Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3614 ggr
[masken123]
2016-05-23 20:51

TS4 och Windows 10

Jag har inte spelat på ett tag, men så bestämde jag mig för att göra det ikväll! Då kommer det upp att jag måste uppdatera innan jag börjar spela, så jag gör det. Sedan när jag startar ser jag att det är något fel, simsloggan skiftar u rött, och när jag kommer in på huvudmenyn så kommer det upp en ruta (inte en simsruta, ser mer ut som något från själva datorn): ts4_x64 Rating: Unknown Press Ctrl+Alt+Insert to toggle this info Så jag trycker som de säger på tangentbordet, och rutan försvinner, men det ser fortfarande konstigt ut. När jag startar en ny sim glitchar det helt, konturerna är typ röda och blåa, och allt ser jättekonstigt ut. För ett tag sedan installerade jag Windows 10 på datorn(eller, den tvingade mig…), vet inte om det är nåt med det, att sims 4 och Windows 10 inte passar ihop? Jag har startat om datorn och ominstallerat sims 4, efter att ha kollat upp lite vad felet var, utan resultat… Vad kan det vara? Jag testade även att byta från 64 bits till 32 bits på origin, men samma sak. Vad kan jag göra? Har ju lagt ganska mycket pengar på det, som jag inte vill ska slösas upp… Förlåt för långt inlägg!

Annons:
Aniara14
2016-05-23 23:41
#1

#0 Du är inte helt ensam om att ha drabbats av det här felet efter att ha uppdaterat till Windows 10.

T ex här står det lite om det, men ingen lösning vad jag kan se.

Hur länge sen är det som du blev påtvingad Win 10 uppdateringen? Om det är mindre än 1 månad sen, så ska du kunna gå tillbaka till ditt tidigare operativsystem.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[masken123]
2016-05-24 06:27
#2

#1 Tack för svar! Jag har inte koll på hur länge sedan det var, men jag ska absolut kolla om jag kan gå tillbaka. Skönt att inte vara ensam också!

myismyname
2016-05-24 09:59
#3

Har du testat köra TS4 i kompabilitetsläge för t.ex. Windows 7?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[masken123]
2016-05-24 17:07
#4

#3 Hur gör man det?

myismyname
2016-05-24 17:57
#5

#4 Jag är på jobbet just nu, så jag har inte tillgång till en dator med Windows 10 på, men jag har för mig att du bara kan högerklicka på TS4-genvägen på skrivbordet (eller på .exe-filen i programmappen) och sen välja "egenskaper". Du får då upp en ruta där det ska finnas en flik som heter "Kompabilitet" eller något liknande. Där ska du kunna välja i en rullist vilken version av Windows (förslagsvis Windows 7) du vill köra kompabilitetsläge för :) Kan kolla närmare på det när jag är hemma om jag minns helt fel :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[masken123]
2016-05-25 15:54
#6

#5 Jag hittade hur man gjorde, men tyvärr hjälpte inte det heller… Tror ni att det börjar funka igen när nästa uppdatering till sims 4 kommer? Och när kommer den i så fall?

Annons:
Eawysims
2016-05-25 16:08
#7

#6 En ny uppdatering kommer förmodligen ungefär samtidigt som Sims 4 Äta ute som kommer ut den 7 juni. Om det kommer hjälpa vet jag inte.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

[masken123]
2016-05-25 19:27
#8

#7 Ja vad bra! Det är ju snart i alla fall. Jag får väl testa, och sen får jag väl ringa kundtjänst eller något sådant om det inte fungerar efter uppdateringen!

Hiro
2016-05-29 20:40
#9

Jag spelar sims 4 och har windows 10 så det är inte omöjligt i alla fall

[xMondSy]
2016-05-31 08:37
#10

Jag har win10 på min bärbara och har inga problem alls, men den var ju inte uppdaterad från nån tidigare version heller utan köpt med 10an. Kan ju hända att det är buggar i själva win10 uppdateringen

[masken123]
2016-06-11 12:00
#11

Jag installerade uppdateringen, men inget hände… Så jag installerade sims 4 på en annan dator och nu fungerar det jättebra! Dock så används den nya datorn mer av andra i min familj, så jag har inte chansen att spela lika ofta, men det fungerar iallafall! Kom gärna med fler tips ändå, det vore kul att kunna spela på min vanliga dator…

[masken123]
2016-06-11 12:01
#12

Glömde säga, den nya datorn har också Windows 10 och nya simsuppdateringen, så jag antar att det är ngt med den gamla datorn då?

hisims
2019-12-25 12:12
#13

===

2019-12-25 12:09#0 av: hisims

När jag ska starta upp The sims 4 så startar spelet men  inte på skärmen. Det är bara svart på skärmen. Jag vet inte om det är att jag har köpt en ny gaming dator och jag har en gammal dator skärm eller om det är så för många av the sims uppdateringen .  När jag söker om det hittar jag inget. Om det är så för dig också så kan du väl svara mig så jag vet om det bara är mig som drabbas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: