Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 876 ggr
m.ysims
1/8/16, 11:21 AM

Spelet på en extern hårddisk

Så, min dator är ganska bra men eftersom jag har alla sims 3 spelen, mycket costum content och store content så blir min dator full rätt snabbt. Jag hade tänk köpa en extern hårddisk för att kunna få mer plats till allting jag vill ha i mitt spel, men jag vet inte någonting om datorer osv. Hur ska jag göra? Kan man ens göra det? 

Jag vet inte om att jag har nästan alla spel på ett origin konto kan skapa problem också. Måste jag flytta över alla spel samt origin till hårddisken då? 

Tacksam för svar, helst så snabbt som möjligt!

Annons:
Djungelvrål.
1/8/16, 6:13 PM
#1

Tidigare hade jag alla mina sims på en extern hårddisk. Men då installerade jag dom på hårddisken, vet inte hur det fungerar med origin och så, tyvärr. :)

[Tamani]
2/29/16, 12:14 AM
#2

Mycket av spelet hamnar på din ordinarie hårddisk som vanligtvis är C:. Man ska egentligen kunna bestämma vart alla filer ska hamna men av någon anledning hamnar mycket av spelet fortfarande på den tidigare hårddisken, bl.a. CC hamnar på C: och tar upp lika mycket plats som innan, du kan däremot rensa datorn och lägga andra program osv på en extern hårddisk. Har du stationär eller laptop? Svårare och eventuellt dyrare om du vill fästa hårddisken i en laptop än vad det är i en stationär :)

Upp till toppen
Annons: