Annons:
Etikettövrigt
Läst 1196 ggr
Eawysims
4/19/16, 12:21 PM

Ditt nuvarande spel?

På youtube brukar vissa göra "current household"-videos, så blev nyfiken på vad som händer i ert spel. Hur många simmar är det i familjen? Deras personlighet? Vad har hänt? Bara berätta lite om ert spel, ni kan även posta bilder om ni vill.

Just nu spelar jag endast på min legacy som jag bloggar om, så jag kan bara berätta om det som hänt fram till det man kan läsa på bloggen. Jag spelar med Amber som huvudperson, hon jobbar på sjukhuset i Hidden Springs. I början hade hon inte råd med ett hus så hon bodde på ett "vandrarhem," men nu har hon äntligen köpt ett eget litet hus med fin utsikt över sjön. Hon bor tillsammans med sin pojkvän, Nicholas. Hon hoppas även på att få barn i framtiden, eftersom hon är familjeorienterad. Om hon ska ha barn sen så måste hon bygga ut huset, frågan är om hon har råd eftersom hon inte tjänar så mycket?

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Annons:
SilverZalgo
4/19/16, 9:50 PM
#1

Jag spelar en Black Widow-challenge. Jade, som är min black widow, är just nu inne på sin 7:e man (eller kvinna i det senaste fallet). Hon är snobbig, romantisk och materialistisk. Hon har tre barn - tvillingflickorna Pearl och Diamond som är i tonåren. De fick hon med sin andra man, Johnny Zest. Sedan har hon lille Obsidian som är barn och som hon fick med sin 5:e (?) man som var J Huntington III. Jag uppdaterar historien med jämna mellanrum i min Black Widow-challenge tråd 🙂

Eawysims
4/19/16, 10:52 PM
#2

Tror jag skulle vilja testa spela Black Widow challenge någon gång, fast känns som det kommer bli svårt för gillar inte att döda simmar.  Skulle känna mig så elak.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

SilverZalgo
4/20/16, 3:12 PM
#3

Man kanske skulle kunna göra en "snällare" variant där man bara tar ut skilsmässa efter att man varit otrogen?

Eawysims
4/20/16, 4:25 PM
#4

Sant, skulle även funka att ha med i ens legacy challenge? Ifall man har en sim det passar till. Tror det skulle passa mig bättre för gillar att spela generationer.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

SilverZalgo
4/20/16, 5:41 PM
#5

Ja, varje familj har ju ett svart får så det hade säkert funkat :)
Tycker alla såna här legacy challenges jag läser om är så kul, men jag har aldrig spelat nån själv. Jag tröttnar för fort på att spela generationer, tror det högsta antalet jag kommit upp i är 3. Men kul att andra gör det så jag har nåt att följa XD

Eawysims
4/20/16, 5:50 PM
#6

#5 Mitt högsta är också 3 tror jag, men tror att den här gången så kommer det bli mycket roligare eftersom det var längesen jag körde Sims 3 och känns som jag har så mycket att göra igen. Sims 3 känns ju roligt igen efter att man kört Sims 4 ett tag och börjar sakna vissa saker som fanns i 3an. Har så mycket idéer för min legacy nu.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Annons:
Katniss
4/21/16, 9:23 AM
#7

Jag spelar på familjen Bennet, en legacy jag gör där jag är uppe i generation 5. Det är en 1$ challenge och de har nu ett hus värt 200.000 och en del fickpengar. Det är åtta simmar, pappan (åldring), hans barn (ungdomar), deras man/hustru och barn. Kan voss bilder och namn sen om någon skulle vilja

R.I.P. Anton 💔

Eawysims
4/21/16, 11:16 AM
#8

#7 Oj, 5 generationer. Vill också spela så många någon gång, mitt stora mål är ju 10 men hade varit nöjd med 5 också. Jaa, visa gärna bilder!

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Katniss
4/21/16, 11:17 AM
#9

#8 Kan ta det när jag kommer hem! Är jättenöjd med familjen faktiskt, och vill komma till tio generationer :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min dator klyddade så fick fota av med mobilen.. I alla fall här kommer presentationera med tillhörande bilder till varje sim: Namn: Harry Bennet Ålder: Åldring Jobb: Austronaut, men ska strax pensioneras Pappa: Michael Bennet, konstnär, arvinge, död Mamma: Letitia Bennet, alkemiskt, ingift, död Om Harry: Harry visste från första början att han ville bli Austronaut. Det första han gjorde när han blev ungdom var att skaffa ett jobb inom militären. Han gifte sig även med en kvinna som hette Jeanette och fick två barn med henne. Men deras giftermål tog slut och de gick skiljda vägar. Harry gifte om sig med städaren, men hennes charm försvann när hon blev åldring och de bröt. Han hade därefter några små affärer innan han hittade tillbaka till Jeanette. De gifte sig igen men det dröjde inte länge innan han vänsterprasslande med en sim som hette Tori Kimura. Jeanettes sista dag kom och Harry bestämde sig för att berätta för Tori att han hade vänsterprasslat med henne, att hon inte var den ende. Tori blev mycket upprörd och satte stopp för deras relation. Hon försökte därefter ta upp kontakten igen men Harry hade hänt henne ryggen. Även som åldring fick Harry ständigt dejtförfrågningar, till och med från sina barns gamla klasskompisar. Harry dejtar nu den nuvarande städaren men är inte intresserad av att ingå en djupare relation med henne. Hans ljuspunkter i livet är hans barn och barnbarn, jobbet och träningen.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Namn: Annabeth Bennet (arvinge) Ålder: Ungdom Jobb: Kryddbärare (kockyrket) Pappa: Harry Bennet Mamma: Jeanette Bennet, ingift, död Om Annabeth: Annabeth älskar att laga mat. Hon lagade tårtor som barn och har nu uppnått nivå 10 inom ämnet. Dock har hon inte kommit lika långt inom yrket pågrund av mammaledighet. När Annabeth var tonåring blev hon ihop med Matheus. De har hållit ihop sedan dess och är nu lyckligt gifta. De har även fått ryktet evigt trogna, båda två. Annabeth var snabb med att skaffa barn; hon ville att de skulle hinna växa upp innan hon var borta. Annabeth var fast bestämd att skaffa två barn även fast hon visste att karriären skulle få vänta pågrund av det. Men tur hade hon. På sjukhuset föddes nämligen ett tvillingpar som fick namnen Aurora och Finn.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Namn: Percy Bennet Ålder: Ungdom Jobb: Författare Pappa: Harry Bennet Mamma: Jeanette Bennet, ingift, död Om Percy: Percy är en författare, precis som hans gammelmormor Elizabeth Bennet, grundare av legacyn. Percy har dock kommit mycket längre, med nivå 10 inom författande och royalties på över 8000 simdaler. Percy är gift och har ett barn.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Namn: Matheus Bennet Ålder: Ungdom Jobb: Kaffekurir, affärsyrket Pappa: Ingen Aning Mamma: Ingen Aning Om Matheus: Matheus är far till två underbara småbarn och gift med Annabeth Bennet. Han vill bli VD för ett megaföretag. Ingift.

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Katniss
4/23/16, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Namn: Något på L Ålder: Ungdom Jobb: Polisyrket Pappa: Ingen Aning Mamma: Ingen Aning Om L: Ingift, gift med Percy. Har ett barn, vill framgångsrik polis. Vill byta namn till Megan.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Namn: Aurora Bennet Ålder: Småbarn Jobb: Att växa upp Pappa: Matheus Bennet Mamma: Annabeth Bennet Om Aurora: Aurora har en tvilling. Hon är genbärare till 'Bennethårfärgen' och därför arvinge. Hon kan prata och gå utan hjälp.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Namn: Finn Ålder: Småbarn Jobb: Att växa upp Pappa: Matheus Bennet Mamma: Annabeth Bennet Om Finn: Har en tvilling, Aurora.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/23/16, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Sista simmen Namn: Ferdinand Ålder: Småbarn Jobb: Att växa upp Pappa: Percy Bennet Mamma: L Bennet Om Ferdinand: Ensambarn men hans kusiner är som syskon. Tycker om att se andra simmar lida.

R.I.P. Anton 💔

Squidon
4/23/16, 4:09 PM
#18

Personligen så har jag precis återupptagit en familj som har legat bortglömd i en gammal dator sedan 2012, med vilken jag har beslutat att köra en legacy. När jag hittade familjen så fanns det bara en ensam ungdomstjej (vars stil lämnade en hel del att önska), men efter lite slentrianmässigt spelande så är den första arvtagaren snart beredd att ta över! Familjen har dock en tendens att krascha spelet, så det tar ett tag att faktiskt komma någonstans med den.

Eawysims
4/23/16, 5:34 PM
#19

#17 Gillar hur mycket drama som Harry hade gjort, tycker det är kul när man får läsa om sånt som inte bara är perfekt hela tiden. Vill också försöka få in mer sånt i mitt spel men tycker så synd om mina simmar om jag är elak mot de. 

#18 Legacy är så kul, om det är Sims 3 så skrev jag ganska nyligen ett inlägg på min blogg om hur man gör för att spelet ska lagga mindre.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Katniss
4/23/16, 5:58 PM
#20

#19 Ja, hans liv är ju långt ifrån perfekt. Framgång har ju att pris, hans relation med sina barn är inget att skryta om direkt.. Och kärlekslivetför honom är ju oerhört trassligt, hans nuvarande flickvän verkar mest intresserad av Matheus. Till skillnad från hand bror Ron (död) som levde lyckligt med sin man tills döden skiljde dem åt

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Katniss
4/23/16, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#21

Lite bilder på deras hus. De två sista bilderna år deras sommarhus vid kusten

R.I.P. Anton 💔

Squidon
4/25/16, 11:51 AM
#22

#19 Jag kollade in inlägget (och resten av bloggen) och det var väldigt hjälpsamt! Jag visste inte ens vad en cache var 🤦‍♂️

Eawysims
4/25/16, 12:09 PM
#23

#22 Bra att det hjälpte!

#21 Fina hus!

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Katniss
4/25/16, 12:24 PM
#24

#33 Tack :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: