Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1570 ggr
Hiro
12/28/15, 7:01 PM

Var flyttades simmarna??

Jag har flyttat ut simmar i två omgångar från den familjen jag spelade i men nu när jag tänkte spela i de familjerna så finns de inte i katalogen????? Var är dem??

Annons:
SimsBrooke
12/28/15, 7:46 PM
#1

Vilket The sims ?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hiro
12/28/15, 11:30 PM
#2

Haha missade det, 3

SimsBrooke
12/29/15, 6:18 PM
#3

Hmm jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte spelat på länge och sen har jag inte det installerat.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/29/15, 6:19 PM
#4

Oj då.. Hur flyttade du ut simmarna ur hushållet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hiro
12/29/15, 8:06 PM
#5

Mobilen -> flytta och sedan flyttade jag ut dem utan att välja tomt/hus så de booorde väl ha hamnat i katalogen.. eller? :s

Mitchika
12/29/15, 8:11 PM
#6

#5 Jag har aldrig flyttat ut simmar via mobilen så jag vet inte vilken sorts meny det leder till, men om du lämnar familjer eller simmar i utklippen i Ändra stad-läge så raderas dom när du går in i ett hushåll för att spela.. 🤦‍♂️

Jag kan starta upp trean själv och testa vad som händer och kanske hitta vart dom hamnar (om det inte är så att dom raderas)! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
12/29/15, 8:21 PM
#7

#5 Okej, jag fick upp menyn! Valde du alternativet "Sparka ut" när du flyttade ut simmarna via mobilen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/29/15, 9:11 PM
#8

#7 Ja det gjorde hon nog. Jag har gjort så flera gånger men inte heller fattat vart dem tar vägen =/ Letade i varenda hus när jag gjorde så men tror inte jag hittade simmarna jag "sparkade ut"

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/29/15, 9:14 PM
#9

#8 Samma här.. Jag testade och sparkade ut Chester från hans och Karmas hushåll och kollade i Ändra Stad-läge. Chester är spårlöst försvunnen nu, trots att det fanns fem lediga tomter för honom att hamna på och Karma är helt ensam i kvarteret. 😕

Jag är rädd för att simmarna man sparkar ut verkligen försvinner från spelets yta.. Kanske det går att återfå dom med modshjälp..?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
12/29/15, 9:16 PM
#10

Jag fick tillbaka Chester till hushållet utan problem med hjälp av NRaas Master Controller! 😃

Så dom raderas inte, dom… finns bara utanför hushåll i kvarteret, misstänker jag.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/29/15, 9:16 PM
#11

#9 Känns inte det konstigt? Att dem försvinner menar jag!

Testa att ringa honom och bjud över honom och se om du kan göra så att han flyttar tillbaka i huset =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/29/15, 9:17 PM
#12

#11 Jag fick tillbaka honom via modshjälp. Jag kan prova att sparka ut honom igen och se om det går att ringa över honom!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
12/29/15, 9:24 PM
#13

Det gick utmärkt att ringa över Chester igen och be honom att flytta in hos Karma igen, så nu är allt frid och fröjd igen! 😃

Simmarna raderas i alla fall inte när man sparkar ut dom. Dom finns kvar i världen även om dom är lite svåra att hitta. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
12/29/15, 9:45 PM
#14

Jo jag hade för mig att man kunde ringa dem. Men inte hitta dem i kvarteret vilket är för mig väldigt konstigt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aniara14
12/29/15, 9:50 PM
#15

#0 Jag vet inte vad du menar med "katalogen", men om du menar "biblioteket", alltså alla dom olika hushållen, bostadstomterna och allmänna tomterna som visas längst ner på skärmen, så var det helt i sin ordning att din sim inte hamnade där, för det gör dom aldrig när man flyttar ut dom. Inte såvitt jag vet i alla fall.

Dom få gånger som jag har valt alternativet "sparka ut" när nån ska flytta, så har jag alltid gjort så att jag har följt efter simmen med kameran när hen ger sig iväg, och därigenom sett vilket hus hen flyttar in i. Jag har aldrig varit med om att simmen ifråga bara har försvunnit så som du beskriver.

#12 Stackars Chester, bli utsparkad och tillbakatagen två gånger på så kort tid, han måtte väl vara helt förvirrad vid det här laget, ha ha…😃

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SimsBrooke
12/29/15, 9:53 PM
#16

#15 Hmm nu när du säger det. Kan dem ju flytta ihop med främmande simmar och inte flytta in i ett eget hus

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/29/15, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#15 Jag försökte följa Chester båda gångerna när han lämnade tomten efter att jag sparkade ut honom, men han sprang några meter ifrån tomten och sen försvann han helt! Så där kunde jag inte följa honom inte och se var han hamnade.. 🤦‍♂️

Ja, han var inte glad inte! 😃
Inte Karma heller för den delen, så nedstämd och ledsen när han blev utan sin Chester.. Men nu är dom tillsammans och glada igen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aniara14
12/29/15, 10:06 PM
#18

# 17 Jaha, det låter ju mystiskt att han försvann i tomma intet. Det har aldrig nån av mina gjort, dom kanske är mera väluppfostrade än dina vilda simmar?! Eller så kanske det har nåt att göra med om man använder mods eller inte…?

Jaså, Karma var en kille, jag trodde det var en tjej för det låter så på namnet. Men huvudsaken är ju i alla fall "slutet gott, allting gott". 🙂

Hm… dom där fågelvingarna har jag då aldrig sett på nån av mina simmar… dom är nog alltför stillsamma och konventionella för att våga ha såna extravaganta tillbehör. Men jag tycker däremot att skorna som killen med rutig skjorta har på sig verkar bekanta, fast jag vet inte säkert.🤔

Väldigt snyggt med regnbågen i bakgrunden!🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Mitchika
12/29/15, 10:37 PM
#19

#18 Ja, det var märkligt.. Men jag har aldrig flyttat ut simmar med den metoden förut, så det var mycket nytt för mig. Sims-spelen är så pass buggade att jag är försiktig med vilka metoder jag använder för att flytta simmar och hantera hushåll. 

Yup, Karma är en kille! Du kan läsa lite mer om honom och Chester i min tråd om mina simmar (Chester är dock Namikos sim och killen med rutig skjorta). Har du frågor kan du ställa dom där om du vill så drar vi inte den här tråden mer OT. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aniara14
12/30/15, 12:07 AM
#20

#19 Ja, just det, OT var det ja… tror inte jag har riktigt samma starka OT-fobi som många andra verkar ha… men hursomhelst så hoppas jag att Hiro hittar alla sina vilsekomna simmar igen, så att allt slutar väl för henne också, så som det gjorde för dig och dina skyddslingar Chester och Karma.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Upp till toppen
Annons: