Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3242 ggr
[Tamani]
3/20/16, 11:30 AM

Expansionspaket försvinner

Destination världen och Kvällsnöjen dyker inte upp i mitt spel. Har provat ominstallera spelen via origin trotts att origin påstår att spelet är installerat. Vad ska jag göra? Ganska störande eftersom vissa saker inte dyker upp i spelet. T.ex. så kan jag inte filtrera så jag endast ser objekt från dom expansionerna i bygg läget.. :/

Annons:
Aniara14
3/21/16, 12:58 AM
#1

Har du patchat spelet till den senaste 1.69, så du har fått den där nya funktionen i Launchern, att man kan klicka i och ur vilka expansioner och prylpaket man vill spela med?

Kolla i så fall att Destination Världen och Kvällsnöjen är förbockade.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Tamani]
3/21/16, 4:51 PM
#2

Japp har den senaste uppdateringen och spelen finns inte med i den listan

[Tamani]
4/7/16, 10:56 AM
#3

Behöve fortfarande hjälp :(

SimsBrooke
4/7/16, 7:27 PM
#4

Vad menar du med att spelen försvinner? Har du installerat dem finns dem alltid där.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Tamani]
4/7/16, 9:06 PM
#5

Expansionspaketen är installerad (och ominstallerade och reparerade x antal gånger) men dyker inte upp i mitt spel eller i launchern där man kan kryssa i vilka expansionspaket man vill ha aktiverade men enligt origin är de redan installerade

SimsBrooke
4/7/16, 9:40 PM
#6

Nu har inte jag spelat the sims 3 på ett tag. Men är osäker på att det fanns knapp där man kan välja vilka spel man vill ha i spelet. När du väl installerat ett spel så finns dem där. Ett tips är ju att gå in i köpläget och kolla om du hittar några föremål från dessa två expansionspaket. Dem finns säkert där.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[Tamani]
4/8/16, 10:34 AM
#7

De finns inte i launchern och man hittar inga objekt från just de paketen i spelet

Aniara14
4/9/16, 11:18 AM
#8

#6 Om man har den senaste patchen 1.69 som gavs ut 12 november 2015, så har man även fått den nya Expansions- och Prylpackshanteraren. Den ska man se när man startar Launchern, och då ska man kunna bocka för dom Expansioner och/eller Prylpaket som man vill spela med varje gång man startar spelet.

Läs mer om detta på EA:s Hjälpsida, och Crinricts blogg.

Hur pass bra eller dåligt detta fungerar i praktiken vet jag inte för jag har inte uppdaterat till den senaste patchen, och har inga planer på att göra det heller, eftersom den mest verkar ställa till problem. Så därför fortsätter jag med att ha näst senaste, 1.67.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SimsBrooke
4/10/16, 9:52 AM
#9

#8 Aha okej. Jag har inte ens The sims 3 installerat på min dator och jag har inte spelat sen the sims 4 kom ut :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Tamani]
4/10/16, 11:50 AM
#10

Har kollat där men expansionspaketen dyker ej upp i den listan.

Anne.K
4/13/16, 11:51 AM
#11

Jag har nu precis stött på samma problem. alla mina expansioner till the sims 3 har försvunnit ur listan i startprogrammet. Det har fungerat problemfritt innan. Men nu syns dom inte i listan längre. Behöver också få klarsida på detta så sätter en tass här.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
4/13/16, 12:06 PM
#12

Problemet är nu löst för min del, såhär gjorde jag:

Klickade på installera expansionerna via launchern så att origin ploppa upp med the sims 3 och alla expansioner. Klickade på en av expansionerna som jag äger och klickade på spela på den och då ploppade alla mina expansioner upp u listan i launchern, och nu funkar allt som det ska igen för mig. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Tamani]
4/13/16, 12:58 PM
#13

En efter en av de försvunna expansionerna har dykt upp nu under de senaste dagarna så problemet är löst för min del också! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: