Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1268 ggr
Squidon
4/3/16, 7:42 PM

Verktyg för att streama/spela in?

Efter att ha blivit rejält inspirerad av Deligracy, sett hur många här på forumet som verkar lägga upp sitt simsande på YouTube och upptäckt hur söt min skandinaviska accent tydligen är så har jag bestämt mig för att joina skarorna av sims-YouTubare och försöka mig på att spela in en egen liten serie. Problemet är att jag inte har en aning om vilka inspelningsprogram som fungerar bäst (eller fungerar över huvud taget) eller hur mycket man behöver betala för snygga headsets innan man  är redo att köra igång. Är det någon av de mer erfarna YouTube-arna på forumet som känner för att hjälpa en nyfiken nybörjare?

Annons:
[Tamani]
4/3/16, 7:46 PM
#1

OBS är ett jättebra program för att båda streama och spela in!

Headset vet jag inte så mycket om faktiskt, använder Razer kraken chroma 7.1 som det är både bra ljud och mic i :)

Bara Anna
4/4/16, 5:44 AM
#2

Jag är också nybörjare så ta det jag skriver med en nypa salt :-)

Har provat ett antal program och fastnat för Bandicam. Framför allt för att filstorleken är så liten jämfört med de andra. MEN vill du spela in mer än 10 minuter åt gången så måste du köpa en licens. Jag har dock teorin om att det borde gå att spela in 10-minuters snuttar som sedan kan sättas ihop i typ Windwos Movie Maker.

Gällande headset så kör det du har nu, för generellt så brukar en riktig mikrofon (Alltså INTE headset) vara det som rekommenderas för ljudkvalitetens skull. Men kanske dum investering innan du vet om det är så roligt som du tror.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

SegerSims
4/4/16, 12:19 PM
#3

Jag har just bytt till OBS och det är det program som är mest populärt bland gratisprogrammen.

Jag kör ett headset Sound Blaster Tactic Rage

Upp till toppen
Annons: