Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1070 ggr
Hallonsmurfen
2016-04-02 16:50

Kan inte ladda spelfil

Jag har stött på ett litet problem. Mitt spel vill inte ladda spelfilen. Allting går som vanligt tills dess att sista laddningsrutan borde vara slut och spelet startar, då får jag upp ett meddelande om att ett allvarligt problem uppstått med laddningen av spelfilen och att jag bör starta om spelet (det finns inte heller något alternativ att inte starta om spelet utan jag kan bara stänga ner). Jag försökte tre gånger och jag försökte även med en kopia av spelfilen, men samma sak händer. Dock händer det inte på de andra spelfilerna. 

Jag undrar om någon vet vad som är problemet, hur det kan lösas. Detta gäller Sims 3!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Bara Anna
2016-04-03 08:58
#1

Låter onekligen som en korrupt spar-fil. Var så länge sedan som jag spelade trean så jag minns inte lösningen tyvärr😱

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Hallonsmurfen
2016-04-03 09:35
#2

Jag fick det funka!

Jag gjorde som såhär att jag (efter många olika försök med olika metoder som inte fungerade men det behöver ju inte nämnas) drog ut filen som hette Dragonvalley.sims3 till skrivbordet, sen bytte jag namn på filen Dragonvalley.sims3.backup och tog bort .backup från namnet. Nu ser det ut att funka som det ska!

Det var för väl då det här hände på familjen Fernandez Anderson Al-Akhdar och jag spelar i princip bara på den. Ominstallerade mitt Sims 4 medan familjen krånglade men jag fastnar verkligen inte för fyran fortfarande, alltför krångligt för mig och det har kraschat två gånger precis när min sim är klar och även om jag sparat hushållet så kan jag inte få tillbaka det.

Jaja nu är jag i alla fall glad att familjen funkar igen så jag inte behöver starta om någon ny familj eller spela på Äventyr i Bridgeport och försöka tackla felkod 12. Ska vara noga med att uppdatera mina backup-filer i framtiden också då de alltid är så långt bak i historien när jag får krångel att jag inte vill använda dem.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2016-04-03 18:55
#3

#2 Super, jag har fått göra likadant på Store-köpa världar tidigare som krånglat! 👍

Jag tänkte svara i din tråd och föreslå det, men hann inte när jag först läste den och sen glömde jag bort, virrpanna som jag är.. 😞

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2016-04-03 19:49
#4

#3 Det är lätt hänt haha, jag lyckades få det att funka ändå som tur är så ingen skada skedd! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: