Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 802 ggr
simskontot
2/6/16, 5:33 PM

HJÄLP! spelet förstört?

Blir förbannad. Något som aldrig hänt har hänt med mitt spel. Jag har gjort allt jag kan för att få det att funka igen men det funkar ej. Det är sjukt svårt att förklara men jag ska försöka! 1. Samma sim (en hund som jag har i den familj jag spelar på i nuläget) är markerad hela tiden, även om jag skapar ny familj där hunden inte ens bor (i samma stad dock). 2. Relationerna i spelet är helt konstiga, alla simmar i familjen har antingen inga alls eller samma kontakter. (Hunden är t.ex. vän med sig själv osv). 3. Jag har haft testingcheats på hela tiden och använt det flitigt. Kan detta ha gjort att spelet typ börjat lagga? Några av de saker jag använt testingcheats för är att; radera simmar, dra relationer, pengafusk, ändra sim i CAS, lägga till sim i aktivt hushåll… Jag ska göra en ny familj nu och "låtsas" fortsätta på samma. Lite tråkigt då jag spelade på generationer. Tack för hjälp om detta händer mig eller någon annan igen!

Annons:
simskontot
2/6/16, 5:33 PM
#1

Det är Sims 3 glömde jag säga :)

Aniara14
2/6/16, 8:35 PM
#2

Jag har alltid testingcheats påslaget också, men jag använder det bara till "ofarliga" saker som t ex dra upp/ner relationer och behov, få Livslång lycka poäng, ändra Sim i CAS osv.

Däremot att radera simmar eller lägga till sim i aktivt hushåll känns mycket mer riskabelt, så det brukar jag aldrig göra. Dom få gånger jag har gjort det tidigare så har det alltid lett till problem, och då just det med att samma sim är markerad hela tiden.

En sak som du kan pröva ifall du har en familj/hushåll eller tomt som är buggig och konstig, är att gå till Ändra stad läget, vräka familjen, kopiera deras tomt till Biblioteket, riva tomten, sätta tillbaka kopian på samma ställe och sen flytta in familjen igen.

Detta brukar kunna rätta till alla möjliga problem, men såklart inte alla. Men det är ju inget farligt att testa i alla fall.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

simskontot
2/6/16, 8:59 PM
#3

Tack för tipsen! Hm, hehe, kanske ska sluta med att radera och lägga till simmar 😊. Jag provade aldrig att vräka och kopiera, däremot kopierade jag familjen från huvudmenyn men det hjälpte inte. Ska bli mer försiktig med fuskandet😊

Aniara14
2/6/16, 9:24 PM
#4

#3 Om du kopierar från huvudmenyn så är det ju inte bara den enskilda familjen du kopierar utan hela staden, så det tror jag knappast hjälper mot nåt fel. Det blir nog bara en ny precis likadan kopia av staden med samma problem… tror jag i alla fall.🤔

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: