Annons:
Etiketttips-och-tricks
Läst 2377 ggr
Djungelvrål.
2016-01-09 03:44

Filma skärmen & sims

Jag har funderat mycket kring detta att skapa en youtubekanal, och har nu bestämt mig för att jag faktiskt ska göra det. Den ska då kretsa kring the sims. Men är ganska oteknisk när det kommer till allt som har med datorer att göra (tog mig år innan jag lärde mig hur man fick ner kläder (och dessutom är det ju hur lätt som helst?! :p)). Har i alla fall googlat lite men mest trillat över personer som snackat om fraps, som då filmar skärmen på datorn. Tänkte om ni kanske har något annat tips eller kanske också rekommenderar fraps? :)

Annons:
SegerSims
2016-01-09 04:40
#1

Jag använder mig utav Active Presenter som jag är ganska nöjd med och gratis är den med. :)

[Tamani]
2016-02-29 00:26
#2

Rekommenderar inte fraps om du ska spela in, en film på 10 minuter kan vara upp till 20gb stort, OBS, open broadcaster software är bättre i det läget :)

Hoseok
2016-02-29 00:41
#3

#2 Å andra sidan handlar det ju om kvalité. Det finns program som spelar in bra kvalité och tar betydligt mindre plats, men jag har använt fraps till min youtubekanal med flera olika spel i 2 år nu och kunde inte vara mer nöjd. Sen har jag en hårddisk på några TB menat för bara mina yt-videos, så det är ju förutsatt om man vill hålla på med fraps.

Jag har personligen inte hittat något program som spelar in så hög kvalité som fraps faktiskt gör. Har testat det mesta, inklusive OBS. Har sett många stora youtubers använda främst Fraps, OBS och xsplit.

Upp till toppen
Annons: