Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1500 ggr
Alvirpo
2016-01-30 18:44

Oönskade rumskompisar

Hejsan!

Jag har nyss skapat en ny familj (1 sim + 1 hund) och flyttat in dom i en lägenhet. Men när jag börjar spela så har jag plötsligt 7 rumskompisar..? Alternativet "rumskompisar" finns inte på varken dator eller telefonen vad jag kan hitta (och tro mig, jag har letat!). Väljer jag "dissmiss roommate" på simmarna, så kommer det strax en ersättere… Har gjort det så många gånger nu att samma simmar börjar komma tillbaka 🤪Och låst dörren har jag gjort, men känns ju taskigt när de står och svälter ihjäl utanför 🤔

Jag har alla sims 3 expansioner och de flesta prylpaket. I lägenheten finns bara en dubbelsäng (alltså  1 bädd över). Har aldrig haft detta problem förut. Alltid annars så har man kunnat välja/välja bort och reglera antalet rumskompisar från telefon och dator, men som jag skrev förut, det går inte!

Någon som vet hur jag ska göra?  Eller har haft samma problem, hur har ni löst det? Tack på förhand! 🙂

Annons:
Fridaaaa
2016-01-30 18:50
#1

Skriv gärna vilken sims det är :) Alltså om det är 3 eller 4 tex :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alvirpo
2016-01-30 18:55
#2

Det är sims 3 det gäller! Står även i texten om man läser 😉

Fridaaaa
2016-01-30 19:05
#3

#2 Jag har alla sims 3 expansioner , tolkade jag som att du menade 3 expansioner, inte att det var sims 3 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
2016-02-01 00:02
#4

#0 Det är inget fel. Det beror bara på att tomten är klassad som lägenhetstomt.

Om du vill ändra till vanlig bostadstomt, så går det enkelt att göra i Ändra stad-läget. Men då måste du först vräka alla i huset, så att dom hamnar i Urklipp.

Om du sen flyttar tillbaka dom till huset så är dom inte rumskompisar längre, utan vanliga boende som du har kontroll över.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: