01. Bilder/filmer

får inte med hela skärmen

2016-04-09 19:08 #0 av: Eriky

Jag håller på och spela in sims 4 på min Macbook pro, men när jag ska redigera så är själva sims-skärmen för liten och det blir svart ute i kanterna (se bild). Min dator är 13-tum och jag funderar om det är det som det beror på? Men jag redigerar iaf i premier pro och jag vet inte hur jag kan fixa det.. Försökt i imovie också men vet inte hur jag ska göra! Någon som har någon aning? 

Anmäl
2016-04-09 22:19 #1 av: SegerSims

Nu har inte jag varken mac eller det programmet du använder men jag kan tro att det handlar om vilken upplösning du spelar in på. Mer än så kan jag inte hjälpa dig med.

Anmäl
2016-04-09 23:12 #2 av: Eriky

Okej jag förstår! Men hur kan jag ända upplösningen isf? Är det via sims eller på datorn? Haha alltså jag är uselt på allt sånt här..

Anmäl
2016-04-09 23:38 #3 av: SegerSims

Du får ändra på inställningarna på det program du spelar in med.

Anmäl
2016-04-10 11:57 #4 av: [Tamani]

Ser det lika ut när du sparat filen och spelar upp den? 

Kanske är så att det blir så för att själva redigerings fönstret är i en annan storlek än vad du spelat in i då gör den sådär bara för att man ska få samma storlek på inspelningen osv. Om du kan prova ändra storleken på redigerings fönstret :)

Anmäl
2016-04-10 22:31 #5 av: Eriky

#3 okej tack!

#4 nej blir så när jag sparar också!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.