Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1230 ggr
elihästen
2016-03-14 18:22

Lite hjälp tack♥

Hejsan!

När mamma köpte sims 3 husdjur till mig från origin så står det installation slutörd. Den kommer inte upp bland mina spel heller… Och när jag klickar på spela så kommer jag in på vanliga sims 3… Snälla hjälp!

Annons:
[Tamani]
2016-03-14 19:30
#1

Sims 3 är inte som gamla sims 2 där du endast kunde spela en expansions i taget. I sims 3 läggs alla expansionspaket ihop till en enda så du bör ha pets om du har både The sims 3 och The sims 3 pets installerade! :)

SegerSims
2016-03-15 10:56
#2

#1 sims 2 spelade man väl inte expansionerna en i taget?

SegerSims
2016-03-15 10:57
#3

#0 Gå in på skapa en sim så kommer du se att du kan skapa djur där :)

Mitchika
2016-03-15 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Du har helt rätt, i The Sims 2 spelade man inte expansionerna en i taget. Inte ens i The Sims 1 var det så. Man installerade dom precis som man gör i The Sims 3 och The Sims 4, det läggs ihop till ett och samma spel och sen kunde man spela precis som vanligt med den eller dom expansionerna man har installerade utöver grundspelet. 🙂

I övrigt har #1 rätt, expansionerna samlas under The Sims 3-ikonen i Origin. Högerklicka på The Sims 3 och välj "Speldetaljer". Då kommer du kunna se alla dina expansioner och The Sims 3 Husdjur kommer synas därunder. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tamani]
2016-03-15 18:58
#5

Jaha hade för mig att tvåan och ettan spelades en för sig, kanske bara var på playstation det var så då :)

Mitchika
2016-03-15 19:02
#6

#5 Det låter mer rätt! 🙂

Jag har bara kört PC-versionerna själv och aldrig konsolversionerna, men där gick det nog inte att installera expansionerna ovanpå varandra som på PC/Mac. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[xMondSy]
2016-03-16 19:55
#7

På konsol var det var för sig :) iallfall med 2an ^^

Upp till toppen
Annons: