på vad det är för innehåll. Men säg att den komprimeras till 50 Mb, då bör den tankas ned på halva tiden. Men för att kunna använda den så måste den extraheras upp till 100 Mb igen, vilket man gör med samma program som man förminskade den med. Eller Winrar som fixar de flesta format.

fenrisulven
12/26/15, 10:39 PM
#15

Funkar så med "vanliga" filer……

Mp3-filer är ju en lite annan historia…. Men eftersom det florerar en del Mp3-filer så kan jag väl dra det också…. En "vanlig" musikfil (en låt) från en CD är t.ex 40 Mb stor, om man kopierar den med formatet wav (finns andra format också) så är den orörd, alltså en exakt kopia av originalet. Men om man använder ett program och komprimerar den till en Mp3-fil så "förlorar" man alla icke hörbara toner för normala människor och beroende på bitrate så blir filen ca 4 Mb stor.  Om man sen extraherar den upp igen till t.ex en wav så är alla höga toner borta!!

alalinn
12/26/15, 11:02 PM
#16

#14 En package fil behövs ju inte extraheras.  Det är bara att lägga den i mods mappen efter nedladdning. Sen så är ju inte filerna så stora heller och går jättesnabbt att ladda ner.
Jag kan ingenting om winrar eller liknande program, hade ingen aning om vad de är till för knappt!  :)

fenrisulven
12/26/15, 11:10 PM
#17

En "package fil" är kanske inte vad jag tror men på namnet så låter det ju som en "packad fil" = komprimerad.

Vad laddar ni ned? Från vilken site?

Sofipropp91
12/26/15, 11:41 PM
#18

Sims4 grejer från tsr

Mitchika
12/27/15, 10:56 AM
#19

#17 PACKAGE-fil är filformatet som både mods (spelmodifieringar) och custom contents (eget innehåll) skapat av andra spelare har för spelet The Sims 4 och även andra spel i The Sims-serien. 🙂

Dom komprimeras ofta med WinZip eller WinRar för att antingen minska storleken på dom eller göra dom lättare att ladda ner från olika hemsidor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: