Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1239 ggr
Hallonsmurfen
1/30/16, 6:31 PM

Hallonsmurfens spökhus

Idag fick jag sån väldig lust att spela lite med spöken, något jag inte har gjort så mycket tidigare. Så jag har suttit och stund och fixat ett par spöken som ska få flytta in i Monte Vista på en stor herrgård där de kan spöka för fulla muggar.

Jag vet inte riktigt vad jag tänker kommer hända, men något spännande inträffar säkert så varför inte dela med sig här på sajten. Jag ska börja med att introducera alla spöken!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
1/30/16, 6:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är Damion Tomlinson som när han var vid liv var en vampyr. Och redan där kan ni säkert lista ut hur han dog. Just precis, han hade varit ute sent en kväll och druckit massa blod. Han var så mätt att det nästan sprutade ut ur öronen på honom. När han sen kom hem till sin lägenhet skulle han fälla ner sin uppfällbara säng för att vila sig, men han förlorade kontrollen och mosades under sängen. Kanske var det inte så ni föreställde er det, men äsch, det är väl ett jätteglamoröst sätt att dö på!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
1/30/16, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här är Virgilio Gyllenberg som när han var vid liv var en stor kung. Han regerade över sitt rike strängt men rättvist under många år, fram tills dess att det hittades guld i hans gruvor. Mer folk beordrades ner i gruvorna och mer och mer guld grävdes upp, men för varje guldklimp ökade kungens girighet. En dag grävdes det upp en sten som de kallade för De vises sten och som sades kunna förvandla vad som helst till guld. Galen av girighet förvandlade kungen alla sina ägodelar till guld, men han insåg alltför sent att stenen ville ha något i utbyte. Och inte vilket något som helst, den ville ha hans liv.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
1/30/16, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är Ricarda Montoya som när hon var vill liv var en nomad i den heta öknen. Hon färdades med två kameler och ett tält. En dag träffade hon på en grupp män som försökte övertala henne att göra dem sällskap på deras resa. När hon tackade nej till erbjudandet och försökte fortsätta med sin egen resa blev männen aggressiva. De skändade henne, stal hennes tält och förnödenheter och de två kamelerna, och lämnade henne för att dö i den torra öknen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
1/30/16, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är Nikita Luciano som när hon var vid liv var en cirkusartist. Hon reste med cirkusen från när till fjärran och hennes föreställningar blev stor succé. Hon gjorde de mest makalösa kroppsvrägningar och jonglerade med allt från käglor till sylvassa svärd. En dag när hon skulle uppträda för den största publik hittills i sin karriär tappade hon balansen med facklor i båda händerna och hennes hår tog fyr. Folk sprang huller om buller för att hitta något att släcka elden med men ingen hann i tid. Akrobaten som en gång dansat så vackert föll livlös till marken och det enda som dansade nu var lågorna som tog hennes liv.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
1/30/16, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det här är Emory Yarok som när han var vid liv var en plantsim med starka åsikter. Han ansåg att plantsimmar var förtryckta och inte fick de rättigheter och den igenkänning som de förtjänade. Han demonstrerade och predikade hejvilt på gator och torg. Så en dag mötte han och hans med-demonstranter ett gäng extremister som inte ville höra ett ord till om plantsimmars rättigheter, och oturlig som han är föll vår plantsim offer för deras våldsamma nävar.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
1/30/16, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det sista spöket som jag fick fram är Jacquiline Orellana. Ingen vet riktigt hur det gick till när Jacquiline dog, men det finns rykten om att hon aldrig litade på någon, höll sig undan från alla tills den dagen då hon träffat någon som hon blev galet förälskad i. De började leva lyckliga tillsammans i ett stort hus mitt ute i skogen, men så en natt lämnade Jacqluilines älskade henne. Hennes hjärta gick i tusen bitar och hon önskade inget hellre än att se sin kärlek komma tillbaka till henne igen. Därför satt hon och tittade ut genom fönstret, dag ut och dag in, i hopp om att få se sin älskade. Hon tinade bort, där vid fönstret sägs det, kall och sorgsen. Och det sägs att hennes spöke än idag tittar ut genom fönster, fortfarande med hoppet om att få se sin stora kärlek en gång till.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2/3/16, 8:04 PM
#7

I helgen byggde jag lite på huset men det hann inte bli klart därför postade jag inte om det. Dock har jag kommit på en jätterolig idé att göra med spökhuset. Jag ska skicka in simmar där och om de svimmar eller dör (det kommer finnas fällor och vara lite labiryntaktigt osv) så förlorar de, men om de kommer i mål vinner de. Simmarna kommer ha olika svårighetsgrad, de lättaste då med egenskaper som Neurotisk, Fegis osv, och de svåraste med Modig, Våghals osv. Är jättetaggad på att se hur det blir!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Katniss
2/4/16, 6:21 PM
#8

Sätter tass här :)

R.I.P. Anton 💔

Hallonsmurfen
2/20/16, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Utsidan av huset är klar så jag kan visa en bild på det. Jag har bara börjat lite smått på insidan, men nu har jag lov i en vecka så förhoppningsvis och förmodligen kommer huset bli klar under veckan!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2/20/16, 12:25 PM
#10

#9 WOW, så vackert! 😍

Jag längtar efter en nattbild på entrén, det bara måste se spökligt och kusligt ut. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2/20/16, 12:46 PM
#11

#10 Tack så mycket! 😃

Ja allt ser kusligare ut på natten, särskilt gravplatsen en bit bort. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: