Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1385 ggr
heatherm
3/10/16, 10:31 PM

Dumma HALS!

Har precis börjat på mitt nya jobb, ett lager som jag trivs på än så länge iaf. Har hittat några jag kan prata med också och allt känns bra. Men nu har man gått och blivit SJUK . PANG så får man feber och halsen är svullen och gör ont. Ringde och sjuk anmälde mig i tisdas och sa att jag inte kunde jobba på onsdagen på grund av jag inte alls va kry (jag noterar också att jobbet jag jobbar på är mycket fysiskt, så kroppen på frestas vilket gör att man mår pyton). Men i alla fall, jag vilade upp mig på onsdagen, kände mig ändå rätt pigg, fortfarande halsont och en aning febrig, men inte mycket. Kände mig såpass självsäker att jobba på torsdagen iaf (skulle ändå på truck utbildning och ville inte missa det) . På torsdagen så mådde jag dåligare än vad jag trodde jag skulle göra, men trykte i mig en iprem och hoppades på det bästa. När det var slut så kände jag att jag fortfarande inte var kry, bestämde mig för att gå hem och vila upp mig och orka jobba fredagen iaf. Jag sa det till chefen att jag kommer garanterat komma på fredag då jag bara behöver vila, känner mig självsäker. Men hur mycket jag än vill jobba, så måste jag lyssna på min kropp. Om jag påfrestar kroppen under en virus attack, så kommer jag aaaaaldrig vara frisk. Så jag ringde och så att jag måste vila upp mig. Men jag tycker det är så pinsamt! Särskilt med ett nytt jobb, jag vill inte bli sjuk! Jag vill jobba röven av mig. Har ni också råkat ut för detta? Nu är min chef såååå snäll och go , han vill ju att jag ska krya på mig, men man känner sig så dålig på något sätt. Min kropp vill vila men min hjärna vill jobba vill säga. Behövde bara ventilera mig lite känner jag haha

Annons:
[xMondSy]
3/11/16, 7:10 AM
#1

Det är tyvärr bara att lyssna på kroppen även om man känner att det är de värsta som drabbar en när man har fått nytt jobb :-( Tur att du har en förstående chef! Finns de som inte har samma tur och blir ombedda att inte komma tillbaka när något sådant händer. Krya på dig!

Upp till toppen
Annons: