11. TS1 & TS2 - Allmänt

Världens bästa TS2

2016-05-20 12:16 #0 av: Ninnilie

Hallå, hallå!

Har nu försökt att komma in i TS3 i ett par år nu, men inser att jag nog aldrig kommer att kunna älska det lika mycket som jag älskade TS2. Har spenderat så otroligt många timmar av mitt tonåriga liv med det spelet!

Mitt problem är att min dator (köpte en ''spel-laptop'' för att kunna spela TS) har Windows 8 och om jag har förstått det rätt så är det väl i princip omöjligt att spela TS2 på en dator med W8?

Vet ni om man kan köpa datorer som inte har W8 eller måste jag gå för en begagnad då? 

Är det någon som har befunnit sig i liknande situation och funnit en bra lösning på problemet? :)

Anmäl
2016-05-20 12:35 #1 av: Calcifer

Jag har Windows 8.1 eller vad det är och kan spela Sims 2 utan problem.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2016-05-20 12:51 #2 av: Mitchika

Jag är också ett jättestort fan av TS2. Skrattar

Jag har inte hört att det ska vara omöjligt att spela det på en dator med Windows 8. Själv har jag Windows 7, men jag har hört flera som spelat det på Windows 8 utan större problem. 

Har du provat att installera och köra det? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2016-05-20 18:55 #3 av: Aniara14

Vilken version av Sims 2 är det du vill köra, den från fysiska CD skivor, eller nedladdningsversionen "The Sims 2 Ultimate Collection" från Origin?

Anmäl
2016-05-20 22:17 #4 av: Ninnilie

Jaha ni kan det, har bara hört att det inte går 🤔

#3 Det är fysiska CD-skivor

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.