Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 4321 ggr
nypisnina
2016-01-30 12:51

Kan inte spara ett hus till galleriet

Som rubriken lyder så kan jag alltså inte spara hus i galleriet - det gäller alltså the sims 4.

Jag har kunnat göra det fram till någon dag sedan och märkte det första gången då jag byggde om sjukhuset enligt tut som segersims la upp här, jag ville spara ner det sjukhuset och det gick inte - efter det så kan jag inte spara vanliga bostadshus heller. Simmar funkar.

Det jag nyligen har gjort är att hämtat hem den uppdaterade mc commander men jag tror att detta felet uppstod innan det.

Jag får ett felmeddelande som är ungefär såhär:
"Ett fel uppstod när du sparade tomt till galleriet"

Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :-)

Annons:
SegerSims
2016-01-30 12:58
#1

Jag hade samma problem som du under en lång tid. Jag fick det löst tillslut. Dock minns jag inte hur jag gjorde och vart jag fick hjälpen. Jag tror det var en uppdatering som sabbade det för mig. Men jag ska leta fram det åt dig. Det tar en liten stund. Jag återkommer! 

Kul att du har använt min sjukhus tut. 😃

nypisnina
2016-01-30 12:59
#2

Å tack, hoppas att det går att lösa. :-)

Sjukhuset blev väldans bra och fint! Så det tackar jag för! :-)

SegerSims
2016-01-30 13:04
#3

Här hittade jag det. Jag gjorde allt som personen skrev för att vara på den säkra sidan.

Visa gärna bilder på ditt sjukhus, man blir ju lite nyfiken! 🙂

Du får börja med att stänga av spelet först.

_Repairing the game may help. To do that, right click on the sims 4 picture in Origin and click repair.

Try resetting your sims 4 folder and see if that helps. To do that, move your sims 4 folder ( that is in Documents -Electronic Arts - then the sims 4 folder is there ) to the desktop. Then start the game, and a new sims 4 folder will be generated. Exit the game and then add back the "options.ini" file and the "saves" , "screenshots" "tray" "custom music " and "mods" folders from the desktop sims 4 folder to the new sims 4 folder, replacing the new generated file/ folders with the old file/folders.

If the issue continues, try uninstalling and reinstalling origin and see if that helps,_

nypisnina
2016-01-30 13:19
#4

Ska testa detta! Tack! :-)

Får se om jag får det till att funka så att jag kan visa mitt sjukhus, är inte helt kompis med min dator. 🤓

nypisnina
2016-01-30 13:33
#6

Jag hittar inte en fil som heter options.ini, bara options. Och nu är mitt spel borta, jag har missat att göra något gissar jag?

Jag flyttade optionfilen, saves, screenshots, tray, costum Music och mods, men som sagt, mitt spel är borta, det är något mer jag behöver flytta över gissar jag för att mitt spel inte ska gå förlorat? Eller är det det som händer? Liksom, ska det hända?

Annons:
SegerSims
2016-01-30 13:41
#7

Har du startat spelet innan du flyttar tillbaka sakerna? Den option du hittar är den du ska flytta tillbaka. jag blev själv osäker först.

SegerSims
2016-01-30 13:42
#8

Alltså starta spelet och sedan stäng av det igen och flytta tillbaka dessa filer som nämns.

nypisnina
2016-01-30 13:44
#9

Ja, det gjorde jag och då fick jag en ny sims 4 mapp, då tog jag och flyttade över de filerna från den gamla som jag sparade på skrivbordet och till den nya sims 4 mappen - vissa ville den ersätta och det gjorde jag.
Nu när inte mitt spel finns kvar så testade jag att flytta tillbaka precis allt igen men jag har fortfarande inte mitt spel kvar, det är helt borta..

Jag flyttade över option och som sagt, jag har flyttat tillbaka allt nu eftersom jag vill ha mitt spel tillbaka men det funkar inte.. Ska det hända? försvann ditt spel också?

SegerSims
2016-01-30 13:46
#10

#9 Nä det försvann inte …. Men herregud har jag hjälpt dig att sabba allt nu … 😭

Reparerade du spelet?

SegerSims
2016-01-30 13:47
#11

La du tillbaka dessa?  add back the "options.ini" file and the "saves" , "screenshots" "tray" "custom music " and "mods" 

nypisnina
2016-01-30 13:50
#12

Jag har provat att lägga tillbaka precis allt och mitt spel finns inte.. :-( Jag har testat att göra om det nu, men det är alltså den som heter option som jag ska lägga tillbaka?

SegerSims
2016-01-30 13:52
#13

Japp option … den är en ini fil fast man ser det inte

Annons:
SegerSims
2016-01-30 14:00
#14

Du lägger väl BARA tillbaka dessa? add back the "options.ini" file and the "saves" , "screenshots" "tray" "custom music " and "mods"

nypisnina
2016-01-30 14:02
#15

Fattar inte att det inte finns bland sparade spel eller något, jag flyttade verkligen tillbaka allt efter att jag hade fått den nya sims mappen, men jag startade bara spelet, skapade inget utan bara startade det, stängde sedan av det och sen flyttade jag över det jag hade på skrivbordet, först bara de filerna som sagt och när jag misstänkte att jag hade missat något eftersom mitt spel inte fanns, så la jag tillbaka precis allt, spelet finns fortfarande inte.. Så jag gjorde om allt igen men denna gången skapade jag ett spel och sparade och flyttade sedan över det man skulle och det spelet fanns såklart kvar, men mitt gamla är borta.
Fattar inte vad som är fel.. kan det vara för att jag inte la över allt som jag skulle innan jag startade spelet? Fast jag la in allt som stod, inklusive den som heter option… men det är verkligen borta.
Tycker det är konstigt med när jag la tillbaka allt, det enda som är nytt i mappen egentligen är the sims 4 mappen, allt annat innehåll är det gamla, där är tom mina kraschfiler liksom, men ändå finns inte spelet.,?
Finns det någonstans att hitta det gamla det spelet ändå tro? Någon annan sparfil eller vad som, tycker det är märkligt att allt försvann trots att jag flyttat tillbaka precis allt?

nypisnina
2016-01-30 14:05
#16

Jag la tillbaka de du skrev #14 men då var spelet borta, kunde bara starta ett nytt spel, fanns inget att ladda, så därför la jag tillbaka allt i hopp om att det skulle komma tillbaka… men det gjorde inte ens det då..

Och jag reparerade spelet innan.

SegerSims
2016-01-30 14:11
#17

#15 Att ändå kunna hitta spelet efter detta kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. 😭

Jag känner mig så korkat dum då  jag har sabbat allt för dig nu 😭

Reparerade du spelet först?

SegerSims
2016-01-30 14:12
#18

Såg inte att du skrev att du reparerade det innan. Jag vet helt ärligt inte vad som hänt.

Detta fungerade hur bra som helst för mig. och ändå blev det så fel nu. fattar inte 😭

Förlåt! 😭

SegerSims
2016-01-30 14:14
#19

Ser att du nämner Mc Comander i början … testa att ta bort den om den nu ligger i ..

nypisnina
2016-01-30 14:19
#20

Ingen fara, det är inte ditt fel. Förstår bara inte att det kan försvinna bara för att flyttar runt saker och ting, jag har ju inte raderat något. Blir förstås osäker på om jag verkligen flyttade över allt som jag skulle, men jag dubbelkollade verkligen, och när spelet inte funkade så satte jag över precis allt så tom problemet med att spara ner en tomt i galleriet finns kvar, men inte familjen.
Man borde ju kunna flytta över saker och sen tillbaka menar jag? Men men, ingen skada skedd så, bara synd på sjukhuset. Haha!
Jag ska försöka återskapa vad jag gjorde och se om det hänger med. Skapade en rälig snubbe nu som heter Nilsson, nu sparade jag honom och reparerar spelet, så ska jag prova göra om precis allt som jag gjorde innan och se om han finns kvar. Om inte så testar jag att installera origin på nytt, men försvinner inte allt från mitt bibliotek då med?
För det är ju kvar nu iaf - vilket jag är glad över! :-)

Annons:
SegerSims
2016-01-30 14:26
#21

#20 Allt ska väl finnas kvar i ditt galleri … tror jag. Det jag säger ska man nog ta med en nypa salt har jag insett idag. 🤦‍♂️

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och jag är verkligen ledsen att det inte blev bra. Även om du säger att det inte är mitt fel så känns det lite så ändå. 

Men dubbelkolla detta med Origin och galleriet med att googla på det så att du vet mer om det innan du gör något mer.

nypisnina
2016-01-30 14:27
#22

Det kanske är den som har ställt till det? När jag flyttade över första gången så fick jag inte frågan "ersätt filerna i målet" mer än på mods och en till, men denna gången får jag frågan på flera. Ska jag testa att inte lägga över mc commander kanske…

nypisnina
2016-01-30 14:40
#23

Det är verkligen ingen fara, det kan mycket väl vara så att jag fick hjärnsläpp, även om jag är väldigt säker på att jag flyttade över allt som jag skulle. Sen att det inte funkar ändå när jag sen flyttar över resten också är ju verkligen konstigt.
Har du varit med om att saker och ting har försvunnit bara för att man flyttar det fram och tillbaka? Det har inte jag, så det känns snarare som att det antingen var mc commander eller alla buggars fel.

Nu när jag testade med Nilsson som jag skapade så fungerade det iaf och jag fick som sagt frågan om jag vill ersätta filen i målet, det är ju konstigt att jag inte fick det, så jag vet inte vad det var för fel?
Men nu kan jag spara ner tomtar till biblioteket, både med mc commander och utan. Det som har försvunnit är tomterna jag inte kunde spara ner innan och mitt pågående spel, som dessutom var ganska nytt, och snubbarna har jag sparat så det är verkligen ingen stor skada skedd, så det löste iaf problemet!
Jag tycker att själva byggandet är jätteroligt så att inte kunna spara ner tomterna är faktiskt viktigare för mig än själva spelet, så du ska ha stort tack för hjälpen! Och för att du tog dig tid och svarade så snabbt. :-) Tusen tack! ❤️

SegerSims
2016-01-30 14:48
#24

Varsågod, du fick i alla fall ordning på problemet vilket känns bra även om du förlorade en del. Tur att du inte spelat länge på ditt pågående spel även om det känns lite tråkigt att börja om. 

Att saker försvinner har jag inte varit med om. I alla fall inte upptäckt.

Om du brukar dela med dig av dina byggnader så får du gärna berätta vad du kallar dig i galleriet så man kan ta sig en titt då och då? 🙂

Ha en bra helg! 🙂

nypisnina
2016-01-30 14:54
#25

Ja, det gör jag gärna. :-) Jag har aldrig delat med mig av mina skapelser men det kan jag absolut göra. :-) Jag kan dela redan idag för idag måste jag göra sjukhuset igen. :-)
Är det ens originnamn som det hamnar som så är det samma som jag heter här; nypisnina. Eller måste man döpa om sig när man delar?

SegerSims
2016-01-30 14:56
#26

Nä det är samma namn. jag heter SegerSims där 😃

nypisnina
2016-01-30 15:09
#27

A, har du delat något där? Hade vart kul att se! :-)

Annons:
SegerSims
2016-01-30 15:10
nypisnina
2016-01-30 15:23
#29

Kul! Tack igen och ha en trevlig helg! :-)

Upp till toppen
Annons: