Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 2971 ggr
SegerSims
1/6/16, 8:34 PM

Tutorial: Skapa eget CC till Ts4 (Svenska)

Jag har skapat en egen Tutorial för att kunna göra sina egna kläder till Sims 4. Det är första delen av många. Jag har fått en del frågor om hur man gör så här är den första delen om hur man kan ge spelets kläder nya färger. 😃

Annons:
nypisnina
1/18/16, 3:17 PM
#2

Men ååååå! Du är ju bara bäst!! 😃 Gissa om jag har velat lära mig det här!? Jag satt och pratade med kompis igår om att jag vill veta hur man gör!!

Tusen tack!! ❤️

SegerSims
1/18/16, 8:35 PM
#3

#2 Varsågod! Hoppas det är till någon hjälp! 😃

nypisnina
1/19/16, 7:30 AM
#4

Jag testade bara att byta färg igår, bara det var ju lite klurigt men efter ett tag så, det var väldigt roligt. 🙂

SimsBrooke
1/19/16, 12:00 PM
#5

Spännande =) detta ska jag kolla på någon dag när jag inte kommer på vad man ska göra :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

nypisnina
1/19/16, 1:44 PM
#6

#0 Om man vill sätta en stor bild på en top, blir meshen ful då? Eller hamnar bilden så att meshen syns bakom eller vad man ska säga?

Annons:
SegerSims
1/19/16, 2:40 PM
#7

#5 Det får du göra! 😃

#6 Nu vet jag inte om du menar att sätta en bild istället för att färga tröjan istället så går det bra. Det som hamnar utanför originalen kommer inte att synas. Jag kommer att så klart göra fler videos med mer avancerade saker. Och meshen har jag inte ens tagit upp ännu. 🙂

zimm
1/19/16, 2:50 PM
#8

Åhh det här såg jättekul ut. Nu måste jag bara få gimp att fungera.

Medarbetare på

Star Wars

SegerSims
1/19/16, 3:10 PM
#9

#6 Glöm det jag skrev innan,  jag tänkte inte på att det är Gimp och då blir det lite annorlunda. 

#8 Åh vad kul! 🙂

Jag ska försöka göra en tutorial till idag om jag hinner för att ni ska kunna gå ett steg längre. 🙂

nypisnina
1/19/16, 3:44 PM
#10

#9 Om jag hade velat ha en bild som i princip täckte hela framsidan på ett linne tex, blir det bara som en blank bild då? Eller åker bilden in i det som ser ut som texturen på klädesplagget så att det ser verkligen ut?

Hade varit jättekul om du hann det! Så himla roligt!

Har du skapat hår någon gång? Från början liksom?

SegerSims
1/19/16, 4:09 PM
#11

#10 Okej nu fattar jag vad du menar. Nej det gör det inte. Du får jobba i lager.  Ska se om jag kan få till det i nästa tutorial.

Jag har aldrig skapat något eget hår. Jag har testat men det är mer komplicerat är så här.

nypisnina
1/19/16, 4:13 PM
#12

Det där med lager är jag inte alls kompis med, verkar toksvårt.. vore väldigt tacksam om du ville visa. :-)

Jag har kollat lite på youtube klipp om att göra eget hår och det är ju en djungel verkar det som, men vissa får till det så fint!

SegerSims
1/19/16, 4:25 PM
#13

Nu ska jag göra en tutorial till och jobba med lager. 🙂

Annons:
nypisnina
1/19/16, 4:32 PM
#14

Å vad roligt! Jag väntar med spänning! 👍

SegerSims
1/19/16, 10:41 PM
#15

Det kom lite saker i vägen medans jag gjorde videon och fick avbryta. Men nu är den klar! 🙂

nypisnina
1/19/16, 11:33 PM
#16

Å vad kul! Tack! Ska kolla in det här, har suttit i timmar nu och grejat med lager och fått in lite bilder och sånt, det är ju jättekul, men inte lätt alls.
Ska bli kul att se din tut imorgon!

nypisnina
1/21/16, 12:50 PM
#17

Mycket bra förklaring! Tack! Ser framemot meshen! :-D

Upp till toppen
Annons: