Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 4836 ggr
blackwood
1/9/16, 11:20 AM

Gör ditt hem!

Jag är så nyfiken på hur era hem ser ut som simshem. Tänkte göra mitt eget och lägga ut, någon mer som är sugen på utmaningen? Nu finns det ju inga böjda trappor så det är bara ett av mina problem, men man får göra det bästa av det :)

Annons:
Lia
1/9/16, 11:44 AM
#1

Jag gjorde mitt hus både i tvåan och trean, kanske dags att göra i fyran också?

SegerSims
1/9/16, 1:12 PM
#2

Jag gjorde min lägenhet i 3:an och har funderat på att göra den som en Speed Build i sims 4 och lägga på Youtube. Kanske dags att göra det nu då?  😃

[AmandaBorg]
1/9/16, 1:25 PM
#3

Jag satt och funderade över om jag skulle göra min lägenhet i förrgår, men då blev det inte av. Kanske ska ta och göra det idag. 😃

blackwood
1/9/16, 2:48 PM
#4

Va kul! 😃 Jag sitter och knåpar på mitt hus nu, går sakta som tusan då man ska försöka få allt skalenligt. Inser nu att vi har ett rätt stort hus också 😄.

[AmandaBorg]
1/9/16, 2:54 PM
#5

#4 Jag bor i en tvåa på 65kvm, så det är inte stort, men det kan bli svårt att få till allt med inredningen. Får försöka se om jag kan hitta lite CC som ser ut som det jag har hemma. 😃

SegerSims
1/9/16, 4:52 PM
#6

 #5 Hitta CC som liknar sina egna saker var inte lätt då jag just gjort det. Men hitta saker som jag "Önskar" att mitt hem har var hur lätt som helst. 😃 Kanske borde göra 2 versioner. Hemmet man har med liknande möbler och hemmet man har fast med möbler man önskar! 😂

Annons:
[AmandaBorg]
1/9/16, 7:01 PM
#7

#6 Haha, jag tänkte faktiskt göra precis så!

Kevsterrr
1/10/16, 11:57 PM
#9

Kan ta och göra detta i veckan! Har gjort det i TS2 och 3 förr så 4 lär inte vara något problem.😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Lia
1/11/16, 12:41 AM
#10

Det som varit mest problematiskt för mig i mitt husbyggande är:

  • Mitt hus har vriden trappa, och det går ju inte.
  • I mitt hus ligger ovanvåningen direkt under taket och balkongen sitter liksom i taket, vilket inte heller går att fixa. Så när jag vill placera ut fönsterna i gaveln hamnar de "på vinden" och inte vid rummen.
  • Vardagsrummet är en tillbyggnad med ett trappsteg ner, vilket blir problem med grunden som i resten av huset är höjd. Sen kommer uterummet som är ytterligare nedsänkt med en trappa.
  • Källartrappan är så lång i spelet jämfört med verkligheten, så mammas rum blir för kort, badrummet för långt och köket för stort.

Annars är det mycket likt mitt hus. Så det är väldigt roligt, och de små problemen gör inte jättemycket, man ser verkligen att det är mitt hus. Dock har jag två spisar i köket, för här hemma är ugnen och spisen inte på samma plats 😃 Det är också väldigt roligt att se framför sig hur allt hänger ihop, att se det utifrån. 

Vilka problem har ni stött på?

ElsaN.01
1/11/16, 11:51 AM
#11

Jag har försökt göra vårt hus massor med gånger, men alltid gett upp. Mest är det för att vi har en snedvriden trappa, köksbänkar och skåp i olika höjder och massor av halvmeterlånga väggar.

SegerSims
4/3/16, 2:11 AM
#12

Hur har det gått för er alla? Jag har äntligen fått tummen ur och gjort klart mitt hem! 😃

SilverZalgo
4/4/16, 8:51 PM
#13

Åh, jag gjorde vårt förra hus i sims 3 och har funderat så länge på att göra vårt nuvarande i 4an men aldrig tagit mig tid. Nu när här är en tråd för det kanske man ska påbörja projektet :)

Annons:
SilverZalgo
4/5/16, 4:11 PM
#15

Håller just nu på att bygga mitt kök i the sims och kom på att det här blir nog lite krångligt. Inte alla hus som har både diskmaskin och micro inbyggda i väggen XD Haha, vi får se hur det går :)

Hur går det för er andra?

SilverZalgo
4/5/16, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 14
Förhandsgranskning av bild 2 av 14
Förhandsgranskning av bild 3 av 14
Förhandsgranskning av bild 4 av 14
Förhandsgranskning av bild 5 av 14
Förhandsgranskning av bild 6 av 14
Förhandsgranskning av bild 7 av 14
Förhandsgranskning av bild 8 av 14
Förhandsgranskning av bild 9 av 14
Förhandsgranskning av bild 10 av 14
Förhandsgranskning av bild 11 av 14
Förhandsgranskning av bild 12 av 14
Förhandsgranskning av bild 13 av 14
Förhandsgranskning av bild 14 av 14
#16

Mitt hem The Sims-style. Låt er inte luras av spelets vackra blommor - trädgården är ett övervuxet spektakel som ingen vill ta sig ann. Uterummet är en samlingsplats för rökare och grejor man inte vet var man ska ställa, därav den sparsamma inredningen. Och nej, vi har tyvärr ingen fontän utan en helt vanlig brunn, men i brist på detta (om man inte räknar önskebrunnen) fick en fontän duga 😃

kaninsköld
4/7/16, 7:01 AM
#18

Snyggt!

Mvh Kaninsköld

blackwood
10/9/16, 11:59 PM
#19

Så himla kul att så många börjat på och gjort klart sina hus! Känner mig lite kass nu som inte lagt ut mitt eget :P Dock gick min dator sönder i börjar av året sedan har jag inte haft någon förrän nu. Men jag har gjort mitt hus, ska bara få tummen ur och ta lite bilder :)

blackwood
3/24/17, 4:48 PM
#20

Hur gör man bildspel?

Annons:
LottaV
3/24/17, 8:18 PM
#21

#20 Man går via Bifoga bild/fil och då kan man lägga upp så många bilder som man vill så blir det ett bildspel när du publicerar det👍

Ett gott skratt förlänger livet

nypisnina
3/26/17, 10:29 PM
#22

Jag brukar använda riktiga husritningar och göra hus av i sims, det blir alla möjliga sorters hus och väldigt olika varandra. Alla tomter i den där tomma staden, vad den nu heter, New Crest? - har jag byggt sådana hus i. Min lägenhet som jag bor i har jag haft funderingar på att göra i en av lägenheterna i stadsliv, men än så länge är det bara funderingar.

blackwood
4/2/17, 6:19 PM
#23

Tack snälla Lotta! Då ska jag lägga upp lite bilder ikväll 😃

blackwood
4/2/17, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 12
Förhandsgranskning av bild 2 av 12
Förhandsgranskning av bild 3 av 12
Förhandsgranskning av bild 4 av 12
Förhandsgranskning av bild 5 av 12
Förhandsgranskning av bild 6 av 12
Förhandsgranskning av bild 7 av 12
Förhandsgranskning av bild 8 av 12
Förhandsgranskning av bild 9 av 12
Förhandsgranskning av bild 10 av 12
Förhandsgranskning av bild 11 av 12
Förhandsgranskning av bild 12 av 12
#24

Jag har gjort det så likt jag kunnat. Dock är altanen inte färdig, men det här är hur den kommer se ut när den är klar (hann inte klart i sommar). Och bänken i "matsalsdelen" är under konstruktion.

Det är ju verkligen sjukt svårt! Har en vriden trappa egentligen men jag fick försöka med en rak och så har vi en frysbox på ett ställe egentligen, men de hade jag inte heller som CC :)

Williams mamma
6/1/17, 9:26 PM
#25

#24 sååååå fiiint     thkm

Upp till toppen
Annons: