Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1674 ggr
swesimon
2016-04-24 13:13

Lägga över filer till annan hårddisk

Hej!

Jag behöver återställa min dator och tänker därmed föra över både the sims 3 och the sims 4 till en extern hårddisk för att efter återställningen föra tillbaka spelen till datorn igen. Mina frågor: hur för jag över SAMTLIGA viktiga filer så att jag kan fortsätta där jag var innan återställningen? (har laddat ner en del föremål till spelen också). Och hur får jag igång allt igen på datorn EFTER återställningen? Alltså, behöver jag installera grejer igen osv? 

Tacksam för svar! :)

Annons:
_Fisken
2016-04-24 13:16
#1

Utan att ha nån aning alls om SIMS så låter det en aningen riskfyllt. Måste du verkligen återställa? Det finns säkert olika sätt att återställa.  Frågan borde du också ställa i forumet Datorn…

Eawysims
2016-04-24 13:21
#2

Lägg över mapparna som heter "The Sims 3" och "The Sims 4" så har du kvar dina sparfiler, cc osv. Ja, du kommer förmodligen behöva installera om Sims 3 och 4. Håller med om att det kan vara en bra idé att fråga i forumet Datorn. Vet inte riktigt om du bara frågar efter ifall du kommer behöva installera Sims igen eller alla andra program du har på datorn.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Mitchika
2016-04-24 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vill du göra det enkelt för dig är det dessa två mappar som du behöver kopiera. (Se bilden nedan) 

I Dokument under Electronic Arts ska det ligga två mappar. En med The Sims 4 och en med The Sims 3. Där ligger alla dina sparfiler, screenshots, videos, sparade simmar/hushåll, eget innehåll och mycket annat. Kopierar du över dessa mappar till en extern hårddisk har du allt ditt eget innehåll sparat. 🙂

Därefter, när du är klar med återställningen av datorn, behöver du installera The Sims 3 och The Sims 4 igen. Efter att du har gjort det går du in på samma plats igen (Dokument/Electronic Arts), raderar dom nya mapparna som dök upp vid installationen och flyttar in dom två kopiorna från din externa hårddisk istället. 

Den metoden har alltid funkat för mig med The Sims 3 och den borde fungera med The Sims 4 också, men se till att behålla kopiorna du gjorde på den externa hårddisken. Det är alltid bra med reservkopior och om något skulle krångla har du ändå kvar kopior på dina filer. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

swesimon
2016-04-24 18:35
#4

Tack så mycket för bra svar! Jag ska pröva detta till helgen när jag skaffat en extern hårddisk :) 

Tyvärr måste jag återställa då datorn klyddar som tusan :/

Upp till toppen
Annons: