Annons:
Etikettövrigt
Läst 569 ggr
Dvärgis1234
1/22/16, 4:42 PM

Ts1 flytta ut?

Hej kör det gamla fina Ts1 men kommer inte ihåg om man gift sig med någon kan man flytta ut någon utav dom ut ur huset? Städade lampan så kom det en ande och anden frågade om jag ville ha pengar eller kärlek så jag tog kärlek och min sim gifte sig med en inte alls bra sim…. Hur gör jag så att de gör slut och han flyttar ut?


Annons:
Mitchika
1/22/16, 5:06 PM
#1

Det enda sättet jag känner till för att få en sim att flytta ut från ett hushåll i The Sims 1 är om en annan sim ber denna att flytta in till sitt hushåll istället. 

Även om dom slutar vara kära och blir i stort sett bittra fiender tror jag inte det finns något sätt att få han att lämna hushållet via det. Det finns inget utflyttningsalternativ (vad jag vet) som det gör i The Sims 2 och framåt. Så du har ett par alternativ som jag kommer på direkt, kanske mer om jag får tänka ordentligt efter att ha fått lite sömn. 🙂

  • Döda honom!
    Det snabbaste och enklaste sättet att bli av med en oönskad sim i ettan. 
  • Den mindre våldsamma metoden…
    Skapa ett nytt hushåll eller gå in på ett annat hushåll (helst med en sim han känner eller har träffat förr) och låt en ny sim lära känna honom. Bi vän med honom och be honom sedan att flytta in. Det kräver lite arbete (att gå till allmänna tomter brukar vara ett bra sätt att träffa alla simmar i grannskapet för att kunna lära känna den här killen), men det är den snällaste varianten om man inte vill ta död på honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hoseok
1/22/16, 5:06 PM
#2

Vad jag vet så är inte giftemål en "grej" mer än ett arrangemang i spelet. Står det att dina simmar officiellt är gifta någonstans? Om inte, så är det ju bara att se till så de ogillar varandra om du inte vill att de ska vara kära mer.

Jag vet att mina simmar som var tillsammans under en tid blev så dåliga vänner (utan att jag tänkte på det) och tillslut började dom bråka. Fick alternativet att dom skulle slåss, och då flyttade en av simmarna ut.. 😂

Det är nog det enda sättet. Jag tror inte det går att flytta ut och in simmar som i de andra spelen, tyvärr. Förutom om de får frågan av andra simmar i kvarteret att flytta in.

Mitchika
1/22/16, 5:07 PM
#3

#2 Ja, den metoden kan nog funka! 😃

Slagsmål tills den ena sticker! Det låter bekant i mina öron, men då kan det också vara så att det är din sim som sticker och inte killen… Spara innan slagsmålet för att vara på säkra sidan!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hoseok
1/22/16, 5:08 PM
#4

#3 Aa precis, det kan bli "fel sim"..  Antar att det är den som förlorar.

Dvärgis1234
1/22/16, 6:13 PM
#5

#4 HAHA kom på det sen, de slogs typ 5 gånger sen så stack min sim som jag ville ha kvar men vräkte bara den andra och flyttade in henne igen hahaha xD!


Mitchika
1/22/16, 6:41 PM
#6

#5 Perfekt, problemet löst. 😃👍

Med en metod helt i min smak dessutom.. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Dvärgis1234
1/22/16, 8:06 PM
#7

#6 hahaha klart, det är ju inte kul om man lämnar hemmet som vänner ;)!


Upp till toppen
Annons: