Annons:
Etikettövrigt
Läst 915 ggr
Cindy S
2016-04-17 19:58

Bra laptop för sims 3?

Jag har otur med datorer och är arbetslös, men jag hoppas ändå ha råd med en bra dator som klarar av att spela sims 3 och 4.

Vad tror ni jag kan behöva betala? Förutom grafik och utrymme vad behöver jag mer tänka på? Vad anser ni vara bra(som i bättre men minimum men inte bäst)?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Hoseok
2016-04-17 20:07
#1

Det du behöver tänka på är att datorn uppnår systemkraven. Går du och köper en dator i en butik så kan du säga vad systemkraven är och få hjälp med det. INET är att rekomendera, de är seriösa de gånger jag varit där. 

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-3/10845

Aniara14
2016-04-17 23:39
#2

#0 Det beror till stor del på hur mycket extra innehåll du vill kunna använda. Om du bara kör grundspelet så behövs det inte nån jättesnabb och stark dator.

Däremot om du ska ha allting, dvs dom flesta/alla expansioner och prylpaket, det mesta/allt innehåll från Store osv. då krävs det helt andra grejor.

Är du absolut bestämd på att du måste ha en laptop? Stationära datorer är vanligtvis mycket bättre och mer lämpade just för spelande. Dom kostar betydligt mindre för samma prestanda, och blir inte överhettade alls lika lätt som en laptop. Men då måste du förstås köpa till skärm och högtalare också, ifall du inte redan har det hemma. Mus och tangentbord brukar medfölja utan extra kostnad när man köper stationär dator.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Cindy S
2016-04-19 22:38
#3

Tack, jag ska tänka över saken. Min stationär gick sönder, men jag hoppas jag får pengarna tillbaka(jag tror det är mitt fel). Men visst, det blir billigare att fixa än en laptop.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: