Annons:
Etikettövrigt
Läst 1740 ggr
Moast
1/30/16, 12:37 PM

Hur gör man?

Hej, jag laddade ned Sims 3 djurliv för kanske 1 år sedan. Jag har bytt dator och vill nu ladda ner Sims 3 djurliv på den nya datorn. Jag köpte och laddade ner det på origin. Jag har kvar koden som jag fick för att kunna ladda ner det. Men hittar ingenstans där man kan skriva in koden om man redan har köpet spelet. Det ända man kan göra är att köpa det igen. Hur gör man? Går det ens att ladda ner det två gånger?

Annons:
[Lilyz]1
1/30/16, 12:42 PM
#1

Ja, du loggar in med samma Origin-konto som du köpte spelet på så ska det finnas där. Du måste ju ha basspelet The sims 3 också för att kunna spela expansionen djurliv. 🙂

Moast
1/30/16, 1:28 PM
#2

Jag har loggat in med samma konto, men det finns inte ett ända spel under fliken "mina spel"..

[Lilyz]1
1/30/16, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Märkligt… Prova gå in i menyn och välj "lös in produktkod"?

Djungelvrål.
1/30/16, 3:03 PM
#4

Har du inte grundspelet på origin? :)
För tilläggsspelen lägger sig under grundspelet numera.

Moast
1/30/16, 5:57 PM
#5

Tack så mycket! Det funkade att skriva in koden där, problemet är nu bara hur jag för över grundspelet till origin? Vet någon?

zimm
1/30/16, 5:58 PM
#6

#5 på samma sätt tror jag.

Medarbetare på

Star Wars

Annons:
[Lilyz]1
1/30/16, 6:01 PM
#7

#5 Du gör på samma sätt men skriver in grundspelets kod, förutsatt att den inte redan finns registrerad på ett annat konto. 🙂

Moast
1/30/16, 6:47 PM
#8

Okej tack nu är det också fixat! Men nu står det att koden för djurliv redan är använd…

[Lilyz]1
1/31/16, 11:52 AM
#9

#8 Djurliv lade du väl till först? Då finns den redan där men eftersom att det är en expansion så ligger den inte synlig, när du markerar grundspelet så trycker du på i:et som kommer upp för att se alla spel.

Upp till toppen
Annons: