Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1021 ggr
Hallonsmurfen
2016-03-25 17:09

Hur du får tillbaka försvunna låtsaskompisar

Till Sims 3 finns expansionen Levalivet som tillåter dina barn att ha låtsaskompisar, vilket inte alltid går perfekt. För mig hände vad som hänt för en hel del andra, nämligen att låtsaskompisen försvann. Fanns ingenstans på tomten och inte i någons katalog. I det här inlägget ska jag berätta hur du får tillbaka din låtsaskompis (aka historien om låtsaskompisen Bartholomew).

Det som hände för mig var som jag sa att Bartholomew försvann ur mitt barns katalog när han fortfarande var småbarn. Jag trodde att jag hade slarvat bort honom, råkat radera honom eller vad som helst. Så jag gav upp letandet fram tills det att jag nyss fick en upp en bubbla som sa åt mitt barn att ta ut Bartholomew så att han fick se sig omkring. Jag visste då att Bartholomew fortfarande var vid liv. Det jag gjorde för att få tillbaka honom var att jag gick in i Ändra stad-läge. Där lade jag till en ny sim i hushållet. Sen sparkade jag ut den nya simmen tillsammans med barnet vars låtsaskompis var försvunnen från hushållet (eftersom barn inte kan flytta själva måste jag ha med en vuxen sim, därför la jag till en ny). Jag följde efter de två utsparkade simmarna till deras nya hus och när tomten fick deras namn, då gick jag till Ändra stad igen och slog ihop det utsparkade hushållet med det ursprungliga. Då åkte de två tillbaka till resten av familjen och vips så var Bartholomew tillbaka! Sen raderade jag bara den tillagda simmen så att den aldrig existerat, tog ut Bartholomew ur barnets katalog och så förvandlades den till ett barn-låtsaskompis precis som om dess ägare inte fyllt år för flera simveckor sen. 

Det här känns som en rörig genomgång men jag är väldigt uppspelt att Bartholomew är tillbaka, jag ville bara slänga ihop en kort hjälpguide ifall någon skulle stöta på det här problemet.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2016-03-25 17:21
#1

Fantastiskt, tack för att du delar med dig! 👍

Jag blir dessutom extra glad över att Bartholomew lyckades komma tillbaka, han var min favorit av låtsaskompisarna. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2016-03-25 18:30
#2

#1 Jaa, jag hade förlorat allt hopp om att få tillbaka honom när Andrés olika elixir inte fungerade, så nu när han är tillbaka är jag väldigt lycklig. Jag var orolig nämligen att den där läskiga Ramanan skulle vara den enda låtsaskompisen, men det traumat slipper vi nu!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: