Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1050 ggr
SuperLimm
2016-03-26 10:31

Mod, får det ej att funka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har installerat två mods, tror jag iaf. Har läst en hel del olika artiklar osv här inne men jag får det inte att fungera. Måste jag göra något i spelet eller så? Vill kunna få fyrlingar och vara fler än 8 i hushållet. Installerade NRaas mastercontroller och woohooer. Men förstår inte hur jag ska gå tillväga sen? 

Bifogar två bilder så ni ser hur det ser ut i spelet och vart jag lagt modsgrejerna. Har jag missat något?

Mvh Linn

Annons:
[xMondSy]
2016-03-26 15:44
#1

Har du kollat så att moddarnar uppdaterade till ditt spels version?

SuperLimm
2016-03-26 18:28
#2

#1 Nej, var ser jag vilken version mitt spel är i?

Mvh Linn

[xMondSy]
2016-03-26 21:23
#3

I 3an så ser du vilken version spelet är i ute på startpanelen. Där du trycker på playknappen, du håller muspekaren ovanför basspelet och så ser du vilken version som står där, sedan får du läsa i informationen om moddarna om de stödjer den versionen.

De brukar vara snabba med att uppdatera just Nraas, men alltid bäst att kolla om de är kompatibla till att börja med. Sen kan jag inte hjälpa dig så mycket med mappar då det var ett tag sedan jag la in mods och spelade sims 3 :)

SuperLimm
2016-03-27 20:35
#4

Okej tack för ditt svar! :) Det så vitt jag kan se inte samma version. moden är till 1.66 och spelet är 1.67 och vill uppdatera igen. Men jag stängde av automatiska uppdateringar på spelet för som jag fattat det ska inte mod-mappen vara i spelet när det uppdateras då det kan fukka upp det ordentligt. 

En helt annan fråga som jag tänkte att jag lika gärna kan ställa här istället för att starta en ny tråd, min sims flickvän flyttade ifrån staden helt utan förvarning så jag hann liksom inte göra slut med henne och nu kan jag inte inleda något nytt förhållande. Jag kunde be en att göra slut med sin partner men jag kan inte föreslå att dom ska bli ihop. Tror inte heller jag kan lyckas få tag på flickvännen igen då hon inte finns alls längre på hans vänlista. Finns det något annat jag kan göra för att få han att bli tillsammans med någon annan?

Mvh Linn

[xMondSy]
2016-03-27 21:13
#5

Ja, man ska alltid ta ut mappen vid uppdatering! Och sedan som vi upptäckte även kolla så allt är kompatibelt :)

Haha! Den var jobbig, hon spelar svårflörtad med andra ord. 😃
Har du hunnit spara emellan? Spara eller spara som?. För möjligtvis kan det finnas en chans att gå tillbaka till en sparfil innan och göra slut med henne innan hon försvinner. 
Annars är det väl isf om du kan köra en resetsim på henne om du kommer ihåg hela hennes namn?
Eller ett longshot försök, leta upp henne i någon stad eller om hon ligger som en familj utanför spel?

Det är de saker jag kan komma på, har tyvärr inte stött på detta problemet själv. Men låter som en s.k bugg. Och buggar är ju inget ovanligt.

Aniara14
2016-03-28 18:13
#6

#4 "Det så vitt jag kan se inte samma version. moden är till 1.66 och spelet är 1.67 och vill uppdatera igen."

Det stämmer att det kom ut en ny patch till Sims 3 den 12:e november 2015, och den har nummer 1.69.

Den ändrar på en del viktiga saker jämfört med innan, så jag föreslår att du och andra som inte redan har fått den, kollar upp ifall det är nåt som ni tycker är okej innan ni låter spelet uppdateras.

Här finns mer att läsa om den nya patchen 1.69:

1. Simswiki

2. Crinrict's Sims 3 Help Blog

3. Sims 3 officiella forum, Technical Discussions

4. Sims 3 officiella forum, General Discussions

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
SuperLimm
2016-03-29 17:24
#7

#6 okej tack för svar, ska kolla det! :)

BTW så lyckades jag göra slut med henne genom att låta någon annan flytta in hos mig och "Be att göra slut med.." så nu funkar det igen! XD

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: