Annons:
Etikettövrigt
Läst 818 ggr
Gambino19
2016-05-11 20:00

the sims workshop.

hej!jag vill gärna göra egna kläder och hår till sims 4,så jag kollade runt lite och på sidan där jag brukar ladda ner kläder och hår så finns det The sims resource workshop som man gör kläder i,men det funkade inte så jag kollade lite annat och hittade milkshape som är som ett 3d program för 3d modeller och det står att man kan göra själva håret och kläderna där. Men jag fattar nada hur man gör på det och orkade inte fixa med  det,så jag undrar hur ni gör när ni gör eggna s saker och kan ni tipsa om program?

Annons:
zimm
2016-05-11 20:03
#1

Segersims har gjort turtorials på youtube. Så du kan kolla in henne.

Medarbetare på

Star Wars

Eawysims
2016-05-11 21:27
#2

Du behöver ett 3d-program, vanligast är nog att använda Blender. Finns jättemycket tutorials om man googlar, kolla på Sims 4 Studio. Det tar rätt lång tid att lära sig göra möbler osv. 

Om du bara vill ändra färger på möbler så behöver du Sims 4 Studio och Photoshop eller annat redigeringsprogram.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

SegerSims
2016-05-11 21:41
#3

Tsr workshop kan jag inte men jag vet att om du använder det så är det Milkshape du behöver tillsammans med det. Milkshape kostar efter ett tag. Sedan behöver du även ett bildprogram som tex. Gimp.

Jag själv har använt mig av  Sims 4 studio, Blender som är gratis och Gimp.

Här är de tutorials jag har. Har inte gjort några mer då det kom av sig och jag inte gör kläder alls just nu. Annar är TSR forum ett bra ställe att vända sig till och lika så Sims 4 Studio. :)

Upp till toppen
Annons: