Annons:
Etikettövrigt
Läst 1373 ggr
CamC
2016-01-07 22:52

Bärbar dator till Sims 3 & 4?

Hej!
Är det någon av er som är datorkunnig? Jag tänkte köpa en ny bärbar dator och undrar om ni har tips på en som fungerar bra att spela sims 3 och sims 4 på? 
Den ska vara bärbar och ha intel pentium i5 eller i7 (krav för annat program). 
Ge gärna tips på datorer som har grafikkort och sådant som gör att man kan spela sims på ett smidigt sätt. Den måste kosta under 7000kr, gärna mindre om det är möjligt. 

Tips mottages tacksamt!

Annons:
Djungelvrål.
2016-01-08 18:14
#1

Kommer inte ihåg vad min heter, men det är en asus för ca 5500. Fungerar utmärkt för sims4 i alla fall. :)

fia1116
2016-01-08 20:53
#2

Jag har en spel-laptop från lenovo för 9000kr och the sims 3 laggar ändå litegrann. The sims 4 är dock inga som helst problem! Om du är okej med att beställa från internet så rekommenderar jag inet :) Mycket bra service!

Aniara14
2016-01-10 02:32
#3

#0 Vilket "annat program" är det som kräver i5 eller i7 processor? Om det är dom två som du skrev om i din tråd på Datorn iFokus, InDesign och Photoshop, så kan jag inte se att det står att nån av dom kräver det. Däremot i dom rekommenderade systemkraven för Sims 4, så står det ju att det ska ha i5 eller snabbare.

Jag testade på Prisjakt att fylla i dom kraven du har, dvs i5 och i7 processorer, grafikkort med ungefär samma eller bättre prestanda än GTX 650, med optisk enhet och max 7000 kr i pris, men då blev det bara 1 st kvar av från början 3266 st.

Tyvärr har den enda kvarvarande en U processor, Ultra Low Voltage, med endast 2 kärnor och löjligt låg basklockfrekvens, bara 1,7GHz, vilket inte alls är lämpligt för spel.

Bildskärmen är av typen Glare, alltså blank, och den har heller inte full HD upplösning, 1920x1080, vilket man väl helst behöver ha om man ska syssla med bilder och foton. Och hårddisken är liten, 500GB, långsam, 5400rpm, och av den vanliga mekaniska sorten, alltså inte den nyare och snabbare SSD.

Här och här finns mer att läsa om Ultra Low Voltage processorer.

Slutsatsen av det hela är att antingen så får du sänka kraven, eller också höja maxtaket för vad datorn får kosta.

Eller fundera på att köpa en stationär dator istället, för då får man mycket mer prestanda för pengarna. Men om man absolut måste kunna bära med sig den, så är det såklart nödvändigt att välja en laptop.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

CamC
2016-01-10 22:59
#4

#3 Ja, du har rätt. Jag har blandat ihop kraven. :P 

Jag tror att jag måste lägga till för att få en bra dator som uppfyller mina önskemål. Men en bärbar måste det vara. Jag hoppas kunna spela sims 3 också då jag tycker det är kul även om jag mest spelar sims 4. 

Vilken av dessa skulle bäst passa för mina önskemål? 

1) Processor: Core i7, 5500U Grafikkort: GeForce GT 940M 
2)  Processor: Core i5, 5200U Grafikkort: GeForce GTX 950M.

Aniara14
2016-01-11 23:32
#5

#4 Ingen av dom tyvärr, eftersom båda har U processor, vilket inte är lämpligt om man tänker använda datorn för spel. Dessutom är dom bara 2 kärniga, dual core, vilket inte heller är nåt att ha. 4 kärnig, Quad core, bör det vara.

Jag skickar ett PM till dig med mera info om vad du kan välja istället för dessa två.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: